Το υψηλό χρέος της FCA αναζωπυρώνει φήμες πώλησης Alfa Romeo, Maserati κ.ά.

Η ιστορία της Fiat Chrysler Automobiles είναι μία ιστορία συγχωνεύσεων και spin-offs. Μία ιστορία αγορών και πωλήσεων. Τώρα, φήμες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, κάνουν λόγο για νέο κύκλο spin-offs για την χρηματοδότηση του συσσωρευμένου χρέους της εταιρίας. Ένα χρέος, που μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2016, έφτανε σχεδόν τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Παρά τις δυσκολίες που περιλαμβάνει η διαχείριση ενός τέτοιου χρέους όμως, η FCA φαίνεται πως κινείται σταθερά προς τα εμπρός, βασιζόμενη σε ένα portfolio ελκυστικών μοντέλων με υψηλά περιθώρια κέρδους. Μοντέλων όπως η νέα Maserati Levante, οι νέες Alfa Romeo (Giulia και Stelvio) αλλά και όπως πρακτικά ολόκληρη η γκάμα της Jeep. Έτσι η μετοχή της για το 2016 ανέκαμψε από το “χτύπημα” του spin-off της Ferrari στις αρχές του έτους που έριξε την τιμή στα περίπου 5.20 δολάρια και τώρα βρίσκεται αισίως στα 8.75 δολάρια με θετικές προοπτικές. Εξίσου θετικά είναι τα μηνύματα που προέρχονται από τα οικονομικά αποτελέσματα με τα κέρδη στην Ευρώπη να πολλαπλασιάζονται και αυτά της Maserati να κάνουν το ίδιο. Όμως το πρόβλημα του χρέους παραμένει και σε αυτό “πατάνε” αναλυτές, επενδυτικές φίρμες και οίκοι αξιολόγησης για να προβάλουν σενάρια σύμφωνα με τα οποία η FCA είτε θα πουλήσει κάποιες εταιρίες, είτε θα τους κάνει ότι έκανε στην Ferrari.

Οι εταιρίες που περιλαμβάνουν οι φήμες, είναι και οι πιο ελκυστικές του group. Για παράδειγμα, η Maserati, που σύμφωνα με εκτιμήσεις αξίζει μεταξύ 3.4 και 4.6 δισεκατομμυρίων ευρώ και η Magneti Mareli που μπορεί να φέρει 2.2 με 3.5 δισεκατομμύρια. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει από την φημολογία η Alfa Romeo, που ανά τακτά χρονικά διαστήματα, με ή χωρίς αφορμή, ακούγεται πως πωλείται.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το μέλλον για την FCA δεν μοιάζει και τόσο άσχημο. Οι αναλυτές σημειώνουν την μικρή έκθεση της Fiat Chrysler στην Κίνα και κατά συνέπεια τη μικρή σημασία που έχει η χώρα γι’ αυτήν, τον εξορθολογισμό της γκάμας των εταιριών (διακοπή παραγωγής κάποιων μοντέλων και εστίαση στα SUV και σε επικερδείς κατηγορίες) και το γεγονός ότι δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από το Brexit. Γι’ αυτό και έχουν αλλάξει τη στάση τους όσον αφορά στην επένδυση στην FCA. Το μόνο “αγκάθι” αυτή τη στιγμή, είναι το μεγάλο χρέος. Για κάποιους, λύση είναι το spin-off ή η πώληση των προαναφερθέντων εταιριών. Άλλοι, είμαι σίγουρος, ότι θεωρούν αυτές τις εταιρίες υπερ-πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία των οποίων η πώληση θα βοηθήσει βραχυπρόθεσμα αλλά θα πλήξει την FCA στο μέλλον. Μένει να δούμε τον δρόμο που θα ακολουθήσει ο Sergio Marchionne.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.