Στο στόχαστρο της EPA η Fiat-Chrysler για τις εκπομπές ρύπων

Ενώ η υπόθεση της Volkswagen με τις εκπομπές ρύπων φαίνεται πως οδεύει προς το τέλος της, μία νέα, παρεμφερής υπόθεση έκανε την εμφάνιση της εχθές το απόγευμα. Η Environmental Protection Agency των Η.Π.Α. κατηγόρησε ευθέως την Fiat Chrysler Automobiles για την ύπαρξη παράνομων συσκευών ελέγχου εκπομπών ρύπων σε 104.000 περίπου πετρελαιοκίνητα RAMs και Jeeps. Η κατηγορία αφορά τα 2014, 2015 και 2016 Jeep Grand Cherokee και RAM 1500, όλα με τον τρίλιτρο EcoDiesel V6 και έχει να κάνει με το γεγονός ότι η FCA δεν δήλωσε τις 8 βοηθητικές συσκευές εκπομπών ρύπων:

1. Full EGR Shut-Off at Highway Speed

2. Reduced EGR with Increasing Vehicle Speed

3. EGR Shut-Off for Exhaust Valve Cleaning

4. DEF Dosing Disablement during SCR Adaptation

5. EGR Reduction due to Modeled Engine Temperature

6. SCR Catalyst Warm-Up Disablement

7. Alternative SCR Dosing Modes

8. Use of Load Governor to Delay Ammonia Refill of SCR Catalyst

Σύμφωνα με την Cynthia Giles της EPA, τα ευρήματα δείχνουν “σοβαρή παραβίαση του Clean Air Act” και πρόσθεσε ότι “κάποιες από τις συσκευές επιτρέπουν στο όχημα να λειτουργεί διαφορετικά κατά τη διάρκεια των tests”. Οι κατηγορίες της EPA είναι πολύ σοβαρές και αν αποδειχθεί ότι η FCA παρανόμησε, η ποινή μπορεί να φτάσει το ποσό των 44.439 δολαρίων ανά όχημα – δηλαδή, περί τα 4.6 δισεκατομμύρια δολάρια!

Προς το παρόν, με το αξίωμα “αθώος μέχρι αποδείξεως του εναντίου”, το μοναδικό παράπτωμα της FCA είναι ότι δεν αποκάλυψε την ύπαρξη των 8 αυτών συσκευών στην EPA. Η ύπαρξη βοηθητικών συσκευών εκπομπών ρύπων δεν είναι περίεργη ή σπάνια και βοηθά στην προστασία του κινητήρα υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Είναι συστήματα που βελτιώνουν την αξιοπιστία και την απόδοση των κινητήρων. Όμως πρέπει να δηλώνονται στην EPA στις αιτήσεις για Certificate of Conformity – κάτι που προφανώς δεν έγινε στις συγκεκριμένες 8 συσκευές. Ωστόσο, προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι η EPA ισχυρίζεται πως 2 από αυτές, συγκεκριμένα το νούμερο 5 και το νούμερο 6, μειώνουν την απόδοση του συστήματος ελέγχου εκπομπών ρύπων με τρόπο “που δεν φαίνεται να δικαιολογείται για την προστασία του οχήματος”.

Σε πιο πρόσφατες εξελίξεις στο συγκεκριμένο θέμα, η FCA μέσω ανακοίνωσης και μέσω του CEO της, Sergio Marchionne αρνήθηκε τις κατηγορίες αναφέροντας μάλιστα ότι “είναι ανοησίες”. Ο Marchionne μάλιστα, δήλωσε σε δημοσιογράφους:

“Δεν υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος σε αυτή την εταιρία που θα προσπαθήσει να κάνει κάτι τόσο ηλίθιο [εννοώντας να κλέψει στα tests εκπομπών ρύπων]. Δεν ανήκουμε στην τάξη των απατεώνων.”

Η εταιρία, σε ξεχωριστή ανακοίνωση είπε ότι “απογοητεύτηκε από το γεγονός ότι η EPA επέλεξε να γνωστοποιήσει την παράβαση σχετικά με την τεχνολογία ελέγχου των εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα με τον τρίλιτρο πετρελαιοκινητήρα” και πρόσθεσε ότι θα συνεργαστεί πλήρως για να επιλυθεί το πρόβλημα, διαβεβαιώνοντας την EPA και τους πελάτες της ότι όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματά της συμμορφώνονται με τους υπάρχοντες κανονισμούς. Την ίδια ώρα, o Γενικός Εισαγγελέας Eric Schneiderman ανακοίνωσε ότι το γραφείο του θα ερευνήσει την υπόθεση όπως έκανε με την υπόθεση της Volkswagen ενώ οι μετοχές της FCA έκαναν βουτιά 16% μέχρι που διακόπηκαν οι συναλλαγές τους. Μείνε συντονισμένος στο enkinisi.gr για οτιδήποτε νεότερο.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.