Και η Renault ερευνάται για τις εκπομπές ρύπων

Έπειτα από την έρευνα που φαίνεται πως έχει ξεκινήσει στις Η.Π.Α. σχετικά με τις πραγματικές εκπομπές ρύπων συγκεκριμένων μοντέλων της FCA, σειρά παίρνουν οι Ευρωπαίοι με τις Γαλλικές αρχές να ερευνούν την Renault για πιθανή χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων και την Υπουργό Περιβάλλοντος της Γαλλίας, Segolene Royal να δηλώνει ότι υπάρχει η πιθανότητα για την έρευνα να επεκταθεί και σε άλλους κατασκευαστές.

Η Renault ισχυρίζεται ότι έχει σεβαστεί όλους τους νόμους σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και πρόσθεσε ότι τα οχήματα της δεν εξοπλίζονται με λογισμικό που επιτρέπει την εξαπάτηση των αρχών στον συγκεκριμένο τομέα. Μάλιστα εξήγησε ότι το σύστημα μείωσης εκπομπών NOx στους κορυφαίους πετρελαιοκινητήρες της έχει βρεθεί πως προκαλεί σοβαρά προβλήματα στο turbo. Έτσι, οι μηχανικοί προγραμμάτισαν το σύστημα να κλείνει έξω από ένα μικρό “θερμικό παράθυρο” θερμοκρασιών αέρα εισαγωγής (17-35 βαθμούς Κελσίου). Το πρόβλημα είναι ότι ενώ τα αυτοκίνητα περνούν τα tests που διεξάγονται σε θερμοκρασία δωματίου για μικρά, σχετικά, χρονικά διαστήματα, όταν κυκλοφορούν στον δρόμο, οι εκπομπές NOx εκτοξεύονται.

Την ίδια στιγμή, ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορών, Alexander Dobrindt φέρεται εναντίον της FIAT.

“Οι Ιταλικές αρχές ήξεραν εδώ και πολλούς μήνες ότι η FIAT, σύμφωνα με τους ειδικούς μας, χρησιμοποιεί παράνομες συσκευές.”

Δήλωσε σε εφημερίδα την Κυριακή, συμπληρώνοντας ότι η Ιταλική εταιρία δεν έχει συνεργαστεί και πως πρέπει να προβεί σε ανάκληση των επίμαχων οχημάτων. Ο Ιταλός ομόλογος του Dobrindt από την άλλη, Riccardo Nencini είπε ότι η στάση της Γερμανικής κυβέρνησης έπειτα από τις απαντήσεις των Ιταλών είναι “ανεξήγητη” και πως η Ιταλική κυβέρνηση συνεργάζεται πλήρως με την Commission. Οι Γερμανικές αρχές βρήκαν πως το σύστημα διαχείρισης εκπομπών σε ορισμένα μοντέλα της FIAT μειώνει την απόδοση του έπειτα από 22 λεπτά (ενώ η φυσιολογική διάρκεια των tests είναι περί τα 20 λεπτά), γεγονός που οδηγεί στην σημαντική αύξηση των εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες.

Απ’ ότι φαίνεται, έπειτα από τα “defeat devices” ο όρος “θερμικό παράθυρο” είναι κάτι που θα μπει στο λεξιλόγιο μας, αφού είναι η δικαιολογία των κατασκευαστών για την ασυνέπεια των νούμερων που προκύπτουν από τα tests και αυτά που προκύπτουν από την κίνηση των αυτοκινήτων στον δρόμο. Αξίζει πάντως να τονιστεί ότι κανείς άλλος κατασκευαστής πέραν της Volkswagen δεν έχει βρεθεί να εξοπλίζει τα αυτοκίνητά του με λογισμικό που έχει ως μοναδικό στόχο την “παράκαμψη” των tests εκπομπών ρύπων. Υπάρχουν ενδείξεις για κάτι τέτοιο από τις Η.Π.Α. για την FCA και η Commission έχει ενημερωθεί γι’ αυτές αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει αποδειχθεί σχετική παρατυπία. Στον “χορό” πάντως μπήκε και η Βρετανία που ζητά πληροφορίες από την Environmental Protection Agency των Η.Π.Α. όσον αφορά στην υπόθεση με την FCA.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.