Dacia Duster 4×2 & 4×4. Ικανό για όλα

Υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα τα οποία δεν τα «πιάνει το μάτι σου» από τη πρώτη στιγμή. Μοντέλα με τα οποία θα πρέπει να συμβιώσεις, ένα εύλογο, χρονικό διάστημα προκειμένου να συνειδητοποιήσεις πως είναι από τις περιπτώσεις εκείνες που όχι μόνο αξίζει να «παντρευτείς» αλλά απορείς κιόλας γιατί σου πήρε τόσο χρόνο και δεν προχώρησες νωρίτερα. Δημιουργήματα τα οποία δεν θα προδώσουν ποτέ, που θα αντέξουν στη σκληρή χρήση, όσο κακή και αν είναι αυτή, που δεν θα γκρινιάξουν ποτέ, ακόμη και αν τα λασπώσεις ή αν ξύσεις το χρώμα τους, περνώντας από πυκνές φυλλωσιές δέντρων σε ένα απάτητο μονοπάτι.  Μία από τις περιπτώσεις αυτές, ιδιαιτέρως σπάνιες θα πρέπει να σημειωθεί, είναι το Duster της Dacia το οποίο είχαμε για δοκιμή τόσο στη δικίνητη όσο και στη τετρακίνητη εκδοχή του.

Βεβαίως το, εύλογο, ερώτημα που δημιουργείται είναι γιατί να επιλέξει κάνεις ένα τέτοιο όχημα με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Και όσο και αν δυσκολεύομαι επί προσωπικού να δώσω μία απάντηση, θα σας γράψω το αυτονόητο. Ότι δηλαδή η τάση της σύγχρονης αυτοκίνησης είναι τα κρoσσόβερ μοντέλα, τα οποία μοιάζουν με αυτά του ελευθέρου χρόνου που όλοι αγαπήσαμε και θελήσαμε να αποκτήσουμε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας και τα οποία αφήσαμε στην άκρη ελέω οικονομικής κρίση. Η συντριπτική πλειονότητα των κρoσσόβερ οχημάτων που πωλούνται παγκοσμίως, είναι με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς, καθώς διαπιστώσαμε πως οι εκτός δρόμου αναζητήσεις μας περιορίζονταν στην αναρρίχηση κάποιου πεζοδρομίου, ή στη διάσχιση κάποιου αστικού χειμάρρου ύστερα από μία καταιγίδα. Ωστόσο υπάρχουν και κάποια μοντέλα τα οποία κατάφεραν να διατηρήσουν σε μεγάλο βαθμό τον χαρακτήρα του εκτός δρόμου εξερευνητή, όπως για παράδειγμα το Dacia Duster, το οποίο ωστόσο είναι προφανές ότι θα έπρεπε να δίνει την ευχέρεια της επιλογής στον υποψήφιο πελάτη ανάμεσα σε δικίνητο και τετρακίνητο.

Δείχνει τι είναι 

Οι φουσκωμένοι θόλοι, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τα παχιά μαρσπιέ, πάντα έδιναν την εικόνα ενός αγριμιού, ικανού να κινηθεί σε εκτός δρόμου καταστάσεις.  Μεγάλο μετατρόχιο, κοντοί πρόβολοι και ράγες οροφής φωνάζουν από μακριά πως είναι αντισυμβατικό και έχει σαφή χαρακτήρα και προσανατολισμό. Στην τελευταία ανανεωσή του, το Duster έχει αποκτήσει μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα χαμηλά και πιο εντυπωσιακή μάσκα, με κυψελωτή γρίλια, χρωμιωμένη στο πάνω μέρος. Όλες οι εκδόσεις έχουν φώτα ημέρας, μέσα στα νέας σχεδίασης φανάρια. Η ποδιά στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα ενισχύει την εικόνα του μοντέλου off road. Παρομοίως και πίσω, έχουν βελτιωθεί αισθητικά τα φανάρια και η εξάτμιση. Και βεβαίως μην περιμένετε αισθητικές αλλαγές ανάμεσα σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση

Ωστόσο οι μεγαλύτερες και πιο σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στην καμπίνα του νέου Duster. Η βαρύτητα εξακολουθεί να πέφτει στη σκληροτράχηλη εικόνα και στην αντοχή στη σκληρή χρήση, όμως σχεδιαστικά έχει κάνει αρκετά βήματα εμπρός. Ο πίνακας οργάνων με τους αλουμινένιους δακτυλίους είναι πιο φρέσκος και η κεντρική κονσόλα είναι πιο γεμάτη, ειδικά στις εκδόσεις με το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης Media Nav. Πρόκειται την οθόνη αφής 7” με το λειτουργικό που έχουμε γνωρίσει και στα υπόλοιπα σύγχρονα μοντέλα του γκρουπ. Κατά τα άλλα, κυριαρχούν τα σκληρά αλλά πολύ ανθεκτικά πλαστικά, με στοχευμένες βελτιώσεις στο δερμάτινο τιμόνι και στο λεβιέ των ταχυτήτων. Στα σύγχρονα αλλά χρηστικά βοηθήματα που φέρνουν το Duster σε αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού με τον ακριβότερο ανταγωνισμό, συγκαταλέγονται στοιχεία όπως το cruise control και οι αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Οι χώροι είναι επίσης ένα από τα δυνατά σημεία του Duster, καθώς παρά τις συμμαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις, τέσσερα ενήλικα άτομα μαζί με τις αποσκευές τους, δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να βολευτούν και μάλιστα με άνεση.

Του ταιριάζει απόλυτα

Η καλύτερη επιλογή για τον χαρακτήρα και τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου είναι ο 1.5 dCi. Δεν είναι τόσο η μέγιστή του απόδοση ή ότι έχει τόσο πολλή ροπή. Είναι ο ισορροπημένος χαρακτήρας του, η καλή απόκριση στις χαμηλές στροφές, οι κραδασμοί που διατηρούνται σε χαμηλό επίπεδο και το ευρύ φάσμα καλής λειτουργίας. Αυτό που θα ήθελα από το Duster στο σύνολο κινητήρα-μετάδοσης είναι πιο σαφή και πιο προοδευτική απόκριση του γκαζιού. Επίσης ο λεβιές του κιβωτίου δεν έχει κορυφαία ακρίβεια ούτε βοηθά στις γρήγορες αλλαγές. Το κιβώτιο όμως καλύπτει το χαμένο έδαφος με την κλιμάκωση των σχέσεων. Μερικές φορές μπορεί να καταντήσει κουραστικό, αφού κάνεις συνέχεια αλλαγές, αλλά σου το ξεπληρώνει σε δύναμη.

Σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις, χωρίς φυσικά αυτές να είναι ένα από τα σημαντικά ζητούμενα στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο,  στη δικίνητη έκδοση τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11.8’’ με τη τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 169 χλμ./ώρα ενώ στη τετρακίνητη εκδοχή η επιτάχυνση χρειάζεται 12.4’’ με τη τελική ταχύτητα να παραμένει ίδια. Τέλος στον τομέα της κατανάλωσης η διαφορά ανάμεσα στα δύο είναι σχεδόν αμελητέα σε κανονικές συνθήκες καθώς με το 4χ2 είδαμε 6 λτ./100 χλμ. ενώ με το 4χ4 6.4 λτ./100 χλμ τα οποία έγιναν 7 λτ./100 χλμ. όταν αρχίσαμε πραγματικά να το χρησιμοποιούμε όπως του πρέπει σε εκτός δρόμου συνθήκες με πολύ μα πάρα πολύ χιόνι.

Εντός αλλά και εκτός δρόμου

Αν και το κιβώτιο είναι χειροκίνητο έξι σχέσεων, είναι καλύτερο να το αντιμετωπίσετε ως ένα πέντε σχέσεων, καθώς η πρώτη είναι τόσο κοντή που με το που ξεκινάς, αλλάζεις.  Στην πραγματικότητα, η 1η είναι πιο κοντή ακόμα και από μοντέλα με κιβώτιο υπό-πολλαπλασιασμού. Αυτή, σε συνδυασμό με την ικανοποιητική ροπή του κινητήρα και το σχετικά χαμηλό βάρος του Duster, δημιουργούν ένα σύνολο που δεν σταματά πουθενά. Η τετρακίνητη εκδοχή του Duster ξεκινά δυνατά όσο φορτωμένο και να είναι, σκαρφαλώνει με νεύρο, χωρίς να χρειάζεται φόρα και χωρίς να ταλαιπωρείς το συμπλέκτη. Ίσως είναι δύσκολο να το πιστέψεις με την πρώτη, έχοντας χορτάσει από crossover τα τελευταία χρόνια, αλλά το Duster είναι ένας πραγματικός off roader. Όχι στα χαρτιά, αλλά στα βουνά.

Η λειτουργία της ανάρτησης είναι πολύ καλή και κυρίως ξεκούραστη στις πραγματικές εκτός δρόμου καταστάσεις. Χωρίς να είναι υπερβολικά μαλακή ή πλαδαρή στην άσφαλτο, απορροφά λακκούβες, πέτρες και σαμαράκια.  Βέβαια όταν πιέζεται παίρνει αρκετή κλίση, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε και όλα.. Τόσο οι αεροδυναμικοί στροβιλισμοί όσο ο θόρυβος του κινητήρα και της μετάδοσης έχουν πέσει αισθητά, κάνοντας πιο ξεκούραστο το ταξίδι με υψηλή ταχύτητα. Αντίστοιχες είναι και οι εντυπώσεις από τη δικίνητη έκδοση του αυτοκινήτου, απλώς σε περίπτωση που αποφασίσετε να βγείτε εκτός δρόμου, από κάποιο σημείο και μετά θα σας λείψει προφανώς η τετρακίνηση.

Με κλειστά μάτια το 4χ4

Το ανανεωμένο Dacia Duster αποδεικνύει περίτρανα, για ακόμη μια φορά, πως είναι ένα από τα πιο αξιόλογα και πιο τίμια τετρακίνητα της αγοράς. Δεν διαφημίζει τίποτα που δεν μπορεί να κάνει και δεν κοστίζει  πολύ παραπάνω από όσο πρέπει. Είναι ιδανική επιλογή για όσους έχουν το χωματόδρομο και το βουνό στο καθημερινό τους μενού, αλλά και μια πολύ προσιτή λύση για αυτούς που χρειάζονται δύναμη, έλξη και τετρακίνηση. Και φυσικά η επιλογή μας είναι η τετρακίνητη με κλειστά τα μάτια, διότι η διαφορά των 1100 Ευρώ  (18680 η δικίνητη έναντι 19790 της τετρακίνητης) είναι πολύ μικρή για να μην μπορείτε να απολαύσετε εκτός δρόμου ένα αυτοκίνητο που είναι φτιαγμένο για τέτοιες καταστάσεις.

  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες (το 4χ4)
  • Τιμή
  • Εικόνα εσωτερικού
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι110
0-10011.9″ & 12.4” (4×2 & 4×4)
Τελική ταχύτητα169 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής6 λτ/100 χλμ & 6.4 lt./100 χλμ
Εκπομπές CO2115 γρ/χλμ. & 123 γρ./χλμ.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.