Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 190. Διαφορετικό

Χωρίς αισθητικές αλλαγές η γρήγορη έκδοση του Pulsar

Όταν μία αυτοκινητοβιομηχανία αποφασίσει να επιστρέψει σε μία κατηγορία στην οποία αφενός κατά το παρελθόν είχε εκπροσώπηση και μάλιστα πανάξια και αφετέρου η κατηγορία αυτή έχει ιδιαίτερη εμπορική αξία και σημασία, τότε η επάνοδος οφείλει να είναι προσεκτικά μελετημένη. Ο λόγος για την Nissan και την επανάκαμψη της στη κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών hatchback μοντέλων με το Pulsar. Και λέμε επάνοδο, διότι μετά το Almera υπήρξε μία αρκετά μεγάλη περίοδος αποχής από τη κατηγορία, ενώ η προσπάθεια του Tiida δεν είχε και πολύ μεγάλη εμπορική ανταπόκριση. Προκειμένου λοιπόν η Ιαπωνική εταιρία να αποφύγει ακόμη μία εμπορική αποτυχία, όπως αυτή του Tiida, προχώρησε στη χρήση πιο δοκιμασμένων λύσεων σε όλους τους τομείς, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός συνόλου που πραγματικά μας εξέπληξε ευχάριστα στη πρώτη επαφή που είχαμε μαζί του. Τώρα στα χέρια μας για δοκιμή βρέθηκε το «γρήγορο» Pulsar με τον 1600άρη turbo κινητήρα βενζίνης και τους 190 ίππους, το οποίο θα γνωρίσουμε στη συνέχεια μαζί.

Αλλαγές δεν υπάρχουν ούτε στις διαστάσεις, όπως είναι φυσικό

Με μικρές αισθητικές διαφοροποιήσεις

Η εικόνα του Pulsar 1.6 DiG-T δεν παραπέμπει σε μία επιθετική σπορ κατασκευή, κάθε άλλο μάλιστα! Σχεδιαστικά δεν διαφοροποιείται σχεδόν καθόλου από τα απλά αδέρφια του και πορεύεται στην λογική “σεμνά και ταπεινά”. Μόνο οι τροχοί των 18’’της πλουσιότερης έκδοσης Tehcna, ενδεχομένως να σε υποψιάσουν τον περαστικό για το ότι αυτό το Pulsar

Σεμνό και ταπεινό το πίσω μέρος

είναι διαφορετικό. Από εκεί και πέρα η εικόνα του Pulsar είναι σαφές πως παραπέμπει και μάλιστα με ιδιαίτερα έντονο τρόπο στο Qashqai, τόσο σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική, όσο και σε ότι αφορά στην εσωτερική του εικόνα. Ωστόσο και μετά από πολύ μα πάρα πολύ παρατήρηση, αποφάσισα ότι αυτό καθόλου μα καθόλου δεν με ενοχλεί. Αντίθετα μου άρεσε κιόλας, καθώς πρόκειται για μία σχεδίαση με χαρακτήρα και προσωπικότητα που κάθε άλλο παρά αδιάφορο σε αφήνει. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, το κλασικό χάτσμπακ αμάξωμα έχει 4,38 μ. μήκος,  1,76 μ. πλάτος και  ύψος που φτάνει τα 1,52 μ.

Ανοίγοντας τις πόρτες διαπιστώνεις πως οι εσωτερικοί χώροι του αυτοκινήτου είναι μεγάλοι, μα παρά πολύ μεγάλοι. Όσο ψηλοί και αν είναι οι εμπρός επιβάτες, οι πίσω θα βολευτούν με περισσή άνεση ακόμη και αν είναι τρείς. Το μόνο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει ο οδηγός είναι η ψηλή θέση οδήγησης, η οποία δεν «βυθίζεται» αρκετά με αποτέλεσμα να νιώθεις ότι δεν «φοράς» το αυτοκίνητο. Αφού λοιπόν απολαύσεις το μεγαλείο των χώρων θα διαπιστώσεις πως η εικόνα στο εσωτερικό είναι επίσης ίδια με αυτήν του Qashqai, σε ότι αφορά στη σχεδίαση. Από εκεί και πέρα η ποιότητα των υλικών δείχνει και είναι ποιοτική, με

Αρκετά εντυπωσιακό εμπρός

τα πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό να είναι πιο μαλακά, ενώ και η κατασκευή βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ο εξοπλισμός είναι ένα ακόμη δυνατό στοιχείο του Pulsar, με τη μεσαία έκδοση Acenta της δοκιμής να διαθέτει στάνταρ διζωνικό κλιματισμό, έξυπνο κλειδί, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου και 6 αερόσακους.

Η ουσία του θέματος

Ο 1.6 DiG-T ανήκει στην νέα γενιά των turbo κινητήρων της Nissan. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό και  διπλό μεταβλητό χρονισμό, ώστε να φτάσει  την απόδοση των 190 ίππων και των 240 Nm ροπής. Όλα αυτά μεταφράζονται στην πράξη σε ένα αποδοτικό σύνολο με σύγχρονη έκφραση που δεν εκδηλώνεται πληθωρικά από τις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά όσο ανεβαίνει η βελόνα στο στροφόμετρο. Μετά τις 5000 στροφές ο ήχος ζωηρεύει ελαφρώς για να δώσει μια νότα σπορ χροιάς όμως συνολικά νιώθεις ότι όλα συμβαίνουν φιλτραρισμένα χωρίς κάτι να σε εξιτάρει. Παρόλα αυτά οι επιδόσεις είναι αντάξιες της απόδοσης με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 7,7’’ και την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 217 χλμ./ώρα.

Δυνατός αλλά πάνω από τις 2500 στροφές

Ευχάριστο χωρίς να ξεσηκώνει

Όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού και συνηθίσεις το ότι το κάθισμα δεν χαμηλώνει αρκετά, αλήθεια γιατί άραγε, θα διαπιστώσεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πως το γρήγορο Pulsar είναι ένα πραγματικά ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να ξεσηκώσει τον οδηγό. Ξεκινώντας από τη λειτουργία του κινητήρα πρέπει να ξεπεράσει τις 2500 στροφές προκειμένου να δείξει τις ικανότητές, συνεχίζοντας με την αίσθηση στην αλλαγή των σχέσεων και ολοκληρώνοντας με την οδική του συμπεριφορά.

Ευχάριστο στο δρόμο, χωρίς όμως να ξεσηκώνει τον οδηγό

Η αλήθεια είναι πως η τελευταία αποτέλεσε μία πραγματικά ευχάριστη έκπληξη, καθώς το αυτοκίνητο στρίβει με τρόπο που το κατατάσσει πολύ ψηλά στη κατηγορία του. Ουδέτερο ακόμη και όταν το πιέσεις πολύ μα πάρα πολύ, καθώς το εμπρός μέρος διαγράφει με ακρίβεια τη τροχιά που έχεις επιλέξει με το τιμόνι, ενώ το πίσω ακολουθεί πιστά, χωρίς καμία

Πολύ όμορφες οι 18άρες

μα απολύτως καμία αντίδραση. Και αφού το ευχαριστηθήκαμε στις στροφές, συνεχίσαμε με τις ευθείες, όπου διαπιστώσαμε πως η προσπάθεια που έγινε στον τομέα της ηχομόνωσης είχε πολύ καλά αποτελέσματα, καθώς η καμπίνα των επιβατών παραμένει ήρεμη, ακόμη και όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν. Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου, δύσκολα θα πέσει από τα 7.5 με οκτώ λίτρα και εύκολα θα ανέβει αρκετά πάνω από τα δέκα, αν αποφασίσετε να το απολαύσετε.

Η γρήγορη έκδοση του Pulsar, τουλάχιστον μέχρι να υπάρξει κάποια Nismo εκδοχή, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και στην οδηγική απόλαυση. Το πρώτο χαρακτηριστικό είναι αυτό που τελικά κερδίζει, καθώς ναι μεν

Απαραίτητη λεπτομέρεια για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου

τα 190 άλογα υπόσχονται πολλά, στη πράξη ωστόσο είναι αρκετά ήρεμα και φυσικά εύκολα στο να τα τιθασεύσεις. Όσο για τα 20990 είναι αναμφίβολα μία πολύ καλή τιμή για το όσα μπορεί και προσφέρει η γρήγορη έκδοση του Pulsar.

 

  • Επιδόσεις
  • Χώροι – άνεση
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Απόδοση κινητήρα κάτω από τις 2500 στροφές
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1600 κ.εκ. turbo
 Ίπποι190
0-1007,7″
Τελική ταχύτητα217 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής9.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2138 γρ/χλμ
Χωρίς αλλαγές το όμορφο και ιδιαίτερα άνετο εσωτερικό του

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.