Ήταν το 2008 όταν η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθούσε ακόμη να «διαβάσει» τις τάσεις των υποψήφιων αγοραστών για το θα κατευθυνθούν προς τα πολυμορφικά ή αν τα κροσσόβερ και τα οχήματα ελευθέρου χρόνου είναι αυτά που τελικά θα πάρουν την ανιούσα στις πωλήσεις. Με αυτά τα δεδομένα εκείνης της εποχής η Peugeot παρουσίασε ένα μοντέλο που είχε λίγο απ’όλα, το 3008. Το Γαλλικό μοντέλο στη πρώτη του γενιά προσπαθούσε να συνδυάσει στοιχεία πολυμορφικότητας αλλά και χαρακτηριστικά κροσσόβερ μοντέλου, καθώς παρά το γεγονός ότι ήταν δικίνητο, εξοπλιζότανε με το, πρωτόγνωρο για τότε, σύστημα Grip Control το οποίο του αύξανε τις δυνατότητες για εκτός δρόμου κίνηση, στο πλαίσιο της λογικής πάντα.

Ξεχωριστό και το πίσω μέρος του

Από τότε πέρασαν οκτώ ολόκληρα χρόνια και η τάση της αυτοκίνησης είναι πλέον σαφής και αδιαμφισβήτητη, προς τα οχήματα ελευθέρου χρόνου. Σε κάθε κατηγορία διαστάσεων, τιμής, εξοπλισμού, δυνατοτήτων. Ο κάθε υποψήφιος αγοραστής, με βάση την οικονομική του δυνατότητα, αναζητά ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, οπότε και οι αυτοκινητοβιομηχανίες φρόντισαν να του έχουν μία τέτοια πρόταση. Μία πρόταση όπως το ολοκαίνουριο Peugeot 3008 το οποίο μεταλλάχθηκε πλήρως, τόσο ως προς την ουσία, όσο και σε ότι έχει να κάνει με την εικόνα του και πλέον είναι ένα γνήσιο όχημα ελευθέρου χρόνου. Έχοντας οδηγήσει τη πετρελαιοκίνητη έκδοση, ήταν η σειρά του βενζινοκίνητου 3008 με τον 1200 turbo Puretech κινητήρα και τους 130 ίππους, το οποίο απεδείχθει μία εξαιρετικά ευχάριστη έκπληξη.

Οι διαστάσεις του είναι σαφώς αυξημένες

Καλαίσθητο

Η δεύτερη γενιά του 3008 το μόνο κοινό στοιχείο, σε ότι αφορά  στην εμφάνιση και όχι μόνο, με τη πρώτη γενιά, είναι το όνομα. Από εκεί και πέρα ανάμεσα στις δύο γενιές επικρατεί πραγματικά χάος και μάλιστα σε όλους τους τομείς. Ξεκινώντας από αυτόν της εμφάνισης. Από όποια πλευρά και αν παρατηρήσεις το νέο 3008 έχει κάτι να σου πεί, ένα

Πολύ πρωτότυπο και προσεγμένο το εσωτερικό του

τουλάχιστον σημείο να σταθείς, να παρατηρήσεις και να σχολιάσεις θετικά. Στο εμπρός μέρος Η εντυπωσιακή κάθετη μάσκα, τα Led φωτιστικά και η αίσθηση της καλαίσθητης αλλά επιβλητικής κομψότητας, κερδίζουν τις εντυπώσεις και μαγνητίζουν το βλέμμα. Στο πλαϊνό μέρος τα φρύδια στα φτερά των τροχών, τα ενισχυμένα μασπιέ και οι ποδιές προσφέρουν στην προστασία και στη δυναμική περιπέτειας, ενώ το σχεδιαστικό τρικ  με τη διαφορετική απόχρωση της δεύτερης και τρίτης κολόνας προσθέτει πόντους στην εμφάνιση και αποδεικνύει περίτρανα το μελετημένο του πράγματος.

Τέλος το πίσω μέρος είναι εξίσου ευφάνταστο και συμπληρώνει με ιδανικό τρόπο ένα σύνολο το οποίο δείχνει προσεγμένο μέχρι τη τελευταία σχεδιαστική του πινελιά. Το νέο Peugeot 3008 είναι «χτισμένο» στην πλατφόρμα EMP2 του group PSA κάτι που σημαίνει πως έχει το προνόμιο της ελαφρύτερης κατασκευής, εξαιτίας και της χρήσης σύγχρονων μεθόδων και

Η σχεδίαση των διακοπτών είναι ευφάνταστη και καλαίσθητη

υλικών. Ο χάλυβας υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, το αλουμίνιο και τα θερμοπλαστικά έχουν συνδυαστεί ώστε να εξασφαλίσουν μειωμένο κατά 100 κιλά βάρος στον μέσο όρο, πάρα τις αυξημένες διαστάσεις του. Με 4.447 μέτρα μήκος, 1.591 μέτρα πλάτος, 1.624 μέτρα μήκος και με 2.675 μέτρα μεταξόνιο το 3008 καταφέρνει να συνδυάζει τη πληθωρικότητα με τη κομψότητα και τη καλαισθησία.

Σύγχρονο και όμορφο

Και αν το εξωτερικό του αυτοκινήτου είναι ένας πραγματικός μαγνήτης βλεμμάτων, τότε το εσωτερικό του αποτελεί παράδειγμα φαντασίας προς μίμηση. Η σχεδίαση είναι ότι πιο σύγχρονο και φρέσκο συναντούμε όχι μόνο στη συγκεκριμένη κατηγορία αλλά γενικά στην αυτοκίνηση. Το μικρό τιμόνι σε συνδυασμό με το i-Cockpit της Peugeot και τους μοναδικούς σε σύλληψη και υλοποίηση διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, δημιουργούν το πιο προχωρημένο και ευχάριστο εσωτερικό που έχουμε συναντήσει. Μέσα από την οθόνη του πίνακα οργάνων μπορεί ο οδηγός να επιλέξει ψηφιακή απεικόνιση σε πέντε θεματικές ενότητες. Κλασικά όργανα, λειτουργία Navigation ή μίνιμουμ απεικόνιση για ξεκούραστα νυχτερινά χιλιόμετρα, αλλά και συμπληρωματικές πληροφορίες που αφορούν οδηγικό στιλ, trip computer, δεδομένα αυτοκινήτου και άλλα. Η εντυπωσιακή οθόνη αφής των οκτώ ιντσών στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει, αλλά δεν κλέβει τη παράσταση, καθώς είναι τόσα και τόσο έντονα τα στιλιστικά στοιχεία, που δύσκολα κάποιο από αυτά θα διεκδικήσει τη πρωτιά στη πρωτοτυπία.

Πολύ καλή η λειτουργία του grip control στο χιόνι όπου το δοκιμάσαμε

Μία από τις πρωτοτυπίες είναι τα υλικά με τα οποία έχει επενδυθεί το εσωτερικό, τα οποία εκτός από πολύ ποιοτικά δημιουργούν και όμορφες διχρωμίας, συμβάλλοντας και αυτά με τη σειρά τους στη συνολικά μοναδική αίσθηση που αποπνέει η καμπίνα των επιβατών. Ο αριθμός αυτών μπορεί να φτάσει ακόμη και τους πέντε, χωρίς πρόβλημα ως προς την άνεση και τον τρόπο με τον οποίο θα βολευτούν ακόμη και για ένα μακρινό ταξίδι. Και φυσικά τα 591 λίτρα του χώρου των αποσκευών, συμπληρώνουν με ιδανικό τρόπο το θέμα της χωροταξίας. Από εκεί και πέρα η προσπάθεια για αναβάθμιση της προσφερόμενης ποιότητας, ο κρυφός φωτισμός, οι χώροι για μικροαντικείμενα με αποκορύφωμα τον κλιματιζόμενο αποθηκευτικό χώρο πίσω από τον καλαίσθητο επιλογέα, ολοκληρώνουν μία σχεδόν αψεγάδιαστη καμπίνα.

Μας άρεσε πραγματικά πολύ η λειτουργία του βενζινοκινήτηρα

Εξαιρετικός

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον 1200άρη turbo κινητήρα βενζίνης τεχνολογίας Puretech ο οποίος αποδίδει 130 ίππους με τη ροπή του να φτάνει τα 230 Nm και το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 10.8’’ ενώ η τελική του φτάνει τα 188 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά της διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στα 8 λτ./100 χλμ. Η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 219 χιλιοστά και σε συνδυασμό με τα M+S ελαστικά καθώς και το σύστημα Grip Control με τις πέντε ρυθμίσεις (Normal, Snow, Sand, Mud, ESP OFF)  οι δυνατότητες για εκτός δρόμου κίνηση είναι αυξημένες.

Eυχάριστο παντού

Kαλή η εξωτερική εικόνα, ακόμη καλύτερη η εσωτερική άνεση και εμφάνιση, αλλά δεν θα πρέπει ποτέ να λησμονούμε πως μιλάμε – γράφουμε για αυτοκίνητο, οπότε όλη η ουσία βρίσκεται στο τι γίνεται όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι. Η αρχική αίσθηση λοιπόν όταν καθίσεις στη θέση του οδηγού είναι πως δύσκολα θα βολευτείς. Αυτό όμως διαρκεί λίγα μόλις δευτερόλεπτα, καθώς στη συνέχεια διαπιστώνεις πως θα βρείς τη θέση που σου ταιριάζει. Από τα πρώτα κιόλας λεπτά θα συνειδητοποιήσεις πως όλα βρίσκονται εκεί που θέλεις. Τα χειριστήρια, ο λεβιές των ταχυτήτων, το τιμόνι, όλα είναι φτιαγμένα για να εξυπηρετούν πρωτίστως τον οδηγό, ο οποίος θα νιώσει ότι βρίσκεται σε ένα πολύ οικείο και φιλόξενο περιβάλλον. Και βεβαίως οι εκπλήξεις δεν σταματούν εκεί.

Υψηλή ποιότητα κύλισης και προσεγμένη ηχομόνωση

Μάλιστα οι ακόμη πιο ευχάριστες ειδήσεις προέρχονται από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνετε μαζί του. Εκεί θα διαπιστώσετε πως ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Εκεί θα καταλάβετε πως αυτό με αυτό το μοντέλο η Peugeot ανεβαίνει όχι σκαλοπάτι αλλά κεφαλόσκαλο ολόκληρο. Ναι το 308 άνοιξε το δρόμο της αναβάθμισης, αλλά το δικό του βήμα σε σχέση με αυτό που κάνει το 3008 δεν έχει καμία σχέση. Εδώ πρόκειται για δρασκελισμό ολκής. Ανεβάζεις χιλιόμετρα στην εθνική οδό και αισθάνεσαι ασφάλεια και άνεση. Αφήνεις τις ευθείες και μπαίνεις στις στροφές και διαπιστώνεις πως οδηγείς ένα γνήσιο Peugeot, χωρίς να αντιλαμβάνεσαι ύψος και όγκο. Άκαμπτο αμάξωμα, αναρτήσεις με McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, γρήγορο τιμόνι και αποτελεσματικά φρένα είναι το ένα κομμάτι του παζλ.

Το άλλο είναι αφενός ο κινητήρας, ο οποίος αποδείχθηκε η πλέον ευχάριστη έκπληξη, αφετέρου το κιβώτιο. Ναι ένα χειροκίνητο κιβώτιο σε Peugeot που χαίρεσαι, απολαμβάνεις να ασχολείσαι μαζί του. Έτσι χωρίς λόγο και αιτία. Απλώς για την αίσθηση στο κούμπωμα που απλώς δεν πιστεύεις ότι ανήκει σε μοντέλο της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Και φυσικά σε όλα αυτά η εύλογη ερώτηση έρχεται για τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του Grip Control. Οδηγώντας το βενζινοκίνητο 3008 στο χιόνι και έχοντας επιλέξει τη λειτουργία snow, διαπιστώνεις πως το αυτοκίνητο πηγαίνει πολύ πιο μακριά από εκεί που νόμιζες αρχικά ως δικίνητο.

Ικανό και για, λογικές, εκτός δρόμου εξορμήσεις

Ολοκληρωμένο

Με το καινούριο 3008 η Peugeot έκανε ένα άλμα προς τα εμπρός σε μία ιδιαίτερα δύσκολη, ανταγωνιστική αλλά και με συνεχώς αυξανόμενο εμπορικό ενδιαφέρον κατηγορία. Εμφάνιση μέσα έξω, εξοπλισμός, διαφορετικότητα, χώροι, οδική συμπεριφορά και πληθώρα επιλογών κινητήρα, καθιστούν το Γαλλικό μοντέλο ικανό να σταθεί επάξια σε μία κατηγορία όπου ακόμη και η «άρρωστη» εδώ και μία πενταετία ελληνική αγορά στρέφεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Όσο για 24900 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η βενζινοκίνητη έκδοση με τους 130 ίππους, είναι κάπως πολλά για τη κατηγορία στην οποία ανήκει.

 

  • Εμφάνιση
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Ποιότητα
  • Λειτουργία grip control
  • Eξοπλισμός
  • Αίσθηση κιβωτίου
  • Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1200 κ.εκ. Turbo
Ίπποι130
0-10010.8″
Τελική ταχύτητα188 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2124γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.