McLaren 720S. Η αρχή μίας νέας εποχής!

Έφτασε η ώρα για τη νέα McLaren Super Series. Έπειτα από μία σειρά teasers και 12 διαρροές, η Αγγλική εταιρία παρουσίασε στη Γενεύη το μοντέλο που αντικαθιστά την 650S. Την πρώτη από τις 15 McLarens νέας γενιάς (οι μισές εκ των οποίων θα είναι υβριδικές) που θα έρθουν μέχρι το 2022 υπό το “Track 22” πλάνο της εταιρίας. Το περίεργο είναι ότι η 720S όπως ονομάζεται το νέο μοντέλο, είναι το πρώτο που αντικαθιστά κάποιο ήδη υπάρχον και αυτό κάνει το έργο της ακόμα πιο δύσκολο. Τι είναι όμως η McLaren 720S;

Είναι ένα sports car που βασίζεται στο Monocage II ανθρακονημάτινο, monocoque πλαίσιο της φίρμας. Η εμπρός και η πίσω ανάρτηση βασίζονται σε ξεχωριστά, αλουμινένια υποπλαίσια και κινείται από έναν twin-turbo V8. Κλασική McLaren δηλαδή. Όχι! Η 720S είναι πολύ διαφορετική. Πρώτα απ’ όλα, στο πλαίσιο έχει εφαρμοστεί όλη η τεχνολογία και η τεχνογνωσία που έχει συγκεντρώσει η εταιρία τα τελευταία χρόνια. Η ακαμψία του, έδωσε την δυνατότητα στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς να δώσουν στην 720S πολύ λεπτές κολώνες ενώ φυσικά, το Monocage II παίζει σημαντικό ρόλο και στην επίτευξη των 1.283 κιλών για το βάρος του αυτοκινήτου. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο είτε από ανθρακονήματα είτε από αλουμίνιο και ο σχεδιασμός του υποδείχθηκε σε μεγάλο βαθμό από την αεροδυναμική. Τα πλαϊνά του αμαξώματος διαθέτουν “κανάλια” που δημιουργούνται από δύο “στρώσεις”. Έτσι, ο αέρας μπαίνει από τα Α-pilars και καθοδηγείται στο engine bay χωρίς την ανάγκη μεγάλων αεραγωγών στο πλάι. Αυτό το έξυπνο σχέδια βελτίωσε την ψύξη του κινητήρα κατά 15% και αύξησε την παραγόμενη downforce! Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι η κορυφή του κινητήρα της 720S είναι 120 χιλιοστά χαμηλότερα απ’ ότι στην 650S, επιτρέποντας στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν το σχήμα που βλέπεις στο πίσω μέρος.

Μιας που αναφερθήκαμε στον κινητήρα, αυτός είναι ένας νέος, twin-turbo V8 με χωρητικότητα 4 λίτρων. Διαθέτει ελαφρύτερα πιστόνια και μπιέλες, ελαφρύτερο στροφαλοφόρο άξονα και twin-scroll turbos με αποτέλεσμα η ισχύς του να φτάνει τα 720 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή είναι 770 Nm και παράγεται στις 5.500 σ.α.λ. Όπως και πριν, ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων που στέλνει την ισχύ στους τροχούς του πίσω άξονα. Οι επιδόσεις είναι φυσικά καταιγιστικές. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα ενώ μόλις 5 δευτερόλεπτα αργότερα, το κοντέρ δείχνει 200 km/h. Η McLaren 720S μπορεί να συνεχίσει να επιταχύνει μέχρι την τελική των 341 km/h. Επίσης εντυπωσιακό είναι το νούμερο που δίνει η Αγγλική εταιρία για την μέση κατανάλωση: μόλις 10.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με τις εκπομπές CO2 να είναι 249 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Η 720S εξοπλίζεται με την τελευταία έκδοση του Proactive Chassis Control που κάνει την χρήση αντιστρεπτικών ραβδών περιττή χάρη στα υδραυλικά “συνδεδεμένα” αμορτισέρ όμως η μεγαλύτερη πρόοδος στο σύστημα της McLaren είναι το λογισμικό που εξελίχθηκε ως μέρος μίας εξαετούς συνεργασίας με το University of Cambridge και παίρνει δεδομένα από 12 αισθητήρες εξασφαλίζοντας ακόμα καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος. Χρειάζονται μόλις 5 msec για να κάνει μία αλλαγή στην ανάρτηση ενώ διαθέτει παράλληλα λειτουργία Variable Drift για ατελείωτες πλαγιοσλισθήσεις χωρίς να χάνεται ο έλεγχος και Brake Steer που φρενάρει ξεχωριστά τους τροχούς για την βελτίωση της πρόσφυσης και της ευελιξίας. Οι μηχανικοί της McLaren επέλεξαν να διατηρήσουν πάντως την ηλεκτροϋδραυλική κρεμαγέρα, παρά το γεγονός ότι οι ανταγωνιστές τους έχουν κάνει την μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα. Όσο για τα φρένα, αεριζόμενοι carbon-ceramic δίσκοι διαμέτρου 390 χιλιοστών εμπρός και 380 πίσω που συνδυάζονται με εξαπίστονες δαγκάνες φροντίζουν για την πέδηση της νέας Super Series. Σύμφωνα με την εταιρία, για πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 km/h χρειάζονται μόλις 29.7 μέτρα ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακά, το 200-0 ολοκληρώνεται σε μόλις 4.6 δευτερόλεπτα και 117 μέτρα!

Τέλος, το εσωτερικό. Οι αλλαγές στην καμπίνα δεν είναι τόσο δραματικές όσο στο αμάξωμα αλλά σίγουρα υπάρχουν. Το πρώτο που προκαλεί εντύπωση είναι η ορατότητα που εξασφαλίζουν οι λεπτές κολώνες και το “βαθύ” παρμπρίζ. Οι πόρτες ανοίγουν αφήνοντας άπλετο χώρο για την είσοδο και την έξοδο ενώ την παράσταση κλέβει φυσικά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που μπορεί να λειτουργήσει σε δύο “modes”. Το πλήρες, που παρέχει όλες τις σχετικές πληροφορίες στον οδηγό και το “slim” για το οποίο διπλώνει και δείχνει μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Κατά τα άλλα, υπάρχει ο γνώριμος διάκοσμος της McLaren και μία κεντρική οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

Σύμφωνα με την McLaren, η 720S θα κοστίζει περίπου 5% περισσότερο από την απερχόμενη 650S. Όχι ιδιαίτερα σημαντική αύξηση αν σκεφτεί κανείς ότι αγοράζει πολύ “περισσότερο” αυτοκίνητο. Όπως και να έχει, οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Μάιο.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.