Ο CEO της Mazda “σκοτώνει” την προοπτική ενός νέου sports car

Κρίμα που δεν θα δούμε το εντυπωσιακό RX-Vision να περνά στην παραγωγή

Από τότε που σταμάτησε η παραγωγή του RX-8 το 2012, οι φήμες για το λανσάρισμα του αντικαταστάτη του οργίαζαν στο διαδίκτυο και όχι μόνο. Βλέπεις το RX-8 ήταν ένα ιδιαίτερα αγαπητό μοντέλο και ο Wankel κινητήρας ήταν το outsider που η συντριπτική πλειοψηφία των petrolheads λάτρευε. Η φημολογία μάλιστα χτύπησε κόκκινο όταν η Mazda παρουσίασε το RX-Vision πέρυσι. Τότε ήταν που ο κόσμος άρχισε να πιστεύει ότι “κάτι γίνεται αλλιώς δεν θα παρουσίαζαν ένα τέτοιο πρωτότυπο”. Όμως η ανώμαλη προσγείωση στην πραγματικότητα έρχεται από τα χείλη του CEO της Mazda, Masamichi Kogai:

“Πιστεύω ότι σαν επιλογή, το MX-5 με τους συμβατικούς κινητήρες των 1.5 και 2.0 λίτρων, ίσως είναι πιο συναρπαστική εμπειρία με την ισχύ και την επιτάχυνση του.”

Δήλωσε ο Kogai-san όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο λανσαρίσματος ενός μοντέλου που θα αντικαθιστούσε το RX-8. Μάλιστα, η απάντηση του στην ερώτηση “υπάρχουν πλάνα για ένα μεγαλύτερο sports car” ήταν αποστωμοτική και δεν άφηνε περιθώρια παρερμηνείας: Όχι.

Τι γίνεται με τον Wankel όμως;

Ένα όνειρο γκρεμίζεται λοιπόν, όμως τι γίνεται με τον περιστροφικό κινητήρα; Έναν κινητήρα που έγινε σήμα κατατεθέν για την Mazda και που γνωρίζουμε ότι είναι ήδη υπό εξέλιξη (βλ. Skyactiv-R) και μάλιστα σε υπερτροφοδοτούμενη μορφή;

“Αν ήταν να ξεκινήσουμε την παραγωγή του περιστροφικού κινητήρα ξανά, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα είναι για μικρό χρονικό διάστημα. Πρέπει να πληροί τους μελλοντικούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Συνεχίζουμε να τον εξελίσσουμε ώστε να ξεπεράσουμε τα όποια προβλήματα έχουμε με τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου.”

Ανέφερε ο Kogai-san και συνέχισε λέγοντας ότι το πιο πιθανό είναι να δούμε έναν περιστροφικό κινητήρα σε ρόλο range-extender, πριν τον δούμε να αναλαμβάνει την κίνηση ενός μοντέλου μόνος του. Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα και η Mazda πρέπει να κάνει κινήσεις με βάση τη λογική και τον ρεαλισμό, όχι με βάση το συναίσθημα. Οι πόροι άλλωστε είναι περιορισμένοι και προτεραιότητα έχει η δημιουργία μίας ολοκληρωμένης γκάμας (SUV, υβριδικά, ηλεκτρικά και νέες τεχνολογίες) πριν από οποιοδήποτε sports car ή Wankel των 500 ίππων.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.