Σκεπτική η Toyota απέναντι στην αυτόνομη οδήγηση

Η Toyota είναι μία εταιρία που δεν φοβάται την πρόοδο. Δεν φοβάται την τεχνολογία και δεν έχει πρόβλημα να τολμήσει. Αρκεί μία ματιά στο παρελθόν της για να πειστεί κανείς. Όμως όταν η συζήτηση πηγαίνει στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, η Ιαπωνική εταιρία μέσω του επικεφαλής του Toyota Research Institute, Gill Pratt, τηρεί στάση επιφυλακτικότητας. Εμφανίζεται σκεπτική και προσγειωμένη:

“Θα χρειαστούν πολλά χρόνια “εκπαίδευσης” μηχανών και πολλά παραπάνω χιλιόμετρα απ’ όσα έχουν γίνει σε προσομοιώσεις ή σε πραγματικές συνθήκες για να φτάσουν στα επίπεδα τελειότητας που χρειάζονται.”

Δήλωσε ο Pratt στο Consumer Electronics Show πηγαίνοντας αντίθετα στο “ρεύμα” και πολύ παραπάνω, στο hype που συνοδεύει την εν λόγω τεχνολογία. Ο Pratt συνέχισε, λέγοντας ότι το ποσοστό των αποφάσεων σχετικά με την οδήγηση που θα πρέπει να παίρνουν οι υπολογιστές θα αυξηθεί με τον χρόνο και μέχρι το Level 3 αυτόνομης οδήγησης, ο άνθρωπος πίσω από τα χειριστήρια θα πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης – κάτι εξαιρετικά δύσκολο αφού η προσοχή του θα είναι στραμμένη αλλού. Τελικά, σύμφωνα με τον CEO του Toyota Research Institute, “κανείς στην βιομηχανία αυτοκινήτου ή αλλού δεν είναι κοντά στο να πετύχει πραγματική αυτονομία Level 5”.

Ενημερωτικά και επειδή πρόκειται για ένα θέμα που θα μας απασχολήσει πολύ, να αναφέρω δύο πράγματα για τα επίπεδα αυτόνομης οδηγήσης. το Level 0, είναι βασικό. Ο άνθρωπος ελέγχει τα πάντα – αυτό που κάνουμε τόσα χρόνια. Στο Level 1, ο άνθρωπος ελέγχει την πλειοψηφία των λειτουργιών, αλλά συγκεκριμένες εργασίες μπορούν να γίνουν από το αυτοκίνητο (για παράδειγμα επιτάχυνση/επιβράδυνση). Φαντάσου το Level 2 σαν ενεργό cruise control όπου το αυτοκίνητο αναλαμβάνει και την επιτάχυνση/επιβράδυνση και το σύστημα διεύθυνσης. Φυσικά, ο άνθρωπος πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο. Στο επόμενο Level, ο οδηγός μπορεί να παραδώσει τον έλεγχο εντελώς υπό συγκεκριμένες συνθήκες χωρίς να παρακολουθεί διαρκώς την κατάσταση όπως στο Level 2, πρέπει όμως να είναι παρόν ώστε να παρέμβει αν χρειαστεί. Στο Level 4 ξεκινά η “πλήρης αυτονομία” με τα οχήματα να είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να εκτελούν όλες τις λειτουργίες της οδήγησης και να ελέγχουν τις οδικές συνθήκες καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού με την σημαντική υποσημείωση ότι αυτό περιορίζεται και δεν καλύπτει κάθε περίπτωση. Μόνο στο Level 5, το τελευταίο επίπεδο, το αυτοκίνητο πρέπει να “αντικαθιστά” πλήρως και σε κάθε περίπτωση τον οδηγό.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.