Αυστηρότερους κανόνες προτείνει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Αν το συνεχιζόμενο σκάνδαλο εκπομπών ρύπων της Volkswagen και όχι μόνο, άφησε ένα καλό, είναι ότι ανάγκασε τους νομοθέτες ανά τον κόσμο να αναλάβουν δράση. Για παράδειγμα, η παραδοχή που γίνεται στο δελτίο τύπου που εξέδωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι τόσο εξοργιστική, όσο και ενδεικτική της κατάστασης:

“Το γεγονός ότι οι εκπομπές NOx των πετρελαιοκίνητων οχημάτων είναι σημαντικά υψηλότερες σε πραγματικές συνθήκες απ’ ότι στους εργαστηριακούς ελέγχους ήταν γνωστό στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. και την Κομισιόν εδώ και μία δεκαετία τουλάχιστον.”

Αυτή η πρόταση σημαίνει ότι το πρόβλημα ήταν γνωστό αλλά δεν έγινε τίποτα για να διορθωθεί. Τώρα όλοι κάνουμε πως πέφτουμε από τα σύννεφα ενώ στην πραγματικότητα, η υπόθεση των εκπομπών ρύπων ήταν ξεκάθαρη περίπτωση “ο κόσμος το ‘χει τούμπανο”… Όπως και να έχει, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξε σε μία σειρά προτάσεων προς την Κομισιόν και  την Επιτροπή ώστε να βελτιωθεί η Ευρωπαϊκή νομοθεσία τουλάχιστον όσον αφορά στον τομέα των εκπομπών ρύπων. Προτάσεις που σαφώς έχουν ελλείψεις, αλλά αν μη τι άλλου είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση.

Πρώτον, το Κοινοβούλιο προτείνει η νομοθετική αρμοδιότητα να εμπίπτει στο portfolio ενός Επιτρόπου και Γενικού Γραμματέα. Δεύτερον, η νομοθεσία που αφορά ελέγχους σε πραγματικές συνθήκες να υιοθετηθεί σύντομα και να προστεθούν “απρόβλεπτες μεταβολές” για τον καλύτερο εντοπισμό defeat devices. Τρίτον, προτείνει την οικονομική αποζημίωση των καταναλωτών που επηρεάζονται από σχετικά σκάνδαλα – φυσικά από τους κατασκευαστές που εμπλέκονται. Τέλος, σε ξεχωριστή ψηφοφορία, το Κοινοβούλιο ενέκρινε μία πρόταση που στοχεύει στην αποδέσμευση των ελεγκτικών μηχανισμών από τους κατασκευαστές μεταφέροντας την χρηματοδότηση των πρώτων όχι από τους δεύτερους αλλά από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Επίσης, κάθε χρόνο τα κράτη-μέλη θα πρέπει να ελέγχουν το 20% (τουλάχιστον) των μοντέλων που λανσάρονται στην αγορά της εκάστοτε χώρας τον προηγούμενο χρόνο ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση αποκτά την δύναμη να διενεργεί ελέγχους και να επιβάλει πρόστιμα.

Μία εκ των σημαντικών παραλείψεων στις οποίες υπέπεσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχει να κάνει με την θέσπιση ενός ανεξάρτητου οργανισμού στο μοντέλο της Αμερικανικής Environment Protection Agency που θα αναλάμβανε την εποπτεία και τους ελέγχους που τόσο πολύ χρειάζεται η βιομηχανία αυτοκινήτου.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.