Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 vs Ford Kuga 1.5 TDCi. Mάχη ουσίας

Δύο από τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας

H κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου γνωρίζει μία απίστευτη άνθηση και ανάπτυξη, κάτι που βεβαίως ξεκινάει από τη ζήτηση που έχουν τα συγκεκριμένα οχήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της άνθησης αυτής, είναι το γεγονός πως το ένα από τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας, το Peugeot 3008, άφησε τη πολυμορφίζουσα εικόνα του προκατόχου του, προκειμένου να υιοθετήσει αυτή ενός κλασικού SUV. Από την άλλη το Kuga της Ford είναι γνώριμο μέγεθος στη κατηγορία, το οποίο πρόσφατα υπεβλήθη σε μία αρκετά σημαντική ανανέωση, με κυρίαρχο στοιχείο αυτής τη τοποθέτηση του πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 120 ίππους. Όπως είναι φυσικά μία αντιπαράθεση μεταξύ τους ήταν αναπόφευκτη, προκειμένου να δούμε κατά πόσο το ολοκαίνουριο πετρελαιοκίνητο 3008 με τον 1600άρη κινητήρα των 120 ίππων, στέκεται με αξιώσεις απέναντι στο ανανεωμένο Kuga το οποίο για πρώτη φορά διατίθεται με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο των 1.5 λίτρων με τους 120 ίππους.

Εντελώς καινούριο το 3008, ανανεωμένο το Kuga

Από έξω προς τα μέσα

Ξεκινώντας από το εμφανισιακό μέρος της σύγκρισης, το  3008 το μόνο κοινό στοιχείο, σε ότι αφορά  στην εμφάνιση και όχι μόνο, με τη πρώτη γενιά, είναι το όνομα. Από όποια πλευρά και αν παρατηρήσεις το νέο 3008 έχει κάτι να σου πεί, ένα τουλάχιστον σημείο να σταθείς, να παρατηρήσεις και να σχολιάσεις θετικά. Στο εμπρός μέρος Η εντυπωσιακή

Mε διαφορετική σχεδιαστική αντίληψη

κάθετη μάσκα, τα Led φωτιστικά και η αίσθηση της καλαίσθητης αλλά επιβλητικής κομψότητας, κερδίζουν τις εντυπώσεις και μαγνητίζουν το βλέμμα. Στο πλαϊνό μέρος τα φρύδια στα φτερά των τροχών, τα ενισχυμένα μασπιέ και οι ποδιές προσφέρουν στην προστασία και στη δυναμική περιπέτειας, ενώ το σχεδιαστικό τρικ  με τη διαφορετική απόχρωση της δεύτερης και τρίτης κολόνας προσθέτει πόντους στην εμφάνιση και αποδεικνύει περίτρανα το μελετημένο του πράγματος. Τέλος το πίσω μέρος είναι εξίσου ευφάνταστο και συμπληρώνει με ιδανικό τρόπο ένα σύνολο το οποίο δείχνει προσεγμένο μέχρι τη τελευταία σχεδιαστική του πινελιά. Με 4.447 μέτρα μήκος, 1.591

Από αυτή του Kuga

μέτρα πλάτος, 1.624 μέτρα μήκος και με 2.675 μέτρα μεταξόνιο το 3008 καταφέρνει να συνδυάζει τη πληθωρικότητα με τη κομψότητα και τη καλαισθησία. Περνώντας στο Kuga οι αλλαγές είναι μικρές μεν χαρακτηριστικές δε, στην εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου, το οποίο εντάσσεται και αυτό στη νέα οικογενειακή ταυτότητα των οχημάτων ελευθέρου χρόνου της Ford, όπως αυτή έχει αποτυπωθεί τόσο από το μικρότερο Ecosport, όσο βεβαίως και από το μεγαλύτερο Edge.

H τραπεζοειδής μάσκα με τη μικρή κυψελοειδή εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα,  τα νέα φωτιστικά σώματα , με λαμπτήρες τεχνολογίας LED, καθώς και οι ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου των 17,18 και 19 ιντσών, συνθέτουν την ανανεωμένη εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου, με τις διαστάσεις να παραμένουν ακριβώς ίδιες με το απερχόμενο μοντέλο. Σε ότι αφορά στις διαστάσεις το μήκος της έκδοσης ST Line της δοκιμής μας είναι 4.541 μέτρα το πλάτος, το πλάτος 1.856 μέτρα και το ύψος 1.694 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.690 μέτρα. Οι  σχεδιαστές της Peugeot έβαλαν πραγματικά τα δυνατά τους και δημιούργησαν ένα πραγματικά φρέσκο και καλαίσθητο αυτοκίνητο, το οποίο σε μαγνητίζει από μακριά και σε αρέσει να το χαζεύεις. Από την άλλη οι δημιουργοί της Ford δεν είχαν πολλά περιθώρια να αλλάξουν ριζικά την κάπως συντηρητική εικόνα του Kuga και παρά το γεγονός πως κατάφεραν να την κάνουν πιο επιθετική και εντυπωσιακή, η νίκη σε ότι αφορά στην εξωτερική εμφάνιση, πηγαίνει στο 3008.

Με διαφορετική φιλοσοφία

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Kuga το βασικότερο χαρακτηριστικό που θα παρατηρήσει κανείς είναι η μεγάλη οθόνη αφής των οκτώ ιντσών στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας η οποία φιλοξενεί το νέο σύστημα SYNC3 της Ford, μέσω του οποίου μπορείτε να συνδέσετε το «έξυπνο» τηλέφωνό σας, να έχετε φωνητικό χειρισμό διαφόρων λειτουργιών.  Για το iPhone διατίθεται το λογισμικό Apple CarPlay και για Android το Android Auto. Από εκεί και πέρα η ποιότητα τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ενώ αντίστοιχα άκρως ικανοποιητική είναι και η προσφερόμενη

Πολύ ποιοτικά και τα δύο με το Kuga να υπερέχει σε εργονομία….

εργονομία. Από την άλλη στο εσωτερικό του 3008 το μικρό τιμόνι σε συνδυασμό με το i-Cockpit της Peugeot και τους μοναδικούς σε σύλληψη και υλοποίηση διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, δημιουργούν το πιο προχωρημένο και ευχάριστο εσωτερικό που έχουμε συναντήσει. Μέσα από την οθόνη του πίνακα οργάνων μπορεί ο οδηγός να επιλέξει ψηφιακή απεικόνιση σε πέντε θεματικές ενότητες. Κλασικά όργανα, λειτουργία Navigation ή μίνιμουμ απεικόνιση για ξεκούραστα νυχτερινά χιλιόμετρα, αλλά και συμπληρωματικές πληροφορίες που αφορούν οδηγικό στιλ, trip computer, δεδομένα αυτοκινήτου και άλλα.

Η εντυπωσιακή οθόνη αφής των οκτώ ιντσών στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει, αλλά δεν κλέβει τη παράσταση, καθώς είναι τόσα και τόσο έντονα τα στιλιστικά στοιχεία, που δύσκολα κάποιο από αυτά θα διεκδικήσει τη πρωτιά στη πρωτοτυπία.Μία από τις πρωτοτυπίες είναι τα υλικά με τα οποία έχει επενδυθεί το εσωτερικό, τα οποία εκτός από πολύ ποιοτικά δημιουργούν και όμορφες διχρωμίας, συμβάλλοντας και αυτά με τη σειρά τους στη συνολικά μοναδική αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα των επιβατών. Οι χώροι για

…και το 3008 σε αισθητική και σχεδίαση

τους επιβάτες είναι το ίδιο ικανοποιητικοί, ενώ το πορτ μπαγκάζ του 3008 έχει ένα σαφέστατο προβάδισμα με 591 λίτρα έναντι 456 του Kuga. Η εργονομία είναι πολύ υψηλή και στα δύο μοντέλα, με το Ford να υπερέχει στον τομέα αυτό, καθώς με λιγότερες κινήσεις γίνονται οι ρυθμίσεις που επιθυμεί ο οδηγός. Συνολικά πάντως και εδώ η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του 3008 κυρίως εξαιτίας της πολύ προχωρημένης εικόνας του εσωτερικού του.

Ικανοί και οικονομικοί

Ο λόγος φυσικά για τα πετρελαιοκίνητα μηχανικά σύνολα των δύο αυτοκινήτων, όπου ξεκινώντας από το 3008 ήταν εφοδιασμένο με τον 1600άρη turbodiesel τεχνολογίας BlueHDi ο οποίος αποδίδει 120 ίππους με τη ροπή του να φτάνει τα 300 Nm και το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 11.2’’ ενώ η τελική του φτάνει τα 189 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά της διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στα 6.5 λτ./100 χλμ. Από την άλλη το Kuga φορούσε τον 1500άρη TDCi με τους 120 ίππους και τη ροπή των 270 Nm. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12.7’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα ενώ η μέση κατανάλωση βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 6.7 λτ./100 χλμ. Όπως γίνεται αντιληπτό και σε αυτόν τον τομέα η υπεροχή του 3008 είναι σαφής.

Το 3008 είναι απόλυτα προβλέψιμο ακόμη και σε γρήγορη οδήγηση

Εξίσου απολαυστικά

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του ανανεωμένου Ford Kuga, είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε για περίπου 700 χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο. Στην επαρχιακή οδό, απέδειξε πως πρόκειται για ένα γνήσιο Ford. Άμεσο και κοφτερό τιμόνι, πλαίσιο και αναρτήσεις που «φωνάζουν» πως είναι σε θέση να διαχειριστούν πολύ μα πολύ περισσότερη ισχύ. Αφήνοντας την άσφαλτο και μπαίνοντας στο «πατημένο» και λασπωμένο χώμα, αρχίζουν οι εξαιρετικά ευχάριστες εκπλήξεις – διαπιστώσεις. Ενώ λοιπόν οδηγούμε την έκδοση ST Line, πηγαίνουμε κάπως φυλαγμένα στην αρχή. Μετά τα πρώτα, λίγα μόλις μέτρα, διαπιστώνουμε πως η ανάρτηση όχι μόνο δεν «κοπανάει» αλλά καταπίνει τις λακκούβες με τρόπο μαγικό. Ανεβάζουμε ρυθμό, με τις νερολακκούβες και τις διάφορες ανωμαλίες να «φεύγουν» κάτω από τις ρόδες του kuga εντελώς ανεπαίσθητα και απροβλημάτιστα.

Το Kuga συνεχίζει να είναι το πιο απολαυστικό για όσους λατρεύουν να βρίσκονται πίσω από το τιμόνι

Σε ότι αφορά στο 3008 οι πλέον ευχάριστες ειδήσεις προέρχονται από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνετε μαζί του. Εκεί θα διαπιστώσετε πως ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Εκεί θα καταλάβετε πως αυτό με αυτό το μοντέλο η Peugeot ανεβαίνει όχι σκαλοπάτι αλλά κεφαλόσκαλο ολόκληρο. Ανεβάζεις χιλιόμετρα στην εθνική οδό και αισθάνεσαι ασφάλεια και άνεση. Αφήνεις τις ευθείες και μπαίνεις στις στροφές και διαπιστώνεις πως οδηγείς ένα γνήσιο Peugeot, χωρίς να αντιλαμβάνεσαι ύψος και όγκο. Άκαμπτο αμάξωμα, αναρτήσεις με McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, γρήγορο τιμόνι και αποτελεσματικά φρένα είναι το ένα κομμάτι του παζλ. Το άλλο είναι αφενός ο κινητήρας, γνώριμα ικανός, αφετέρου το κιβώτιο. Ναι ένα χειροκίνητο κιβώτιο σε Peugeot που χαίρεσαι, απολαμβάνεις να ασχολείσαι μαζί του. Έτσι χωρίς λόγο και αιτία. Απλώς για την αίσθηση στο κούμπωμα που απλώς δεν πιστεύεις ότι ανήκει σε μοντέλο της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Και φυσικά σε όλα αυτά η εύλογη ερώτηση έρχεται για τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του Grip Control. Οδηγώντας το στο χιόνι και έχοντας επιλέξει τη λειτουργία snow, διαπιστώνεις πως το αυτοκίνητο πηγαίνει πολύ πιο μακριά από εκεί που νόμιζες αρχικά ως δικίνητο.

Το Grip Control αυξάνει σημαντικά τις εκτός δρόμου δυνατότητα του Peugeot

Εδώ τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για το ποιο από τα δύο αυτοκίνητα προηγείται. Η ψήφος μας, με πολύ μικρή διαφορά θα πάει στο Kuga, καθώς συνεχίζει και είναι ένα εξαιρετικά απολαυστικό αυτοκίνητο στην οδήγηση, αν και η αλήθεια είναι πως το 3008 πλέον βρίσκεται πραγματικά σε απόσταση αναπνοής.

Τελικά

Τα δια ταύτα είναι μία εξαιρετικά δύσκολη και πολύπλοκη υπόθεση. Αυτό διότι οι άνθρωποι της Peugeot υπερέβαλλαν εαυτούς και δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο το οποίο όχι μόνο δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά έχει ως στόχο τη κορυφή της κατηγορίας. Μίας κατηγορίας εξαιρετικά δύσκολης και ανταγωνιστικής, στην οποία εμπορικά ηγείται το Qashqai της Nissan και στην οποία ανήκουν πραγματικά εξαιρετικά αυτοκίνητα όπως το Tiguan της VW και φυσικά το Kuga. Ένα Kuga το οποίο συνεχίζει να είναι ότι πιο απολαυστικό για οδήγηση, καθώς άλλωστε αυτή είναι η φιλοσοφία ολόκληρης της Ford. Και ενώ λοιπόν το 3008 δείχνει να υπερέχει έναντι του Kuga, έρχεται το θέμα της τιμής να μπερδέψει τη κατάσταση. Αυτό διότι τα 29400 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το 3008 έναντι των 25800 Ευρώ του Kuga δημιουργεί μία διαφορά της τάξης των 3600 Ευρώ, που κάθε άλλο παρά αμελητέα είναι, ειδικά στις εποχές μας.

Θα σας πάει και εκτός δρόμου το Kuga, αλλά τα ασφάλτινα ελαστικά και η έλλειψη τετρακίνησης θα βάλουν όρια

Το 3008 κερδίζει σε:

  • Εμφάνιση μέσα έξω
  • Επιδόσεις
  • Χώρους

Το Kuga υπερέχει σε:

  • Oδική συμπεριφορά
  • Τιμή

 

 

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.