Μπορεί το φυσικό αέριο να αντικαταστήσει το υδρογόνο;

Για να σε προλάβω, όχι, φυσικά και δεν αναφέρομαι στα υπάρχοντα συστήματα φυσικού αερίου αλλά σε μία νέα τεχνολογία που εξετάζεται και δοκιμάζεται αυτή τη στιγμή από την Toyota ως εναλλακτική των κυψελών υδρογόνου. Βλέπεις, το υδρογόνο, όσο καθαρό και αν είναι στη χρήση, έχει ορισμένα μειονεκτήματα: Η παραγωγή του σε μορφή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι δαπανηρή και οι υποδομές που απαιτούνται, ουσιαστικά ανύπαρκτες.

Έτσι, η Toyota δοκιμάζει μία υβριδική μέθοδο στην οποία ως βάση χρησιμοποιείται το φυσικό αέριο και όχι το υδρογόνο. Το πώς παράγεται ηλεκτρισμός από το σύστημα είναι πολύπλοκο αλλά με πολύ απλά λόγια και χωρίς πολλές λεπτομέρειες, να αναφέρω ότι το φυσικό αέριο μετατρέπεται σε μονοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο ενώ ένας κομπρέσσορας εισάγει αέρα στο μείγμα και μία χημική αντίδραση στις κυψέλες παράγει ηλεκτρισμό. Στη συνέχεια, το υδρογόνο και το μονοξείδιο του άνθρακα που “περίσσεψαν” πηγαίνουν σε μία micro-τουρμπίνα όπου μέσω μία διαδικασίας καύσης παράγεται και πάλι ηλεκτρισμός. Τέλος, ένα σύστημα χρησιμοποιεί την παραγόμενη θερμότητα για να παράγει επιπλέον ενέργεια.

Η Toyota διεξάγει πειράματα και δοκιμές με το υβριδικό αυτό σύστημα στο εργοστάσιό της στο Motomachi της Ιαπωνίας καθώς πρέπει να αξιολογηθούν η απόδοση, η επιδόσεις και η διάρκεια-αντοχή της τεχνολογίας. Όπως βλέπεις, το σύστημα που χρησιμοποιεί η Ιαπωνική εταιρία είναι μεγάλο, αλλά η Toyota αναφέρει ξεκάθαρα ότι προορίζεται (μελλοντικά φαντάζομαι) και για αυτοκίνητα. Όσο για την αποδοτικότητα; Σύμφωνα με την εταιρία αγγίζει το 55% ενώ με τη χρήση του τελευταίου υποσυστήματος, αυξάνεται στο 65%. Αυτό σημαίνει ότι είναι στα ίδια επίπεδα με το υδρογόνο που σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας των Η.Π.Α. επιτυγχάνει απόδοση της τάξης του 50-60%.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.