Dodge Challenger SRT Demon. Το όνειρο 840 ίππων κάθε ντραγκστερά!

Κανείς άλλος δεν έχει λανσάρει στην αγορά ένα καθαρόαιμο drag car. Κανονικά. Με τον σειριακό του αριθμό, τις πινακίδες του και ότι άλλο χρειάζεται για να κινείται απολύτως νόμιμα στον δρόμο – αλλά όχι στην πίστα και περισσότερα γι’ αυτή την παραδοξότητα στη συνέχεια. Μόνο η Dodge το τολμάει με τον Δαίμονα. Πιο συγκεκριμένα, το Challenger SRT Demon το οποίο έπειτα από μία ιδιαιτέρως μακριά καμπάνια teaser, επιτέλους μας αποκαλύπτεται σε όλο του το μεγαλείο.

Θα έλεγα “από πού να ξεκινήσει κανείς με το Demon”, αφού οι μετατροπές που έχουν γίνει είναι εκτενέστατες, αλλά η ερώτηση είναι άτοπη. Ξεκινάμε λοιπόν με τον δαίμονα που κρύβεται κάτω από το καπό. Σαν βάση, χρησιμοποιείται ο 6.2 λίτρων V8 που βρίσκουμε και στο Challenger SRT Hellcat. Όμως για το Demon, η Dodge τοποθέτησε άλλη μία αντλία καυσίμου, αύξησε την χωρητικότητα του supercharger στα 2.7 λίτρα (έναντι 2.4 στο Hellcat), αύξησε την μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης από τα 0.8 bar στο 1.0 και μετατόπισε τον κόφτη από τις 6.200 σ.α.λ. στις 6.500. Όλα αυτά, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ιπποδύναμης στα 840 άλογα όμως οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ.

Το Demon έχει υποστεί και εκτεταμένη δίαιτα. “Έχασε” μεταξύ άλλων το κάθισμα του συνοδηγού και των πίσω επιβατών και έτσι μείωσε το βάρος του κατά 105 κιλά αλλά στη συνέχεια πήρε σχεδόν 8 κιλά πίσω με την προσθήκη των φαρδύτερων φτερών, των νέων τροχών κ.ά. Έτσι, το Demon είναι 97 κιλά ελαφρύτερο από το Hellcat και αυτό σε καμία περίπτωση δεν το εντάσσει στην κατηγορία “φτερού” αλλά κάθε τι βοηθά στην επίτευξη των άκρως εντυπωσιακών επιδόσεων.

Τα φρένα είναι μικρότερα και αποτελούνται από δίσκους 14.2 ιντσών με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός (έναντι δίσκων 15.4 ιντσών με εξαπίστονες δαγκάνες στο Hellcat), οι αντιστρεπτικές είναι κούφιες, οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι νέες, η ηχομόνωση έχει υποστεί “περικοπές” και το ηχοσύστημα αποτελείται από 2 ηχεία και αυτά πολλά είναι! Στις επιδόσεις βοηθούν και τα drag radial ελαστικά με πλάτος πέλματος 315 χιλιοστών που τριπλασιάζουν τον συντελεστή τριβής σε σύγκριση με το Hellcat ενώ τον ρόλο της παίζει και η νέα, κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης και οι μετατροπές που έχουν γίνει στο 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο που αποτελεί την μοναδική επιλογή για το Demon. Θα μπορούσε να προσφέρεται και με το 6-τάχυτο χειροκίνητο αλλά η Dodge λέει ότι θα ήταν πιο αργό και αυτό είναι απαράδεκτο!

Το Challenger SRT Demon είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που μπορεί να αξιοποιήσει βενζίνης 100+ οκτανίων. Μέσα στο extra “Demon Crate”, αυτοί που θα το αγοράσουν θα βρούνε ένα νέων σετ ζαντών για τον εμπρός άξονα (ακόμα πιο λεπτές και έτσι, ιδανικές για dragster), κάποια εργαλεία, νέο θερμοστάτη, νέα εισαγωγή αέρα και μία νέα ECU που εφόσον χρησιμοποιείται βενζίνης 100+ οκτανίων, δίνει στον ιδιοκτήτη το μέγιστο της ιπποδύναμης – 840 άλογα. Αν η βενζίνη είναι “απλή”, τότε η ιπποδύναμη του δαίμονα “περιορίζεται” στα 808 άλογα ενώ υπάρχει και ένα ξεχωριστό κλειδί που την περιορίζει περαιτέρω, στα 500 άλογα για προφανείς λόγους.

Με όλα αυτά τα άλογα όμως, έρχεται και η ανάγκη για ψύξη! Έτσι, η Dodge εξόπλισε το Demon με την μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα στον κόσμο που ονομάζεται Air Grabber καθώς και τα δύο κενά φωτιστικά σώματα-αεραγωγούς που λέγονται Air Catchers. Επιπλέον, έχει πατεντάρει ένα σύστημα που ονομάζεται Air-Charge Cooler που επί της ουσίας χρησιμοποιεί τον ψυχρό αέρα του συστήματος κλιματισμού για να κρυώσει το intercooler! Τέλος, επειδή η διαχείριση των θερμοκρασιών κάτω από το καπό έχει σημασία τόσο για τις επιδόσεις, όσο και για την μακροζωία των μηχανικών μερών, το Challenger SRT Demon εφοδιάζεται με το λεγόμενο After-Run Cooler που διατηρεί σε λειτουργία τον ανεμιστήρα του κινητήρα και την αντλία του intercooler ακόμα και με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας!

Αν όλα αυτά δεν σε έχουν πείσει για το πόσο σοβαρή είναι η Dodge για το Challenger SRT Demon, θα σε πάω στα ηλεκτρονικά και πιο συγκεκριμένα, στο Drag Mode. Αυτό ρυθμίζει την ανάρτηση (πίσω πολύ σκληρή και εμπρός με λίγο rebound ώστε να σηκώνεται το εμπρός μέρος στην εκκίνηση για μέγιστη πρόσφυση), απενεργοποιεί το traction control διατηρώντας τον έλεγχο ευστάθειας ενεργοποιημένο γιατί ο τοίχος δεν είναι ποτέ φίλος του αγωνιζόμενου, ενεργοποιεί ένα σύστημα anti-wheel-hop για να προλάβει ζημιά στην μετάδοση και φυσικά, ενεργοποιεί το launch control δύο σταδίων. Αυτό χρησιμοποιεί το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για να “κλείσει” τους 4 ενώ ανοίγει μία βαλβίδα bypass στον supercharger για να ανεβάσει πίεση υπερπλήρωσης. Εν τω μεταξύ, το σύστημα “κλειδώνει” τον άξονα μετάδοσης για να διατηρήσει το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο ενώ η πίεση υπερπλήρωσης και οι στροφές του κινητήρα φτάσουν το επιθυμητό επίπεδο (1 bar και 2.350 σ.α.λ. αντίστοιχα) για την βέλτιστη εκτόξευση.

Και είναι όντως εκτόξευση. Χάρη σε όλα αυτά που έχουμε αναφέρει, το Challenger SRT Demon επιταχύνει στα 96 km/h από στάση σε μόλις 2.3 δευτερόλεπτα με 1.8 G επιτάχυνση τη στιγμή της εκκίνησης ενώ ολοκληρώνει το 400άρι σε μόλις 9.65 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου 225 km/h! Σαν να μην έφταναν αυτά, το ειδικό αυτό μοντέλο έχει  το ρεκόρ για την μεγαλύτερη σε διάρκεια σούζα (ή wheelie αν προτιμάς) από αυτοκίνητο παραγωγής αφού διένυσε 1 μέτρο με τους εμπρός τροχούς στον αέρα! Και όλα αυτά, με εγγύηση 3 ετών ή 58.000 χιλιομέτρων από την Dodge! Βέβαια, μόλις 3.300 Challenger SRT Demon θα κατασκευαστούν (3.000 για τις Η.Π.Α. και 300 για τον Καναδά) ενώ η τιμή δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Πριν κλείσω, να σημειώσουμε την ειρωνεία του ότι ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί να βάλει το αυτοκίνητό του στην πίστα. Τουλάχιστον όχι στη μορφή που βγαίνει από το εργοστάσιο. Επειδή το Dodge Challenger SRT Demon έχει χρόνο κάτω από το όριο των 9.99 δευτερολέπτων η NHRA απαιτεί ειδικό δίπλωμα και εξοπλισμό ασφαλείας (τουλάχιστον κράνος, στολή και roll cage).

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.