Όταν η Subaru κατέβασε στο Safari τον Colin McRae με ένα Vivio!

Όλα ξεκίνησαν γι’ αυτό το άρθρο από μία φωτογραφία. Συγκεκριμένα, από την κεντρική φωτογραφία που δείχνει ένα Subaru Vivio σε κάποια χωμάτινη διαδρομή με τον αείμνηστο Colin McRae πίσω από το τιμόνι. Στην λεζάντα, έγραφε “Colin McRae στο Safari Rally 1993” όμως η πρώτη αντίδραση μου, παρά την γενικότερη αξιοπιστία του μέσου που την αναπαρήγαγε, ήταν “Αποκλείεται”! Έτσι το έψαξα, έμαθα για αυτό το τρομερά περίεργο ταίριασμα και με αυτόν τον τρόπο προέκυψε αυτό το άρθρο. Γιατί μου αρέσει να μοιράζομαι πράγματα που μαθαίνω ώστε να τα μαθαίνουν κι άλλοι που ίσως να μην τα ήξεραν και να τα θυμούνται οι υπόλοιποι.

Είμαστε στο μακρινό πλέον 1993 λοιπόν. Η Subaru δεν είναι καινούρια στις ειδικές διαδρομές των Rallies αλλά το 1993 είναι η πρώτη ολοκληρωμένη χρονιά ως εργοστασιακή συμμετοχή και το έτος κατά το οποίο έγινε το ντεμπούτο μίας από τις θρυλικές livery της ιστορίας – γιατί ποιος μπορεί να ξεχάσει τα μπλε/κίτρινα Subaru με το logo της 555; Πριν από αυτό, η Ιαπωνική εταιρία “δοκίμαζε τα νερά” με μεμονωμένες συμμετοχές σε διάφορα rallies του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος αλλά οργανώθηκε στην παρούσα –ας πούμε– μορφή το 1989, όταν η Αγγλική Prodrive ανέλαβε τα ηνία. Εκείνη ήταν και η χρονιά που έκανε ντεμπούτο στην Ιαπωνία και τις Η.Π.Α. το Subaru Legacy, το μοντέλο που θα λειτουργούσε ως βάση για τις Ιαπωνο-Αγγλικές προσπάθειες τα επόμενα έτη.

To αγωνιστικό Legacy τα πήγε καλά από το 1990 έως το 1992, δεδομένου του σκληρού ανταγωνισμού και των λίγων σχετικά αγώνων στους οποίους συμμετείχε η ομάδα. Όπως είπαμε όμως, το 1993 ήταν η χρονιά των αλλαγών για την Subaru. Στην Ιαπωνία λανσαρίστηκε το ολοκαίνουριο Impreza και ενώ η ομάδα συνέχισε με το Legacy για μεγάλο μέρος της σεζόν, έγινε σαφές ότι χρειαζόταν κάτι μικρότερο και ελαφρύτερο για να ανταγωνιστεί τα Ford Escort RS Cosworth, Toyota Celica Και το ολοκαίνουριο Mitsubishi Lancer Evo I.

Το Subaru Legacy RS ολοκλήρωσε την “καριέρα” του με στυλ, αφού στα χέρια του πάντοτε εντυπωσιακού McRae πήρε την 3η θέση στο ράλι της Σουηδίας και κέρδισε το ράλι της Νέας Ζηλανδίας όμως πριν από τη νίκη και συγκεκριμένα για τον τέταρτο αγώνα της χρονιάς, ο Noriyuki Koseki, το αφεντικό της Subaru Tecnica International (STI), πήρε μία πολύ περίεργη απόφαση. Για να προμοτάρει το ολοκαίνουριο kei car της Ιαπωνικής εταιρίας, αποφάσισε να “κατεβάσει” 3 αυτοκίνητα στο σκληρό Safari  Rally, με οδηγούς τους Masashi Ishida, Patrick Njiru και φυσικά, Colin McRae. Για έναν αγώνα μόνο, η Subaru χρησιμοποίησε το λιλιπούτειο Vivio, ισχυριζόμενη μάλιστα –λανθασμένα φυσικά– ότι ήταν το μικρότερο αυτοκίνητο που συμμετείχε σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Κάποιος ξέχασε το θρυλικό Mini που ήταν περί τα 25 εκατοστά μικρότερο του Vivio.

Ακόμα και χωρίς τον τίτλο του μικρότερου όμως, το Subaru Vivio ήταν μικρό. Το μήκος του δεν ξεπερνούσε τα 3.3 μέτρα, το πλάτος τα 1.40 μέτρα και το ύψος τα 1.39 μέτρα. Ζύγιζε περί τα 700 κιλά και κινούνταν από έναν τετρακύλινδρο, supercharged βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 658 κυβικών εκατοστών που απέδιδε 85 άλογα και 124 Nm ροπής! Αξίζει να σημειώσουμε δε, ότι διέθετε σύστημα τετρακίνησης ενώ οι πολύ παρατηρητικοί, θα έχουν ήδη εντοπίσει τις ζάντες ελαφρού κράματος που προέρχονταν από το “πολιτικό” Peugeot 205 GTi!

Όπως θα περίμενε κανείς, το πείραμα του Koseki-san ήταν φοβερά αποτυχημένο. Από τα τρία Vivio που συμμετείχαν στο Safari, τερμάτισε μόνο ένα – του Njiru– και αυτό στην 12η θέση. Τα άλλα δύο εγκατέλειψαν: ο Ishida-san λόγω κινητήρα και ο McRae λόγω ανάρτησης. Περιττό να αναφέρουμε ότι ο Σκωτσέζος δεν ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος με το Vivio, αφού φέρεται να έχει δηλώσει πως “μπορείς να κρύψεις ολόκληρο το αυτοκίνητο σε κάθε μία από τις τρύπες στην διαδρομή”!

Δεν ήταν όμως μόνο το μέγεθος που οδήγησε στην αποτυχία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα Daihatsu Charade που ναι μεν ήταν ελαφρώς μεγαλύτερα και ισχυρότερα, αλλά κατέκτησαν στον ίδιο αγώνα την 5η, 6η και 7η θέση, πίσω μόνο από τα εργοστασιακά Toyota Celica της Castrol!

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το “πείραμα” του Koseki-san και οι φωτογραφίες που δείχνουν τον McRae μέσα στο μικροσκοπικό Vivio έχουν μείνει στην ιστορία και χωρίς ίχνος ειρωνείας, χαιρόμαστε γι’ αυτό. Τα πειράματα είναι πάντοτε μία ευχάριστη απόδραση από την ρουτίνα, ακόμα κι αν οι οδηγοί που εμπλέκονται σε αυτά δεν τα απολαμβάνουν όσο εμείς ως θεατές!

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.