Το Q8 Concept μας δείχνει την coupe-SUV ναυαρχίδα της Audi

Το πρώτο μεγάλο, κυριολεκτικά και μεταφορικά, πρωτότυπο της έκθεσης αυτοκινήτου του Detroit παρουσιάστηκε πριν από λίγο και δεν είναι άλλο από το θηριώδες Audi Q8 Concept. Ένα όχημα με μήκος που ξεπερνά τα 5 μέτρα, πλάτος που ξεπερνά τα 2 μέτρα και μεταξόνιο που αγγίζει τα 3 μέτρα. Ένα πρωτότυπο που συνδυάζει τις sport γραμμές ενός coupe με την χρηστικότητα ενός SUV και μας δείχνει με αρκετή ακρίβεια το πώς θα είναι η ομώνυμη έκδοση παραγωγής.

Ως πρωτότυπο, το Q8 Concept έχει αρκετά highlights. Από την επιβλητική γρίλια και τα λεπτά φωτιστικά σώματα που συμπληρώνονται από τους πολυάριθμους αεραγωγούς εμπρός, στα frameless παράθυρα και τους σμιλευμένους “ώμους” στο πλάι και τέλος, το πρακτικά ενιαίο φωτιστικό σώμα που πιάνει σχεδόν ολόκληρο το πλάτος του αμαξώματος.

Όσον αφορά στο εσωτερικό του μοντέλου, προσφέρει “φοβερή ευρυχωρία για 4 άτομα και τις μεγάλες αποσκευές τους” όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Audi. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 630 λίτρων ενώ ο σχεδιασμός του ταμπλό, βασίζεται σε μία μεγάλη, οριζόντια “αψίδα” που εκτείνεται από το κάτω μέρος του παρμπρίζ και “τυλίγει” τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού χωρίς όμως να τους “πνίγει”. Το ίδιο μοτίβο συνεχίζεται και στον πίνακα οργάνων ενώ η κεντρική κονσόλα και οι οθόνες είναι ενσωματωμένα στο λεγόμενο “μαύρο πάνελ” – μία μαύρη λωρίδα που περιβάλλεται από αλουμίνιο.

Επίσης, ενδιαφέρον έχουν τα χειριστήρια του Q8 Concept. Η Audi εξόπλισε το πρωτότυπο με τη νέα γενιά του virtual cockpit της και ένα μεγάλο head-up display που προβάλει τις απαραίτητες πληροφορίες στο παρμπρίζ, μπροστά από τον οδηγό, ενώ τις αναμιγνύει με το περιβάλλον δίνοντας μία αίσθηση εικονικής πραγματικότητας. Φυσικά, στο επίκεντρο του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης βρίσκεται το MMI και η οθόνη του.

Ενώ το Audi Q8 Concept είναι πρωτότυπο, η Γερμανική εταιρία δεν δίστασε να μας ενημερώσει και για το drivetrain του, αφού γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκαν τεχνολογίες που είναι ήδη στην παραγωγή. Το Q8 Concept παρουσιάστηκε ως plug-in υβριδικό, συνδυάζοντας τον τρίλιτρο, TFSI βενζινοκινητήρα με τα 333 άλογα και τα 500 Nm ροπής με έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW και 330 Nm ροπής. Συνδυαστικά, το σύστημα αποδίδει 442 άλογα και 700 Nm ροπής, γεγονός που επιτρέπει στο Q8 Concept να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 5.4 δευτερόλεπτα και να συνεχίζει μέχρι την τελική των 250 km/h. Κι όλα αυτά, ενώ καταναλώνει κατά μέσο όρο 2.3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 53 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (στο NEDC). Η μπαταρία με την οποία εξοπλίζεται, έχει χωρητικότητα 17.9 kWh και δίνει την δυνατότητα κίνησης για 60 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.  Από το πρωτότυπο, δεν θα μπορούσε να λείπει και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro, η ενεργή αερανάρτηση και τα κεραμικά φρένα.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.