Σε μία εποχή όπου το αυτοκίνητο που επιλέγουμε, οφείλει να τα κάνει όλα και να συμφέρει, καθώς δεν υπάρχουν περιθώρια για πρώτο, δεύτερο και άλλες τέτοιες πολυτέλειες, τα πολυμορφικά δείχνουν να χάνουν χώρο και θέσεις σε σχέση με τα οχήματα ελευθέρου χρόνου. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός πως πολλά πρώην πολυμορφικά ή πολυμορφίζοντα, έγιναν SUV ή κροσσόβερ στη πορεία, ενώ δεν υπάρχει κανένα απολύτως παράδειγμα αντίστροφής πορείας-εξέλιξης. Μία από τις εταιρίες οι οποίες συνεχίζουν και πιστεύουν αλλά και επενδύουν στα πολυμορφικά οχήματα, χωρίς φυσικά να αφήνει τα SUV χωρίς τη δέουσα προσοχή και ανάπτυξη, είναι η Ford.

Έχοντας στη γκάμα της τα B-Max, C-Max και S-Max, αποδεικνύει εμπράκτως πως για τη Ford η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων συνεχίζει να έχει εμπορικό ενδιαφέρον. Εμείς στη διάθεσή μας είχαμε το C-Max για μία δοκιμή σχεδόν 2000 χιλιομέτρων, προκειμένου αφενός να το αξιολογήσουμε ως αυτοκίνητο, αφετέρου να παραθέσουμε και κάποιες σκέψεις μας σχετικά με τους λόγους για τους οποίους η Ford συνεχίζει να πιστεύει και να αναπτύσσει τη κατηγορία των πολυμορφικών.

Στην οικογενειακή ταυτότητα της Ford

Το facelift στο οποίο υπεβλήθη το C-Max είναι τόσο εκτεταμένο που κάλλιστα η Ford θα μπορούσε να το περάσει και ως νέο μοντέλο. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος οι ομοιότητες με το Mondeo, και όχι με το Focus, είναι πλέον πολύ περισσότερες, ενώ δεν θα ήταν

Λιτό και καλαίσθητο το εμπρός μέρος

υπερβολή αν λέγαμε πως υπάρχουν και vignale πινελιές στο παρουσιαστικό του. Οι γραμμές του συνολικά είναι πολύ καθαρές, χωρίς ιδιαίτερα σχεδιαστικά «τερτίπια» καθώς η Ford ήταν ανέκαθεν οπαδός της λιτής και απέριττης εικόνας στα μοντέλα της. Τα νέας σχεδίασης φώτα xenon και οι προβολείς ομίχλης προσδίδουν έναν φουτουριστικό τόνο και υπογραμμίζουν ένα πιο προηγμένο τεχνολογικό προφίλ.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η αναβάθμιση των υλικών, η χρήση πιο σκουρόχρωμων επενδύσεων και η τοποθέτηση της μεγάλης κεντρικής οθόνης του συστήματος SYNC 2 στη κορυφή της κεντρικής κονσόλας είναι οι βασικότερες αλλαγές. Παράλληλα τα ανασχεδιασμένα όργανα και η ευκρινέστατη οθόνη του υπολογιστή ταξιδίου, συμπληρώνουν θετικά τη συνολικά πολύ υψηλή εργονομία του αυτοκινήτου. Η νέα κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων περιλαμβάνει ένα μεγαλύτερο ντουλαπάκι με καπάκι που λειτουργεί

Λογικές και μαζεμένες οι διαστάσεις του

ως συρόμενο υποβραχιόνιο. Ακριβώς εμπρός από αυτό, μια βαθιά θήκη με δύο συρόμενα χωρίσματα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως διπλή ποτηροθήκη, συγκρατώντας μπουκάλι του λίτρου και ποτήρι ή τρία κουτάκια αναψυκτικών. Από τη βασική έκδοση Business υπάρχουν κουρτινάκια στα πίσω παράθυρα, ενώ από την Titanium στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων υπάρχουν τραπεζάκια για τους πίσω.

Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι ικανοποιητικοί και θα μπορέσουν να τους φιλοξενήσουν χωρίς πρόβλημα ακόμη και για μεγάλες αποστάσεις. Τα 432 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι ικανοποιητικά. Και επειδή ένα τέτοιο αυτοκίνητο απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε οικογένειες και μάλιστα με μικρά παιδιά η  Ford έχει σχεδιάσει ειδικές δοκιμές ελέγχου της διάβρωσης των υλικών της καμπίνας. Ξύνουν τις επενδύσεις των καθισμάτων με μικρά μεταλλικά αντικείμενα, όμοια με τα κουμπιά των ρούχων.

Ποιοτικό με πλούσιο εξοπλισμό και υψηλή εργονομία

Τα υποβάλλουν σε πρόστριψη με υφάσματα, 60.000 φορές μέσα σε 17 ώρες. Τα λερώνουν με γάλα, σοκολάτα, καφέ (ξοδεύουν πάνω από 130 δόσεις εσπρέσο το χρόνο για αυτό) ή ασετόν. Δοκιμάζουν την καμπίνα σε θερμοκρασίες από -40 ως +55 oC και σε συνθήκες υψομέτρου ως 5.200 μέτρων. Σε θαλάμους με πολύ υψηλή υγρασία για 12 εβδομάδες. Και ακτινοβολία όμοια με του πλέον ηλιόλουστου σημείου του πλανήτη, για 3.750 ώρες ή 156 συνεχείς μέρες. Όλα αυτά το εργοστάσιο θεωρεί ότι αντιπροσωπεύουν δέκα χρόνια βάρβαρης χρήσης.

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο το πίσω μέρος του

Ζωηρός και οικονομικός

Αναφορικά με τον κινητήρα, το νέο diesel σύνολο της Ford, χωρητικότητας 1.5 λίτρων, αποδίδει 120 ίππους και 270 Nm ροπής, τιμές ικανές να μετακινήσουν σβέλτα το αυτοκίνητο, ακόμα και όταν αυτό κινείται με πλήρες φορτίο. Στην πράξη, η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα στρωτή, χωρίς κραδασμούς και με χαμηλή ηχητική παρουσία. Η δύναμη

Ομαλή λειτουργία, δύναμη πάνω από τις 2000 στροφές και λογική κατανάλωση

υπάρχει παντού, με μία μικρή εξαίρεση στις πολύ χαμηλές στροφές. Αυξάνεται όμως γραμμικά, χωρίς αισθητή πτώση ισχύος, μέχρι το στροφόμετρο να φτάσει στα κόκκινα. Θετική κρίνεται η ελαστικότητα, που δεν υποχρεώνει τον οδηγό να καταφεύγει συχνά στον καλό σε αίσθηση επιλογέα του κιβωτίου των έξη σχέσεων.

Ακόμα πιο θετική, όμως, δείχνει η κατανάλωση, αφού μία μέση τιμή λίγο πάνω από τα έξη λίτρα είναι απόλυτα εφικτή. Για ένα αυτοκίνητο με μεγάλη μετωπική επιφάνεια και βάρος 1.460 κιλά, ο νέος TDCi τα καταφέρνει περίφημα. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές. Όταν οδηγείς χωρίς πολύ βάρος, η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι ικανοποιητική, είτε κινείσαι σβέλτα παρασυρμένος από τις ικανότητες του πλαισίου είτε βγαίνεις να προσπεράσεις οπότε το ζητούμενο είναι η ασφάλεια. Με 4-5 άτομα και φορτίο στο χώρο αποσκευών καταλαβαίνεις τη διαφορά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν νιώθεις ευάλωτος αν δεν ξεφύγεις από την λογική.

Ξεχωριστά ευχάριστο

Στο πλαίσιο του facelift χρησιμοποιούνται πλέον πιο σκληρά σινεμπλόκ και βάσεις αμορτισέρ, στα οποία έχουν επέμβει επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση σκληρότητας με τα ελατήρια. Η ανάρτηση, αποτελούμενη από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, κάνει εκπληκτική δουλειά. Απορροφά τις ανωμαλίες, εξογκώματα ή λακκούβες, ενώ η καμπίνα παραμένει μαγικό χαλί. Χωρίς αναταράξεις. Και χωρίς θόρυβο. Ταυτόχρονα, ελέγχει τέλεια το βάρος. Η κλίση είναι μικρή στις στροφές, ενώ στις κυματοειδείς ανωμαλίες της εθνικής με πολλά χιλιόμετρα είναι σταθερό χωρίς υποψία πλεύσης. Πολύ προσεκτική δουλειά έγινε και στον τομέα της ηχομόνωσης με πιο παχιά πλευρικά κρύσταλλα, ειδικό ηχομονωτικό υλικό στον καθρέφτη, στο διαχωριστικό της καμπίνας με το χώρο του κινητήρα και νέες πιο άκαμπτες ζάντες.

Εξαιρετικά ευχάριστο στο δρόμο

Με πιο απλά λόγια όλα αυτά σημαίνουν να μπαίνεις στο αυτοκίνητο στην Αθήνα στις 12 το βράδυ και να φτάνεις στη Θεσσαλονίκη μετά από τέσσερις παρά κάτι ώρες ξεκούραστος και έχοντας απολαύσει το ταξίδι. Ταξιδεύοντας με σβέλτο ρυθμό εκτιμάς την άνετη θέση οδήγησης, την απόκριση του κινητήρα πάνω από τις 2000 στροφές, την ηχομόνωση και κυρίως την οδική συμπεριφορά στις ανοιχτές καμπές της εθνικής οδού, όπου για ακόμη μία φορά η Ford αποδεικνύει πως τα μοντέλα της, ανεξαρτήτως κατηγορίας διαθέτουν εξαιρετικά απολαυστική οδική συμπεριφορά. Σε αστικές συνθήκες θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα αρετές όπως η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, οι λογικές διαστάσεις και η υψηλή θέση οδήγησης.

Kαλύπτει μεγάλες αποστάσεις με άνεση

Για οικογενειάρχες με ψυχή

Συνολικά, το μικρομεσαίο πολυμορφικό της Ford θα λέγαμε ότι δεν έχει πολλά σημεία που να χρίζουν βελτίωσης. Προσεγμένο σε κάθε επίπεδο, προσφέρει όλα όσα μπορεί να αναζητήσει ένας οικογενειάρχης ή κάποιος που θα χρειαστεί επιπλέον χώρους για τις μετακινήσεις του. Λογική είναι και η τιμή του, η οποία ξεκινάει από τα 24366 Ευρώ για την έκδοση Business με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο. Αναμφίβολα είναι ένα εξαιρετικό πολυμορφικό για τα όσα προσφέρει, οπότε δεν βρίσκουμε το λόγο να μην το εξετάσει κανείς, εφόσον κοιτάει προς αυτή την κατηγορία.

Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί ακόμη και για πέντε άτομα

 

  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Εργονομία
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Απόδοση κινητήρα κάτω από τις 2000 στροφές
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι120
0-10011.3″
Τελική ταχύτητα184 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής6,2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2105 γρ/χλμ
Ικανοποιητικά τα 430 λίτρα του

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.