Όλες οι πληροφορίες για την Alpine A110!

Η Alpine μπορεί να παρουσίασε την ολοκαίνουρια A110 πριν από μία εβδομάδα, αλλά οι πληροφορίες που αποφάσισε να μοιραστεί μαζί μας τότε ήταν ελάχιστες… για να μην πω μηδαμινές. Δυο-τρεις φωτογραφίες, το όνομα και τίποτα άλλο. Τώρα όμως, έχουμε στη διάθεσή μας πολλά περισσότερα για να μοιραστούμε.

Ξεκινώντας από τα βασικά, το chassis της Alpine A110 είναι αποκλειστικό γι’ αυτήν και κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Η εταιρία εξέτασε το ενδεχόμενο χρήσης ατσαλιού και ανθρακονημάτων, αλλά εφόσον πήρε αυτά που ήθελε από το αλουμίνιο, δεν υπήρχε λόγος να χρησιμοποιηθεί ένα τόσο ακριβό υλικό.

“Οι βασικές αποφάσεις έχουν να κάνουν με την μάζα, το βάρος και την στρεπτική ακαμψία. Ακολουθεί το φινίρισμα και οι κατασκευές από ανθρακονήματα ή ατσάλι δεν επιτρέπουν την ίδια ποιότητα.”

Δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής engineering της Alpine, David Twohig. Έπειτα, η A110 είναι απρόσμενα “συμμαζεμένη”. Το μήκος της δεν ξεπερνά τα 4.18 μέτρα, το πλάτος τα 1.80 και το ύψος τα 1.25. Για να έχεις μία τάξη μεγέθους, αρκεί να σου πω ότι το ύψος και το πλάτος είναι στα ίδια περίπου επίπεδα με την Porsche 718 Cayman, μόνο που η Alpine είναι περίπου 20 εκατοστά μικρότερη! Το βάρος, που δεν ξεπερνά τα 1.080 κιλά, κατανέμεται σε ποσοστό 44:56 στους δύο άξονες (εμπρός-πίσω) και σε αυτό βοηθά το γεγονός ότι το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι τοποθετημένο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Γενικά, η προσπάθεια για την διατήρηση του βάρους σε τόσο χαμηλά επίπεδα είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Τα σταθερά καθίσματα της Sabelt ζυγίζουν μόλις 13.1 κιλά το καθένα (το κάθισμα του Megane RS ζυγίζει περίπου τα διπλάσια). Το ηλεκτρονικό χειρόφρενο της Brembo είναι 2.5 κιλά ελαφρύτερο από ένα συμβατικό. Η ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς είναι αλουμινένια και σφυρήλατη ενώ οι ζάντες της standard έκδοσης έχουν διάμετρο 17 ιντσών με πέλμα πλάτους 225 πίσω και 195 εμπρός (οι 18άρες είναι σφυρήλατες και προέρχονται από την Otto Fuchs).

“Μπορούσαμε να πάμε σε μεγαλύτερες ζάντες για να φαίνονται όμορφες αλλά τα ελαστικά είναι μία χαρά και ταιριάζουν με το βάρος, την ισχύ και την ροπή που έχουμε. Δεν θέλουμε υψηλή μηχανική πρόσφυση – θέλαμε ένα αυτοκίνητο που κινείται και που γλιστρά σχετικά εύκολα υπό τις σωστές συνθήκες.”

Λέει ο Twohig. Όσον αφορά στο σύνολο που έχει αναλάβει την κίνηση της A110. Είναι ένας 1800άρης, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που αποδίδει 252 άλογα και 320 Nm ροπής. Αυτός βρίσκεται τοποθετημένος πίσω από τους επιβάτες, στο κέντρο του αυτοκινήτου και συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο DCT που στέλνει την δύναμη στους πίσω τροχούς. Ο συνδυασμός χαρίζει στην A110 κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς επιδόσεις. Το 0-100 ολοκληρώνεται σε 4.5 δευτερόλεπτα όμως στόχος των μηχανικών δεν ήταν η απόλυτη ταχύτητα. Στόχος ήταν η ευκινησία. Γι’ αυτό η σφυρήλατη αλουμινένια ανάρτηση, γι’ αυτό οι ειδικές σχέσεις στο κιβώτιο της Getrag, γι’ αυτό το επίτηδες “στενά” ελαστικά και γι’ αυτό το “εικονικό” διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Το μόνο που μένει, είναι να δούμε πώς μεταφράζονται όλα αυτά στον δρόμο. Πάντως οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει και η τιμή της Alpine A110 Premiere Edition στην Ευρώπη, ξεκινά λίγο κάτω από τα €60.000! Οι πρώτες παραδόσεις σε διάφορες χώρες (αλλά όχι την Ελλάδα) θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2017.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.