KIA Stinger. Το νέο, πισωκίνητο sports sedan της αγοράς!

Μία σειρά teasers μας οδήγησε σε αυτό το σημείο. Η KIA, στην έκθεση του Detroit, παρουσίασε το ολοκαίνουριο fastback sports sedan της. Ένα ιδιαίτερου σχεδιασμού Gran Turismo μοντέλο που αποτελεί το επιστέγασμα μίας προσπάθειας που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2011, όταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά η πρόθεση της εταιρίας να λανσάρει ένα αυτοκίνητο σε αυτή την δύσκολη κατηγορία. Το νέο μοντέλο, ονομάζεται Stinger… όπως το GT4 Stinger που παρουσιάστηκε πριν από 2 χρόνια στην ίδια έκθεση.

“Σε αντίθεση με όλα τα KIA πριν από αυτό, το Stinger είναι πραγματικά ένα dream car για εμάς και εδώ, σήμερα, αυτό το όνειρο είναι πραγματικότητα έπειτα από χρόνια αφοσίωσης και σκληρής δουλειάς από μία ομάδα σχεδιαστών, μηχανικών και executives ανά τον κόσμο.”

Δήλωσε ο Orth Hedrick, αντιπρόεδρος product planning της KIA Motors America. Το Stinger είναι ένα αυτοκίνητο με μήκος 4.8 μέτρων και πλάτος 1.87 μέτρων που αυτομάτως το κάνουν ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα στην κατηγορία ενώ το μεταξόνιο που φτάνει τα 2.9 μέτρα – επίσης στο πάνω μέρος της λίστας. Χαρακτηριστικό του σχεδιασμού του είναι οι “πισωκίνητες” αναλογίες, με το μακρύ καπό και τον κοντό εμπρός πρόβολο, το μεγάλο μεταξόνιο και  τον μικρό πίσω πρόβολο με τους φαρδύς “ώμους”. Υπάρχουν όμως και λειτουργικά στοιχεία, όπως οι εμπρός “αεροκουρτίνες”, τα “βράγχια” στους εμπρός θόλους, το επίπεδο πάτωμα και ο ενσωματωμένος διαχύτης κ.ά.

Όσον αφορά στο εσωτερικό, η KIA δημιούργησε έναν χώρο αφιερωμένο στην οδήγηση χωρίς όμως συμβιβασμούς στον τομέα της πολυτέλειας. Αυτός ο διαχωρισμός είναι εμφανής ακόμα και στην κεντρική κονσόλα με τα χειριστήρια του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης κάτω από την οθόνη και τα υπόλοιπα κάτω από αυτά. Ο πίνακας οργάνων δε, συνδυάζει  τα μεγάλα, αναλογικά όργανα με μία TFT οθόνη που προβάλει πληροφορίες σχετικά με την θερμοκρασία του λαδιού, το trip-computer, την πλοήγηση κ.ά.

Σύμφωνα με την KIA, το Stinger εξελίχθηκε στο Nurburgring ενώ δεν είναι σώφρον να παραβλέψουμε την επιρροή του Albert Biermann, που μετακόμισε από την BMW στην KIA τον Δεκέμβριο του 2014. Το chassis κατασκευάζεται κατά 55% από ατσάλι υψηλής αντοχής ενώ η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της KIA, προσφέρεται η ηλεκτρονική ανάρτηση Dynamic Stability Damping Control που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει κάποια χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ενώ το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης Rack-mounted Motor Driven Power Steering προσφέρει κορυφαία αίσθηση και μειωμένους κραδασμούς.

Αν όμως το chassis συμβολίζει τον σκελετό ενός gran turismo, οι κινητήρες του αποτελούν την καρδιά. Το KIA Stinger είναι διαθέσιμο με δύο βενζινοκίνητα σύνολα. Έναν υπερτροφοδοτούμενο, δίλιτρο που αποδίδει 255 άλογα στις 6.200 σ.α.λ. και 352 Nm ροπής από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. και έναν twin-turbo V6 με χωρητικότητα 3.3 λίτρων που αποδίδει 365 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 510 Nm ροπής από τις 1.300 έως τις 4.500 σ.α.λ.

Αυτοί, συνδυάζονται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο σχεδιασμένο εξ ολοκλήρου in-house από την KIA οι υποψήφιοι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στην standard, πίσω κίνηση με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ένα σύστημα τετρακίνησης με Dynamic Torque Vectoring Control.

Τέλος, η KIA εξοπλίζει το ολοκαίνουριο Stinger με σωρεία συστημάτων υποβοήθησης όπως το νέο Driver Attention Alert που παρακολουθεί τον οδηγό και ειδοποιεί όταν “δει” ότι είναι ώρα για διάλειμμα, το Forward Collision Assistance με ενσωματωμένο Autonomous Emergency Braking, το Lane Keep Assist, το Rear Cross Traffic Alert κ.ά.

Απολύτως σύγχρονο είναι το Stinger και στους τομείς της συνδεσιμότητας, της ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης με το βασικό σύστημα infotainment της δίλιτρης έκδοσης να αποτελείται από μία οθόνη αφής 7 ιντσών, 7 ηχεία και την τελευταία έκδοση του UVO συστήματος τηλεματικής των Κορεατών και αυτό της V6 έκδοσης να ανεβάζει τον αριθμό των ηχείων στα 9 και να προσθέτει εξωτερικό ενισχυτή. Προαιρετικά βέβαια, είναι διαθέσιμο το premium ηχοσύστημα της Harman/Kardon με τα 720 watts του, τα 15 ηχεία του (εκ των οποίων 2, για πρώτη φορά, subwoofers κάτω από τα καθίσματα οδηγού/συνοδηγού) και τεχνολογία Clari-Fi και QuantumLogic Surround Sound.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.