Νέο Renault Mégane 1.5 dCi -110. Kαινούριο πρόσωπο στην…κόλαση

Όπου «κόλαση» είναι η αγορά των αυτοκινήτων της κατηγορία C και «πρόσωπο» το  νέο Megane. Η κατηγορία C είναι αυτή στην οποία όλοι οι κατασκευαστές δίνουν την μεγαλύτερη μάχη τους μια και από αυτήν προέρχονται τα περισσότερα έσοδα. Γι’ αυτό και τα τελευταία 15 χρόνια τα αυτοκίνητα «C» γίνονται όλο και καλύτερα, κάτι που ισχύει και για νέο Megane, 4ης γενιάς (παρουσιάστηκε 1995) το οποίο άρχισε να διατίθεται στην ελληνική αγορά. Τα όπλα του είναι η μοντέρνα εξωτερική γραμμή, η ευρυχωρία, η άνετη ανάρτηση και η λογική κατανάλωση πετρελαίου, τουλάχιστον με τον 8βάλβιδο κινητήρα τούρμπο 1,5 με τους 110 ίππους και – κυρίως – την άφθονη (26,5 χγμ) ροπή που κινεί με ευκολία το αμάξωμα των 1.200 κιλών. Αυτό ήταν και το διαθέσιμο αυτοκίνητο στην δημοσιογραφική παρουσίαση στην πιο πλούσια έκδοση των 23.780 ευρώ (η βασική 21.390).Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τις 17.150 ευρώ για την έκδοση βενζίνης 1,2 Energy TCe των 110 ίππων και από 18.890 για την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,5 Energy dCi των 90 ίππων.

Ο κινητήρας βενζίνης 1.2 Energy TCe διατίθεται και με 130 ίππους. Επίσης, υπάρχει ένας ακόμη πετρελαιοκινητήρας, ο 16βάλβιδος 1.6 Energy dCi με 130 ή 165 ίππους. Όλες οι εκδόσεις είναι τούρμπο, εμπροσθοκίνητες κι έχουν μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις διατίθενται και με αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «EDC», είτε ξηρού δίσκου είτε μέσα σε λάδι, για τις πιο δυνατές από αυτές. Η καινούργια  αισθητική του νέου Remault, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, συνίσταται σε πιο γωνιώδεις γραμμές αντί για πιο καμπύλες που είχαμε στο απερχόμενο μοντέλο. Έτσι, τώρα έχει πιο δυναμικό στυλ τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος, ενώ το πλαϊνό διατηρεί μία πιο ήπια εμφάνιση. Αυτό που χαρακτηρίζει όλα τα Renault των 4-5 τελευταίων χρόνων και φυσικά και το το νέο Mégane είναι η «αισθητική υπογραφή» σ’ αυτό που βλέπεις εμπρός και πίσω, που το κάνει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά . Είναι το σχήμα της μάσκας, πλατύ και γωνιώδες με τον παραδοσιακό ρόμβο (το σήμα της μάρκας). Όλα μαζί τονίζονται από το σχήμα των προβολέων και την γραμμή που σχηματίζεται από φώτα led, ημέρας. Το ίδιο ισχύει και πίσω, με τα δύο φώτων και την φωτεινή γραμμή από τα led που τώρα είναι κόκκινα! Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Mégane είναι πιο μακρύ κατά 6,2 εκ. από το μοντέλο 3ης γενιάς, στα 4,35μ, με το μεταξόνιο κατά 2,8εκ πιο μακρύ, στα 2,664μ. Το πλάτος του είναι 1,814μ και το ύψος του μειωμένο κατά 2,7 εκ (1,447μ) ενισχύοντας την δυναμική του γραμμή. Ο συνολικός χώρος αποσκευών φθάνει τα 1.247 λίτρα.

Μοντέρνα σχέδια

Ξανασχεδιασμένο είναι και το εσωτερικό του, με νέο ταμπλό και όργανα αλλά και νέα καθίσματα (από το Σενίκ) με νέα ταπετσαρία και αφρώδες υλικό δύο πυκνοτήτων. Η μονοχρωμία του μαύρου που επικρατεί σε όλα (ταμπλό, καθίσματα, πόρτες, μοκέτες κλπ) είναι ιδιαίτερα καταθλιπτική, αλλά – δυστυχώς- αυτό ακολουθούν λίγο πολύ όλοι οι κατασκευαστές στα μικρότερα μοντέλα τους, έστω κι αν τα πουλούν σε τιμές… μεγάλων!Από πλευράς εξοπλισμού έχομε… κοσμογονία! Δεν υπάρχει τίποτε διαθέσιμο στην αγορά που να μην είναι διαθέσιμο και στο νέο Renault! Είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει… λόγος !!! Έτσι, αναλόγως της έκδοσης, υπάρχουν τα διάφορα εκείνα χρήσιμα και άχρηστα γκάτζετ, που φτιάχνουν το σημερινό ηλεκτρονικό – ψηφιακό περιβάλλον των αυτοκινήτων: υπάρχουν οθόνες αφής μικρές ή μεγάλες όπου συγκεντρώνονται όλες οι ρυθμίσεις, βίρτσουαλ πίνακας οργάνων που αλλάζει μέχρι και…  4-5 χρώματα ή τρόπους παρουσίασης των ενδείξεων, προβολή ορισμένων από αυτές τους στο… παρ μπρίζ (head-up display) όπως στα πολεμικά αεροπλάνα, αισθητήρες ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ελάχιστης απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και πάρα πολλά άλλα, μέχρι και καθίσματα που κάνουν… μασάζ στον οδηγό!

Και βέβαια υπάρχουν κλιματισμοί απλοί, κλιματισμοί αυτόματοι, 2ζωνικοί και ό,τι άλλο βάλει ο νούς σας, όπως και το… must του Νεοέλληνα, οι… αλουμινένιες ζάντες (!) που είναι μέχρι και 17’’. Αυτή, βέβαια την διάσταση (ήταν στο αυτοκίνητο της δοκιμής με λάστιχα 205) δεν την συνιστούμε για την Ελλάδα λόγω της κακής ποιότητας των δρόμων μας.

Στον δρόμο με το νέο Megane

Στην διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης είχαμε την πολύ πλούσια έκδοση Dynamique με τον κινητήρα πετρελαίου 1,5 και τους 110 ίππους στην διαδρομή από την κεντρική αντιπροσωπεία μέχρι το Ναύπλιο. Ήταν μία διαδρομή με περισσότερο αυτοκινητόδρομο, αλλά και κάμποση εθνική οδό.  Η κατανάλωση ήταν 6,4 – 6,8 λίτρα/100 χμ με την ταχύτητα να είναι 140-160 χμ/ω στον αυτοκινητόδρομο και 50-115 χμ/ω στο υπόλοιπο. Όπως όλα τα πετρελαιοκίνητα μέσα στην πόλη με λογική κυκλοφορία καταναλώνουν λιγότερο απ’ ότι στον αυτοκινητόδρομο. Μπαίνοντας στο νέο Μεγκάν εύκολα βρίσκεις την σωστή θέση οδήγησης τουλάχιστον για οδηγό 1,79μ. Το εσωτερικό είναι αρκετά ευρύχωρο και ο συνάδελφος – συνεπιβάτης  στο 1,85 δεν είχε πρόβλημα με το εσωτερικό ύψος. Το εσωτερικό πλάτος στο ύψος των παραθύρων είναι 1,40μ εμπρός και 1,39μ πίσω. Η εικόνα που αποκομίζεις από το εσωτερικό είναι ευχάριστη.

Από τα πρώτα κι όλας χιλιόμετρα γίνεται αισθητό το πολύ λογικό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα καθώς δεν χρειάζεται να δυναμώσεις το ραδιόφωνο (σε λογικές ταχύτητες), συζητάς σε κανονικό τόνο φωνής και ακούγεσαι καλά. Με τις πρώτες στροφές διαπιστώνεις ότι τα καθίσματα συγκρατούν πολύ καλά το σώμα και στο πέρασμα των χιλιομέτρων σε κρατάνε ξεκούραστο. Η ανάρτηση είναι η κλασική γαλλική με προτεραιότητα, δηλαδή, στην άνεση, αλλά με την λογική του… 21ου αιώνα που θέλει υψηλή ακρίβεια, κατευθυντικότητα και κράτημα. Έτσι, το νέο Megane σε όλη την διαδρομή ήταν υποδειγματικό. Αυτό, έτσι απλά. Η κλίση στις στροφές (Δερβενάκια) ήταν λογική, όπως και στις πολύ γρήγορες καμπύλες του αυτοκινητοδρόμου. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού ήταν ικανοποιητική (2 άτομα χωρίς αποσκευές) και η περίσσεια ροπή των 26,5 χγ/μ έκανε καλά την δουλειά της, αλλά ίσως με 4-5 άτομα και αποσκευές μπορεί να χρειάζεται κατέβασμα μιάς ταχύτητας σε επαρχιακές οδούς με κλίσεις. Πάντως, το Μεγκάν επιταχύνεται από 0-100χμ/ω σε 11΄΄2, τιμή μέσου όρου και φθάνει τα 185-190 χμ/ω (κοντέρ) άνετα .

Δοκιμάσαμε τρία φρεναρίσματα «πανικού» από τα 145χμ/ω χωρίς κανένα πρόβλημα αλλαγής κατεύθυνσης . Το αυτοκίνητο ήταν στην απόλυτη ευθεία και η απόδοση δεν έδειξε να πέφτει. Ίσως όμως να έπρεπε να ήταν λίγο (μόνο λίγο) πιο δυνατά. Ή, αντί για την εφαρμογή που αλλάζει τα… 5 χρώματα στο ταμπλό, να υπήρχε μία ακόμη που να τα κάνει πιο… δυνατά πατώντας ένα κουμπί, αν υπάρχει λόγος!!! Ολοκληρώνοντας την σύντομη οδηγική γνωριμία με το νέο γαλλικό αυτοκίνητο, σου μένει η πολύ φιλική συμπεριφορά στον δρόμο, το ξεκούραστο πέρασμα των χιλιομέτρων (ε, δεν ήταν και πολλά βέβαια) η σύγχρονη εμφάνιση και η λογική κατανάλωση. Κάποιες τιμές, κάποιων εκδόσεων θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο χαμηλές, αλλά…. Αλλά θα τα… ξαναπούμε σε μία πιο αναλυτική δοκιμή του νέου Renault Mégane καθώς θα έχει ενδιαφέρον να δούμε και τις βενζινοκίνητες εκδόσεις.

 

 

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.