Όταν είσαι μία εταιρία με πάνω από 100 χρόνια ιστορίας στη κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων, τότε όχι απλώς δικαιούσαι, αλλά επιβάλλεται να είσαι ανταγωνιστικός και να ανοίγεις νέους δρόμους κάθε φορά που παρουσιάζεις ένα καινούριο μοντέλο, σε μία κατηγορία μάλιστα η οποία αποκτά συνεχώς νέους «παίκτες» καθώς η απήχησή της αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Ο λόγος για την Isuzu και το ολοκαίνουριο D-Max το οποίο αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής μας. Μάλιστα θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε και ως τολμηρό καθώς η απόφαση της Ιαπωνικής εταιρίας να εφοδιάσει το νέο της δημιούργημα με έναν πετρελαιοκινητήρα μόλις 1900 κυβικών, προχωρώντας σε ένα δραστικό downsizing, σαφώς και αποτελεί ένα όχι τόσο συνηθισμένο εγχείρημα. Βεβαίως τα 80 και πλέον χρόνια που έχει ως εμπειρία στη κατασκευή μηχανικών συνόλων πετρελαίου, είναι από μόνα τους μία ικανή συνθήκη εγγύησης, ωστόσο η απόφαση δεν παύει να είναι τολμηρή και πρωτοποριακή. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Tετράθυρο, όπως άλλωστε επιτάσσει και η εποχή

Σύγχρονη εμφάνιση μέσα έξω

Μπορεί να αναφερόμαστε σε ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η εμφάνιση δεν παίζει ρόλο και μάλιστα πολύ σημαντικό. Άλλωστε η κατηγορία των Pick-Up

Xωρίς κάτι το ιδιαίτερο η εικόνα του πίσω μέρους

στην οποία ανήκει και το D-Max χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά υψηλό βαθμό ανάπτυξης, με όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να σπεύδουν να δημιουργήσουν ή να «δανειστούν» μέσω συνεργασιών, έναν εκπρόσωπο. Εξωτερικά λοιπόν έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του, οι οποίες του δίνουν μία πιο άγρια και δυναμική εικόνα. Χαρακτηριστική είναι η νέα εμπρός μάσκα στην οποία έχουν ενσωματωθεί τα φωτιστικά σώματα LED, αλλά και οι ζάντες των 18 ιντσών.

Και αν η εξωτερική του εικόνα είναι καλαίσθητη και δυναμική, η εσωτερική του σχεδίαση καθώς και ο διαθέσιμος εξοπλισμός δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα επιβατικό αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει πως η νέα γενιά του D-Max διαθέτει καινούριο πίνακα οργάνων, καθώς και νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Pioneer με οθόνη 6,2 ιντσών. Η

Το ωφέλιμο φορτίο του είναι 1085 κιλά

ποιότητα των υλικών είναι καλή ενώ και αυτή της κατασκευής βρίσκεται σε συμπαθητικό επίπεδο. Οι διαθέσιμοι χώροι στη τετράθυρη έκδοση είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, όπως άλλωστε είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε όταν κατά τη διάρκεια της οδήγησης βολευτήκαμε πέντε άτομα στη καμπίνα, με τους τέσσερις μάλιστα να διαθέτουμε άκρως σεβαστές διαστάσεις!!!

Επιπλέον, τεχνολογικά χαρακτηριστικά όπως η είσοδος και η εκκίνηση χωρίς κλειδί, το ηχοσύστημα με 8 ηχεία, το σύστημα πλοήγησης, συντελούν στην ευχέρεια και ευκολία χρήσης, καθιστούν τη νέα γενιά του Isuzu D-Max ένα πραγματικά σύγχρονο αυτοκίνητο. 

Σύγχρονο εσωτερικό

Αποδοτικό downsizing

Η απόφαση να τοποθετήσεις σε ένα επαγγελματικό όχημα, του οποίου η χρήση πολλές φορές είναι ιδιαιτέρως σκληρή και απαιτητική, ένα ολοκαίνουριο μηχανικό σύνολο πετρελαίου μόλις 1.9 λίτρων, είναι από μόνη της εξαιρετικά τολμηρή. Η Isuzu ωστόσο το έκανε πράξη και έτσι το νέο της D-Max διαθέτει έναν καινούριο πετρελαιοκινητήρα 1900 κυβικών με 164 ίππους και 36.7 κιλά ροπής. Συγκριτικά με τον παλαιότερο των 2,4 λίτρων, είναι κατά 57 κιλά πιο ελαφρύς και προσφέρει μειωμένη κατανάλωση (από 6,2 λτ./100 χλμ.) και χαμηλότερες εκπομπές CO2 (από 163 γρ./χλμ.). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, έδειξε πως εκτός από πολιτισμένη λειτουργία με πλήρη έλλειψη κραδασμών, είναι και αρκετά ήσυχος συνολικά στη λειτουργία του. Πολύ σημαντικό είναι επίσης και το γεγονός πως η διαθέσιμη δύναμη φαίνεται πως υπάρχει σε όλο το εύρος των στροφών.

Τολμηρή η κίνηση της τοποθέτησης ενός κινητήρα 1900 κυβικών

Όπως και σε όλα τα διπλοκάμπινα πάντως η καρότσα δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Έχει μήκος 1.552 mm, ύψος 465 mm και μέγιστο πλάτος 1.530 mm, διαθέτει όμως γερούς κρίκους πρόσδεσης στις γωνίες του και πόρτα που κλειδώνει. Για όποιον θέλει περισσότερο χώρο φόρτωσης υπάρχουν οι εκδόσεις Regular και Extended Cab.

Ικανό παντού

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου D-Max διαπιστώνεις αφενός την ευκολία οδήγησης, αφετέρου τη προσπάθεια των δημιουργών του να προσφέρουν ένα πιο

Ικανός εντός αλλά και εκτός δρόμου

εκλεπτυσμένο τελικό αποτέλεσμα, χωρίς ωστόσο να θυσιαστεί ο σκληροτράχηλος εκτός δρόμου χαρακτήρας του, όπως φυσικά και οι δυνατότητες στην αμιγώς επαγγελματική χρήση. Η πολύ κοντή πρώτη σχέση στο ακριβές μηχανικών κιβώτιο με τις έξη ταχύτητες, μαρτυρά και αποδεικνύει όλα τα παραπάνω με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο. Από εκεί και πέρα το πλαίσιο τύπου σκάλας είναι κατασκευασμένο για αντοχή στην σκληρή χρήση, όπως και οι αναρτήσεις με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τον άκαμπτο άξονα πίσω με φύλλα σούστας.

Τα φύλλα της σούστας έχουν μακρύνει για να έχουν καλύτερη λειτουργία, ενώ έχει μετατοπιστεί το σημείο ανάρτησής τους, για πιο σταθερό πάτημα στο δρόμο. Οι βελτιώσεις αυτές αποδίδουν καλά, αφού οι ταλαντώσεις από το πίσω σύστημα που περνούν στην καμπίνα είναι μεν αισθητές αλλά όχι ενοχλητικές, ενώ εξαφανίζονται με το αυτοκίνητο φορτωμένο.  Εκτός δρόμου, το D-Max προσφέρει μεγάλες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, με ηλεκτρονική επιλογή τετρακίνησης. Στη πράξη, όπως άλλωστε είχαμε και τη

Φορτωμένο πηγαίνει ακόμη καλύτερα

δυνατότητα να διαπιστώσουμε, το Ιαπωνικό μοντέλο θα περάσει πραγματικά σχεδόν από παντού ενώ σε συνδυασμό με το Hill Descent Assist θα κατεβεί από σημεία με πολύ μεγάλη κλίση και χαμηλή πρόσφυση, χωρίς ο οδηγός να χρειαστεί να κάνει κάτι. Αν και η αλήθεια είναι πως με μία τόσο κοντή πρώτη και με επιπλέον κοντό διαφορικό, το συγκεκριμένο σύστημα ίσως να ήταν και υπερβολή.

Τα διπλοκάμπινα D-MAX ξεκινάνε από τα €30.150 στην έκδοση εξοπλισμού Utility, ενώ η Gravity που διαθέτει cruise control, σύστημα εισόδου/εξόδου κι εκκίνησης χωρίς κλειδί, ράγες οροφής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και το σύστημα infotainment, φτάνει στα €34.650.

Επιλογή για αργή και γρήγορη τετρακίνηση

 

  • Εμφάνιση
  • Κινητήρας
  • Αξιοπιστία
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Αίσθηση και σαφήνεια επιλογέα ταχυτήτων
  • Ποιότητα πλαστικών
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1900κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι164
0-10011″
Τελική ταχύτητα180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2183 γρ/χλμ
Ικανοποιητικός ο χώρος για τους πίσω επιβάτες

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.