Tα νέα Megane σε παράταξη στη παραλία της Καβάλας

Όταν ένα μοντέλο ανήκει σε μία κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι από τους πλέον σκληρούς και έντονος από τη μία και από την άλλη φέρεις το σήμα μίας αυτοκινητοβιομηχανίας με μακρά ιστορία και βρίσκεσαι αισίως στη τέταρτη γενιά σου, τότε τα πράγματα εκτός από ιδιαιτέρως σοβαρά, είναι και εξαιρετικά δύσκολα. Ο λόγος για το ολοκαίνουριο Megane της Renault το οποίο καλείται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη κατηγορία C, η οποία διαθέτει μοντέλα όπως τα Golf, Focus, Pulsar, 308, Astra, C4. Ωστόσο μετά τη πρώτη μας γνωριμία με το νέο Γαλλικό μοντέλο, έδειξε πως έχει όλες τις δυνατότητες να πρωταγωνιστήσει και να διεκδικήσει αυτό που του αξίζει, όπως θα διαπιστώσετε και στη συνέχεια.

Mε έντονη σχεδιαστική ταυτότητα το νέο Megane, ειδικά στην έκδοση GT Line

Έντονος δυναμισμός

Όπως είναι φυσικό για να πρωταγωνιστήσει ένα καινούριο μοντέλο σε μία τόσο απαιητική κατηγορία, το πρώτο που οφείλει να έχει είναι μία δυναμική εικόνα η οποία να συνδυάζει τη καλαισθησία με τη πρωτοτυπία. Και η καινούργια  σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου Megane, συνίσταται σε πιο γωνιώδεις γραμμές αντί για πιο καμπύλες που είχαμε στο απερχόμενο μοντέλο. Έτσι, τώρα έχει πιο δυναμικό στυλ τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος, ενώ το πλαϊνό διατηρεί μία πιο ήπια εμφάνιση. Αυτό που χαρακτηρίζει όλα τα Renault των 4-5 τελευταίων χρόνων και φυσικά και το το νέο Megane είναι η «αισθητική υπογραφή» σ’ αυτό που βλέπεις εμπρός και πίσω, που το κάνει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά .

Xαρακτηριστικές γραμμές και πολύ εντυπωσιακά φώτα πίσω

Είναι το σχήμα της μάσκας, πλατύ και γωνιώδες με τον παραδοσιακό ρόμβο (το σήμα της μάρκας). Όλα μαζί τονίζονται από το σχήμα των προβολέων και την γραμμή που σχηματίζεται από φώτα led, ημέρας. Το ίδιο ισχύει και πίσω, με τα δύο φώτων και την φωτεινή γραμμή από τα led που τώρα είναι κόκκινα! Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Megane είναι πιο μακρύ κατά 6,2 εκ. από το μοντέλο 3ης γενιάς, στα 4,35μ, με το μεταξόνιο κατά 2,8εκ πιο μακρύ, στα 2,664μ. Το πλάτος του είναι 1,814μ και το ύψος του μειωμένο κατά 2,7 εκ (1,447μ) ενισχύοντας την δυναμική του γραμμή.

Mε έμφαση στη ποιότητα

Ξανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό του, με νέο ταμπλό και όργανα αλλά και νέα καθίσματα  με νέα ταπετσαρία και αφρώδες υλικό δύο πυκνοτήτων. Η μονοχρωμία του μαύρου που επικρατεί σε όλα (ταμπλό, καθίσματα, πόρτες, μοκέτες κλπ) «σπάει» με πολύ ξεχωριστό τρόπο στην έκδοση GT Line από τις όμορφες μπλε ραφές, οι οποίες δίνουν έναν ξεχωριστό τόνο στο κατά τα λοιπά άχρωμο εσωτερικό. Από πλευράς εξοπλισμού δεν υπάρχει

Mεγάλη οθόνη αφής και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών

τίποτε διαθέσιμο στην αγορά που να μην είναι διαθέσιμο και στο νέο Megane. Έτσι, αναλόγως της έκδοσης, υπάρχουν τα διάφορα εκείνα γκάτζετ, που φτιάχνουν το σημερινό ηλεκτρονικό – ψηφιακό περιβάλλον των αυτοκινήτων. Στη κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη αφής των 8.7 ιντσών  όπου συγκεντρώνονται όλες οι ρυθμίσεις.

Μας άρεσε ιδιαίτερα ο πίνακας οργάνων που αλλάζει  χρώματα ή τρόπους παρουσίασης των ενδείξεων, ενώ φυσικά παρόντα είναι και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας όπως οι αισθητήρες ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ελάχιστης απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και πάρα πολλά άλλα. Βεβαίως όλα αυτά είναι λίγο πολύ αναμενόμενα για ένα σύγχρονο

Εκτός από όμορφα είναι άνετα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη τα καθίσματα στην έκδοση GT Line

αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, όπως αναμενόμενη είναι και η πολύ προσεγμένη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής αυτών, καθιστώντας σαφή και αναμφισβήτητη τη θέληση των Γάλλων να προσδώσουν έναν έντονο αέρα αναβάθμισης στο καινούριο τους μοντέλο.

Ικανό να διαχειριστεί πολύ μεγαλύτερη ισχύ

Στην διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης είχαμε την πολύ πλούσια έκδοση Dynamique με τον κινητήρα πετρελαίου 1,5 και τους 110 ίππους στην διαδρομή από Θεσσαλονίκη μέχρι Καβάλα. Μάλιστα στο πήγαινε επιλέξαμε τη παλαιά εθνική οδό, ενώ στην επιστροφή την Εγνατία, προκειμένου να έχουμε μία πιο σαφή και ολοκληρωμένη εικόνα. Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο εύκολα βρίσκεις τη σωστή θέση οδήγησης, με το εσωτερικό να είναι αρκετά ευρύχωρο εμπρός ενώ πίσω θα βολευτούν μεν δύο άτομα, ωστόσο ο χώρος για τα κεφάλια δεν θα είναι ιδιαίτερα άνετος, όπως και αυτός για τα πόδια, αν οι επιβάτες είναι αρκετά υψηλόσωμοι. Από τα πρώτα  χιλιόμετρα διαπιστώνεις ότι τα καθίσματα συγκρατούν πολύ καλά το σώμα και στο πέρασμα των χιλιομέτρων σε κρατάνε ξεκούραστο. Η ανάρτηση είναι η κλασική γαλλική με προτεραιότητα, δηλαδή, στην άνεση, αλλά με την λογική του 21ου αιώνα που θέλει υψηλή ακρίβεια, κατευθυντικότητα και κράτημα.

Με έμφαση στην οικονομία ο πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων

Έτσι, το νέο Megane σε όλη την διαδρομή ήταν υποδειγματικό. Η κλίση στις στροφές  ήταν λογική, όπως και στις πολύ γρήγορες καμπύλες του αυτοκινητοδρόμου.  Με λίγα λόγια οι Γάλλοι κατάφεραν να βρούνε για ακόμη μία φορά τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση που οφείλει να έχει, ως ένα οικογενειακό πεντάθυρο μοντέλο, με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά η οποία θέλει τους τροχούς να πηγαίνουν ακριβώς εκεί που θέλει ο οδηγός, ακόμη και όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν πολύ. Σε κάθε περίπτωση πλαίσιο και αναρτήσει έδειξαν πως είναι σε θέση με διαχειριστούν με άνεση πολύ πιο δυνατά μηχανικά σύνολα. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού ήταν ικανοποιητική και η περίσσεια ροπή των 26,5 κιλών έκανε καλά την δουλειά της. Πάντως, το Megane επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 11΄΄2, τιμή μέσου όρου και φθάνει τα 185-190 χλμ./ώρα άνετα.  Η κατανάλωση μπορεί με άνεση να βρεθεί λίγο πάνω από τα πέντε λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με λογική οδήγηση και να μην ξεπεράσει τα επτά όταν αποφασίσετε να το απολαύσετε, όπως εμείς.

Κλασική Γαλλική και άκρως επιτυχημένη συνταγή άνεσης και οδικής συμπεριφοράς

Ολοκληρώνοντας τη πρώτη αυτή οδηγική γνωριμία με το νέο γαλλικό αυτοκίνητο, σου μένει η πολύ φιλική συμπεριφορά στον δρόμο, το ξεκούραστο πέρασμα των χιλιομέτρων η σύγχρονη εμφάνιση και η λογική κατανάλωση. Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τις 17.150 ευρώ για την έκδοση βενζίνης 1,2 Energy TCe των 110 ίππων και από 18.890 για την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,5 Energy dCi των 90 ίππων.

Πραγματικά απολαυστικό στο δρόμο

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.