60 χρόνια Mercedes-Benz 300 SL Roadster

Φέτος, η Mercedes-Benz γιορτάζει τα 60στά γενέθλια ενός ιστορικού μοντέλου. Ενός εμβληματικού μοντέλου όχι μόνο για την ίδια την εταιρία, αλλά θα μπορούσε να πει κανείς, για ολόκληρη την αυτοκίνηση. Στην έκθεση της Γενεύης του 1957 λοιπόν, η Mercedes-Benz παρουσίαζε στον κόσμο την 300 SL Roadster. Σε εκείνο το σημείο, η θρυλική gullwing μετρούσε ήδη 3 χρόνια στην αγορά όμως η απόφαση για την κατασκευή της Roadster είχε παρθεί από τον Φεβρουάριο του 1954, όταν ο Karl Wilfert, επικεφαλής Body Testing στο Sindelfingen, απαίτησε την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου ως δείγμα. Τα πρώτα σκίτσα ολοκληρώθηκαν τον Μάιο του 1954 και μέχρι τον Ιούνιο του ίδιου έτους, το Διοικητικό Συμβούλιο της Mercedes-Benz είχε δώσει το πράσινο φως για δύο αυτοκίνητα δοκιμών και ένα “εκθεσιακό”. Η οριστική απόφαση για την παραγωγή της 300 SL Roadster, πάρθηκε περίπου έναν χρόνο αργότερα, τον Ιούλιο του 1955.

Το πρώτο πρόβλημα που έπρεπε να λύσουν οι μηχανικοί κατά την αφαίρεση της οροφής, ήταν αυτό της ακαμψίας του πλαισίου. Ήταν αναμενόμενο άλλωστε γι’ αυτό η λύση ήταν λίγο ή πολύ προφανής. Ξεκινώντας από τις πλευρές του πλαισίου, οι μηχανικοί δούλεψαν πάνω στον ανασχεδιασμό του ώστε να μπορούν να τοποθετήσουν στο αυτοκίνητο “συμβατικές” πόρτες. Έπειτα, προχώρησαν σε ορισμένες αλλαγές κατά κύριο λόγο στο πίσω μέρος ενώ μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο τους, είχαν προστεθεί 120 κιλά ενισχύσεων ώστε τα επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου να μην δεχθούν σοβαρό πλήγμα. Αυτό σήμαινε ότι η οδική συμπεριφορά της 300 SL Roadster ήταν εξίσου εντυπωσιακή με αυτή της coupe αδερφής της – αν όχι εντυπωσιακότερη.

“Η 300 SL Roadster με τον πίσω άξονα μονής άρθρωσης και “αντισταθμιστικά” ελατήρια έχει πολύ καλύτερο κράτημα με sport ελατήρια και αμορτισέρ από την 300 SL Coupe με τον πίσω άξονα διπλής άρθρωσης. Η ισχυρή τάση για υπερστροφή έχει αλλάξει σε ήπια υποστροφή, οπότε το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί με ασφάλεια κοντά στο όριο αρκετά σύντομα. Σύμφωνα με τους κυρίους Uhlenhaut και Kling, η 300 SL Roadster βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα αγωνιστικά Grand Prix και την 300 SLR όσον αφορά στο κράτημα.”

Έγραφε ο μηχανικός της Mercedes-Benz, Erich Waxenberger σε μία επίσημη αναφορά! Στον τομέα του κινητήρα δε, οι μηχανικοί κράτησαν τον τρίλιτρο εξακύλινδρο εν σειρά (M198) με τον ψεκασμό καυσίμου και τα 215 άλογα από την Coupe. Αυτός αντικαταστάθηκε το 1962 από ένα αντίστοιχο σύνολο με αλουμινένιο μπλοκ (ο προηγούμενος είχε μπλοκ από χυτοσίδηρο) που μείωνε κατά 44 κιλά το βάρος ενώ έναν χρόνο νωρίτερα, το 1961, η 300 SL Roadster είχε εξοπλιστεί με 4 δισκόφρενα.

Η παραγωγή της 300 SL Roadster ολοκληρώθηκε στις 8 Φεβρουαρίου 1963. Μέχρι τότε, είχαν κατασκευαστεί 1.858 αυτοκίνητα και αν είσαι στην αγορά για ένα από αυτά σήμερα, θα γνωρίζεις ότι ένα καλοδιατηρημένο παράδειγμα, απαιτεί περί το 1 εκατομμύριο ευρώ. Αυτό είναι το τίμημα για ένα κλασικό επιπέδου Mercedes-Benz 300 SL Roadster.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.