Nέο Skoda Kodiaq. Ξεκινάει τη «καριέρα» του

Το πολυαναμενόμενο  Kodiaq, το πρώτο μοντέλο της Skoda στην κατηγορία των μεγάλων, οικογενειακών SUV, είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά. Το εντυπωσιακό εξωτερικό του μοντέλου είναι στιβαρό όσο και ελκυστικό με καθαρές, ακριβείς δυναμικές γραμμές, με εντυπωσιακά διπλά φωτιστικά σώματα και εμβληματική μάσκα. Το δυναμικό προφίλ του ενισχύει παράλληλα και την αεροδυναμική του αμαξώματος. Τα πίσω φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED και έντονες κρυστάλλινες λεπτομέρειες, στο χαρακτηριστικό σχήμα C, τυπικό στοιχείο των αυτοκινήτων ŠKODA, κάνουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει. Οι εξωτερικές διαστάσεις του το κατατάσσουν στο άνω άκρο της κατηγορίας των compact SUV μοντέλων. Το συνολικό μήκος είναι 4,697 μ., το πλάτος 1,882 μ. και το ύψος 1,676 μ. (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,791 μ.  Αποτελεί επίσης το πρώτο 7θέσιο μοντέλο της μάρκας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου διατίθενται δύο ακόμα θέσεις με την προσθήκη 3ης σειράς καθισμάτων. Σε αυτή την περίπτωση το μοντέλο έχει τη δυνατότητα μεταφοράς στο εσωτερικό του φορτίων μήκους έως και 2,8 μέτρων.

Το Kodiaq είναι διαθέσιμο με δύο TSI και δύο TDI κινητήρες. Τόσο οι βενζινοκίνητες όσο και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις διαθέτουν υπερτροφοδότηση και σύστημα άμεσου ψεκασμού ενώ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών EU6. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα Stop & Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ένα πανίσχυρο σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών, τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης. Ο βασικός βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 125 ίππους και 200 Nm ροπής. Η μέτρηση της κατανάλωσης, σύμφωνα με τα νέα πρότυπα NEDC, είναι 6,0 λιτ./100χλμ., και οι εκπομπές του CO2 είναι 140 γρ./χλμ. . Διατίθεται με το χειροκίνητο 6άρι και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Διαθέτει το σύστημα ACT – Active Cylinder Technology – που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά. Προσφέρεται με χειροκίνητο 6άρι ή 6άρι DSG και 4κίνηση.

Ο 2.0 TDI είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη έχει ισχύ 150 ίππους, ροπή 340 Nm και χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα diesel για κάθε 100 χλμ. ενώ εκπέμπει 131 γρ. CO2/km. Η 2κίνητη έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η 4κίνητη έκδοση προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η κορυφαία έκδοση 2.0 TDI αποδίδει 190 ίππους και η ροπή της φτάνει τα 400 Nm. Ο κινητήρας αυτός επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 δλ. (0-100 χλμ./ώρα), εξασφαλίζοντάς του τελική ταχύτητα που φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Διαθέτει στάνταρ 7άρι κιβώτιο DSG και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός υιοθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της ŠKODA.  Στις 4κίνητες εκδόσεις η μονάδα ελέγχου υπολογίζει σε μόνιμη βάση το ιδανικό ποσοστό ροπής για τον πίσω άξονα. Η οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης θεωρητικά εξαφανίζεται χάρη σε ένα σύστημα ελέγχου που λειτουργεί με βάση τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Το ποσοστό της ροπής που μπορεί να κατανεμηθεί στον πίσω άξονα φθάνει το 90%, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν αγγίζει το 85% σε ένα μόνο τροχό.

Το ŠKODA Kodiaq διαθέτει μια πληθώρα από συστήματα υποβοήθησης όπως τα Front Assist, Pedestrian Monitor, Driver Alert, Collision Brake, ενώ καινοτομία στην κατηγορία αποτελούν τα συστήματα Trailer Assist (με δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους μέχρι 2,5 τόνους), Manoeuvre Assist και Area View.  To μοντέλο διαθέτει επίσης σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης “Adaptive Dynamic Chassis Control/ DCC με Driving Mode Select’’ δίνοντας την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τις ρυθμίσεις Normal, Eco, Sport, Individual και Snow (4Χ4). Χρησιμοποιώντας το DCC, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 3 προγραμμάτων: Comfort, Normal & Sport. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες  ενισχύονται με την επιλογή του Off-road Mode (προαιρετικό στις 4κίνητες εκδόσεις σε συνδυασμό με το σύστημα Driving Mode Select). Με αυτή την επιλογή, το πλαίσιο, το management του κινητήρα, και το σύστημα πέδησης, προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ειδικά για συνθήκες οδήγησης σε ανώμαλο έδαφος. Το νέο Kodiaq βασίζεται στην πλατφόρμα MQB (modular transverse matrix) του ομίλουVolkswagen και ζυγίζει 1.502 κιλά, με τον βασικό κινητήρα TSI και κίνηση στους εμπρός τροχούς και 1.610 κιλά με τον κινητήρα 1.4 TSI και σύστημα 4κίνησης.  Στην Ελλάδα διστίθεται, με δύο επίπεδα  εξοπλισμού: Ambition και Style.  Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από 22.000€.

 

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.