Volvo XC90 D5 R-Design – Άγρια ομορφιά

Οι Σουηδοί δημιουργοί του, εμπνεύστηκαν ίσως το ομορφότερο σχήμα στη κατηγορία
Οι Σουηδοί δημιουργοί του, εμπνεύστηκαν ίσως το ομορφότερο σχήμα στη κατηγορία

H δημιουργία ενός αυτοκινήτου, που έχει μία διττή αποστολή με εξαιρετικά μεγάλη σημασία για μία ολόκληρη αυτοκινητοβιομηχανία, όπως αντιλαμβάνεστε είναι μία εξόχως δύσκολη προσπάθεια. Όταν μάλιστα η εταιρία αυτή ανήκει και στη premium κατηγορία, τότε τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα, αφενός διότι ο ανταγωνισμός είναι πραγματικά αμείλικτος και εξαιρετικά υψηλού επιπέδου, αφετέρου διότι η κριτική είναι πιο έντονη και αυστηρή. Ο λόγος για το XC90 της Volvo. Ένα μοντέλο μέσα από το οποίο η Σουηδική μάρκα αφενός ήθελε να παρουσιάσει τη ναυαρχίδα του στόλου της και αφετέρου επιθυμούσε να αποδείξει την είσοδο της σε μία εντελώς νέα εποχή. Σε μία εποχή όπου αφού πλέον κατάφερε να αφήσει οριστικά πίσω της τα προβλήματα του παρελθόντος, οικονομικής κυρίως φύσεως, θα προχωρήσει ανεμπόδιστη στη πλήρη ανάπτυξη της στρατηγικής της, η οποία έχει ως χρονική κατάληξη το 2020.

Οι διαστάσεις του είναι καθ’όλα σεβαστές και επιβλητικές
Οι διαστάσεις του είναι καθ’όλα σεβαστές και επιβλητικές

Το γεγονός ότι ξεκίνησε την ανανέωση της γκάμας της από τη κορυφή και όχι από τη βάση, έχει τη δική του σημειολογία, σχετικά με τα μηνύματα που ήθελε να στείλει προς πάσα κατεύθυνση. Έτσι λοιπόν το XC90 αποτέλεσε την αλλαγή της ναυαρχίδας της αλλά και το πρώτο μοντέλο μίας ολόκληρης σειράς, της σειράς 90, η οποία συμπληρώνεται από τα S90, V90 & V90 Cross Country, ενώ μένει να δούμε αν η Σουηδική εταιρία θα διευρύνει περαιτέρω τη συγκεκριμένη σειρά στο μέλλον, με τη προσθήκη ενός σπορ κουπέ μοντέλου. Έχοντας λοιπόν δοκιμάσει στο πρόσφατο παρελθόν την έκδοση Inscription του αυτοκινήτου, τώρα ήταν η σειρά της R-Design να έρθει στα χέρια μας για δοκιμή και για να θυμηθούμε τη πόσο καλή και μελετημένη δουλειά έκαναν οι Σουηδοί.

Η σπορ πλευρά της πολυτέλειας

Το εμπρός μέρος του είναι αναμφίβολα το δυνατό του χαρτί, σε ότι αφορά στην εμφάνιση
Το εμπρός μέρος του είναι αναμφίβολα το δυνατό του χαρτί, σε ότι αφορά στην εμφάνιση

Η εξωτερική εμφάνιση του νέου Volvo XC90 είναι ένα πραγματικό έργο τέχνης και μάλιστα πολύ υψηλής αισθητικής. Οι δημιουργοί του, φρόντισαν να συνδυάσουν την εντυπωσιακή επιβλητικότητα με την εκλεπτυσμένη κομψότητα, με αποτέλεσμα το τελικό σύνολο να είναι ένας πραγματικός μαγνήτης για όποιον το βλέπει. Η έκδοση R-Design της δοκιμής μας σίγουρα θα κάνει πολλά κεφάλια να στραφούν με θαυμασμό, και θα έκανε ακόμη περισσότερα αν το χρώμα του αμαξώματος ήταν οποιοδήποτε άλλο εκτός από ασημί, καθώς το εξωτερικό του κυριαρχείται από δυναμικά σπορ χαρακτηριστικά. Δεν υπάρχει σημείο πάνω στο αμάξωμα που να μην έχει δεχθεί τις δημιουργικές πινελιές των σχεδιαστών της Volvo, με στόχο την οπτική διαφοροποίηση και τη δημιουργία μιας έντονης σπορ αίσθησης.

Απλές, λιτές γραμμές στα πλαϊνά του
Απλές, λιτές γραμμές στα πλαϊνά του

Η διαφορετική γρίλια, το εμπρός σπόιλερ, τα μεταλλικά – silk metal – φιλέτα των παραθύρων, οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, οι γυαλιστερές ράγες οροφής και οι εξωτερικοί καθρέπτες σε ασημί ματ χρώμα, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά. Οι ζάντες αλουμινίου σε σπορ σχέδιο και διάσταση 20 ιντσών συμπληρώνουν την εντυπωσιακή εικόνα, ενώ το λογότυπο R-Design στο πίσω μέρος είναι εξαιρετικά διακριτικό. Από εκεί και πέρα οι αρκετές καμπύλες που διαθέτει το αυτοκίνητο, καταφέρνουν να κρύβουν, ως ένα βαθμό, με περισσή τέχνη τις διαστάσεις του, οι οποίες επίσης εντυπωσιάζουν. Αυτό διότι το μήκος του βρίσκεται στα 4.950 μέτρα, το πλάτος στα 1.923 και το ύψος στα 1.776 με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.984 μέτρα.

Ξεχωριστή αισθητική

Το διακριτικό λογότυπο της έκδοσης της δοκιμής μας
Το διακριτικό λογότυπο της έκδοσης της δοκιμής μας

Αν στο εξωτερικό του οι σχεδιαστές υπερέβαλλαν εαυτούς, στο εσωτερικό παραδίδουν μαθήματα σύγχρονου σχεδιασμού, καθώς η πολυτέλεια συναντάει τον μινιμαλισμό και η υψηλή τεχνολογία την απτή εργονομία. Και ως κερασάκι στη τούρτα έρχονται οι σπορ πινελιές για να ολοκληρώσουν την εικόνα της έκδοσης της δοκιμής μας. Ξεκινώντας από την αισθητική της καμπίνας, αυτή είναι απλή χωρίς φρου φρού και αρώματα. Καθαρές γραμμές παντού με την ελάχιστη δυνατή χρήση διακοπτών να δημιουργεί ερωτηματικά για το που «κρύβονται» όλα αυτά τα συστήματα που φέρει μαζί του η νέα γενιά του XC90. Και μάλιστα το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε και το Pilot Assist, στον στάνταρ εξοπλισμό παρακαλώ, το οποίο επί της ουσίας αποτυπώνει την ημιαυτόνομη οδήγηση στη πράξη, καθώς εκτός μπορεί να «διαβάζει» το δρόμο και να στρίβει το τιμόνι σε ταχύτητες μέχρι 130 χλμ./ώρα.

Φωτιζόμενο το βράδυ, για να κάνει τη διαφορά
Φωτιζόμενο το βράδυ, για να κάνει τη διαφορά

Επίσης και σε ότι αφορά τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει το νέο XC90 αξίζει να αναφέρουμε πως διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό δύο εντελώς νέες, καινοτόμες τεχνολογίες. Το σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα. Παράλληλα, έχει στο βασικό του εξοπλισμό το City Safety, το οποίο πλέον στο Νέο XC90 λειτουργεί σε όλο το εύρος ταχυτήτων, χωρίς περιορισμούς! Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ως όρος, το City Safety είναι πλέον ιδιαίτερα διευρυμένο, αφού εκτός του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή συγκρούσεων περιλαμβάνει και την ανίχνευση πεζών και ποδηλατών/δικυκλιστών με επίσης αυτόματο φρενάρισμα, που πλέον λειτουργεί και τη νύχτα!

Το μεγαλείο του μινιμαλισμού
Το μεγαλείο του μινιμαλισμού

Σε ότι αφορά στο αισθητικό μέρος της έκδοσης R-Design τα σπορ καθίσματα και το τιμόνι επενδυμένο με περφορέ δέρμα συνδυάζονται με ιδιαίτερες R-Design λεπτομέρειες όπως η λαβή του μοχλού ταχυτήτων, τα πεντάλ και οι φωτιζόμενοι μαρσπιέδες στο πλάι, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και ένα ειδικού, R-Design σχεδιασμού κλειδί με τηλεχειρισμό.

Φυσικά, στο εσωτερικό και αυτής της έκδοσης κυριαρχεί η οθόνη τύπου tablet στην κεντρική κονσόλα και το διάστασης 12,3 ιντσών γραφικό περιβάλλον (πίνακας οργάνων) εμπρός από τον οδηγό, το οποίο περιλαμβάνει και ένα επιπλέον, R-Design γραφικό θέμα.

Πιο ισχυρός

Εξαιρετικά σε άνεση, μοναδικά σε πλευρική στήριξη και στον τρόπο με τον οποίο «αγκαλιάζουν» το σώμα
Εξαιρετικά σε άνεση, μοναδικά σε πλευρική στήριξη και στον τρόπο με τον οποίο «αγκαλιάζουν» το σώμα

Ο λόγος για το δίλιτρο πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο της σειράς Drive-E το οποίο πλέον αποδίδει 235 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 480 Nm. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και την αυτόματη τετρακίνηση της Σουηδικής εταιρίας, η οποία σε κανονικές συνθήκες μεταφέρει τη κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ αν χρειαστεί αυτή μπορεί να μοιραστεί μέχρι και 50% στον πίσω άξονα. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως όσο το όχημα βρίσκεται σε στάση, η τετρακίνηση είναι ενεργή, με σκοπό να προσφέρει τη μέγιστη ελκτική δύναμη κατά την επιτάχυνση.

Ένα αυτοκίνητο ιδανικό για πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει
Ένα αυτοκίνητο ιδανικό για πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει

Όσοι, ευλόγως, αναρωτηθείτε αν το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο μπορεί να τα βγάλει πέρα με τα 2060 κιλά του αμαξώματος, οι αριθμοί αποτυπώνουν την αλήθεια. Τα 7.8’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και 220 χλμ./ώρα τελικής αφενός δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης, αφετέρου ο κυβισμός των δύο λίτρων δεν σας βάζει στο στόχαστρο της εφορίας καθώς δεν προκαλεί. Και αν οι επιδόσεις ικανοποιούν πλήρως, η μέση κατανάλωση των εννέα λίτρων της δοκιμής, απολαμβάνοντας κάθε χιλιόμετρο οδήγησης και χωρίς ιδιαίτερη φειδώ στο γκάζι, επιβεβαιώνει πως ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι και εξαιρετικά ικανός αλλά πολύ οικονομικός συνάμα.

Ακόμη πιο απολαυστικό

Από μόνο του είναι αφορμή για απόδραση, όλες τις εποχές του χρόνου
Από μόνο του είναι αφορμή για απόδραση, όλες τις εποχές του χρόνου

Η αλήθεια είναι πως υπάρχει μία διαφωνία ανάμεσα σε εκείνους που υποστηρίζουν πως αυτοκίνητα όπως το Volvo XC90 είναι φτιαγμένα για μεγάλα άνετα ταξίδια και ως εκ τούτου η έκδοση Inscription είναι η σωστή. Από την άλλη υπάρχουν και υποστηρικτές της άποψης που ισχυρίζεται πως οι σπορ αποχρώσεις έχουν παντού θέση και ειδικά όταν αυτές είναι αποτυπωμένες μέσα από μία έκδοση όπως η R-Design, τότε δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης. Πλέον έχοντας οδηγήσει αμφότερες τις εκδόσεις για σχεδόν 2000 χιλιόμετρα, σε κάθε δρόμο, σε πάσης φύσεως συνθήκη, η προσωπική μου γνώμη είναι πως το R-Design είναι η έκδοση που θα ήθελα. Αυτό διότι ξεπερνώντας τις αισθητικές διαφορές, οι οποίες στο κάτω κάτω είναι και ένα θέμα αμιγώς υποκειμενικό, θα ήθελα να σταθώ σε δύο στοιχεία. Το πρώτο είναι τα καθίσματα.

Στα κλειστά ορεινά κομμάτια, δείχνει το βάρος και τον όγκο του, χωρίς ωστόσο να προβληματίζει
Στα κλειστά ορεινά κομμάτια, δείχνει το βάρος και τον όγκο του, χωρίς ωστόσο να προβληματίζει

Άνετα όσο πρέπει, σκληρά όσο χρειάζεται και με μία πλευρική στήριξη η οποία αφενός προστατεύει αφετέρου ξεκουράζει στα πολύωρα ταξίδια. Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα μπάκετ καθίσματα, όπου η ισορροπία άνεσης – ασφάλειας, επιτυγχάνεται στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Το δεύτερο σημείο που θα ήθελα να σταθώ είναι η ανάρτηση. Πιο σκληρή μεν σε σχέση με την έκδοση Inscription με αποτέλεσμα να ελέγχει με μεγαλύτερη επιτυχία τις κλίσεις του τεράστιου αμαξώματος, χωρίς ωστόσο να κοπανάει σε λακκούβες, σαμαράκια και πάσης φύσεως κακοτεχνία που θα συναντήστε στους ελληνικούς δρόμους. Από εκεί και πέρα συνεχίζει να είναι ένα γνήσιο Σκανδιναβικό δημιούργημα . Στην εθνική οδό, είναι σε θέση να διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα, χωρίς να προκαλέσει υποψία γκρίνιας για κούραση από τους επιβάτες. Υψηλή ποιότητα κύλισης, παρά το γεγονός πως τα οι 20άρηδες τροχοί ταλαιπωρούνται και ταλαιπωρούν πλαίσιο και αναρτήσεις, προσεγμένη ηχομόνωση και όλα κυλούνε άνετα και ήρεμα. Στο επαρχιακό κομμάτι βάζεις στο μυαλό σου πως οδηγείς ένα πολυτελές όχημα ελευθέρου χρόνου με βάρος πάνω από δύο τόνους και ξεκινάς.

Για να επιλέγετε το πρόγραμμα οδήγηση που επιθυμείτε ανάλογα με τις ανάγκες και τις διαθέσεις σας
Για να επιλέγετε το πρόγραμμα οδήγηση που επιθυμείτε ανάλογα με τις ανάγκες και τις διαθέσεις σας

Όταν «ορμήξεις» ση στροφή, οι κλίσεις δεν μπορούν να αποφευχθούν, αλλά ανάρτηση φρένα και πλαίσιο σε επαναφέρουν και σε κάνουν να σκεφτείς πως δεν είναι αυτός ο λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου μοντέλου. Εκτός δρόμου από τα πρώτα μέτρα διαπιστώνεις πως και πάλι οι 20άρηδες τροχοί με τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά δεν βοηθάνε την κατάσταση. Από την άλλη κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον διαπιστώσαμε πως είναι σαφώς πιο εύκολο στο χειρισμό του απ’ότι περιμένει κάνεις από ένα αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων. Το σημαντικό όμως συμπέρασμα μετά τα 2000 χιλιόμετρα ήταν πως ο δίλιτρος κινητήρας είναι παραπάνω από αρκετός για το XC90. Με τη βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων, σε καμία περίπτωση δεν αισθανθήκαμε να μας λείπει η δύναμη, ενώ όπου οι συνθήκες το απαίτησαν το άμεσο kick down έδωσε λύση.

Η έκδοση της επιλογής μας

Πανέμορφες οι ζάντες της έκδοσης R-Design
Πανέμορφες οι ζάντες της έκδοσης R-Design

Με τη δεύτερη γενιά του XC90 η Volvo δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας για την πολύ σκληρή και σοβαρή δουλειά που κάνουν οι Σουηδοί. Υψηλή αισθητική, σύγχρονη τεχνολογία, απτή ποιότητα, χώροι και κυρίως αίσθηση στην οδήγηση, είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που συντελούν στη διαγραφή ήδη μίας εξαιρετικής εμπορικής πορείας. Κερασάκι σε όλα τα προηγούμενα η έκδοση R-Design της δοκιμής μας, η οποία μας κέρδισε καθώς συνδυάζει τη Σκανδιναβική πολυτέλεια με τις σπορ αποχρώσεις, που ακόμη αναζητούμε ευτυχώς. Η τιμή για το Volvo XC90 D5 ξεκινάει από τη πολύ λογική τιμή των 73000 Ευρώ, ενώ στην έκδοση R-Design της δοκιμής μας το κόστος ανέρχεται στα 81000 Ευρώ, τα οποία αξίζει πραγματικά.

Γέρνει μεν, χωρίς να τρομάζει δε
Γέρνει μεν, χωρίς να τρομάζει δε
  • Σχεδίαση
  • Στήριξη και άνεση καθισμάτων
  • Απόδοση κινητήρα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2000 κ.εκ.
Ίπποι235
0-1007,8″
Τελική ταχύτητα220 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2149 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.