CITROEN C1 1.2 PURETECH: ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Citroen C3
Η εικόνα του είναι ιδανική για αυτοκίνητο πόλης

H Citroen ανέκαθεν ήταν μία αυτοκινητοβιομηχανία η οποία έδινε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εμφάνιση των αυτοκινήτων της, προσπαθώντας να πρωτοτυπεί και σε πολλές περιπτώσεις να δημιουργεί ακόμη και τάση στην αγορά. Η πρώτη γενιά του C1, μάλλον δεν ακολούθησε τη φιλοσοφία αυτή, ίσως εξαιτίας της ύπαρξης κάποιων περιορισμών, καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως τα πρώτης γενιάς C1 με τα 108 της Peugeot και Aygo της Toyota ήταν ο καρπός της συνεργασίας του γκρουπ PSA με την Ιαπωνική εταιρία. Ωστόσο και οι τρείς εταίροι αντιλήφθηκαν πως είναι προς το συμφέρον τους η αισθητική διαφοροποίηση, με αποτέλεσμα τα δεύτερης γενιάς μοντέλα να είναι εντελώς διαφορετικά από της πρώτης, αλλά και με μεγάλες αλλαγές μεταξύ τους. Επί προσωπικού θεωρούμε αναμφίβολα σωστή την απόφαση αυτή, κάτι που άλλωστε επιβεβαιώνει και η εικόνα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Θετική αύρα

«Ογκώδες» αλλά καλαίσθητο εμπρός μέρος
«Ογκώδες» αλλά καλαίσθητο εμπρός μέρος

Η Γαλλική εταιρία αποφάσισε να αφήσει πίσω το σχετικά άχρωμο σχεδιαστικά C1 της πρώτης γενιάς και να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο πόλης με πολύ έντονη αισθητική φιλοσοφία.  Η μάσκα της Citroen σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά ευμεγέθη οβάλ φανάρια, προσδίδουν μία πολύ ιδιαίτερη ταυτότητα στο μικρό αυτοκίνητο που επιλέγει ένα ξεχωριστό στιλ. Ένα στιλ που συνδυάζεται με κάποια απαλά περιφερειακά «νεύρα» στο αμάξωμα του, διατηρώντας φυσικά την κόμπακτ λογική ενός αυτοκινήτου πόλης. Κερασάκι στη τούρτα του σχεδιασμού τόσο τα ακροβολισμένα LED ημέρας χαμηλά στις άκρες του προφυλακτήρα, όσο και τα τρισδιάστατα πίσω φώτα, καθώς και οι μαύρες μπροστινές κολόνες οι οποίες συμπληρώνουν το σύνολο. Ένα σύνολο που έχει διαστάσεις 3.466 μέτρα μήκος, 1.615 μέτρα μήκος και 1.460 μέτρα ύψος, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2.340 μέτρα. Ένα σύνολο που οι Γάλλοι δημιουργοί του κατάφεραν να το κάνουν να μην περνάει απαρατήρητο και μάλιστα να έλκει τα βλέμματα στις αστικές του περιπλανήσεις. 

Οι διαστάσεις του είναι προφανώς συμμαζεμένες
Οι διαστάσεις του είναι προφανώς συμμαζεμένες

Αντίστοιχη προσπάθεια ανανέωσης και αναβάθμισης έγινε και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.  Ξεκινώντας από την εμφάνιση, αφού αυτή παίζει πολύ μεγάλο ρόλο σε ένα αυτοκίνητο πόλης, που καλείται εκτός από το να μας μεταφέρει, να μας φτιάχνει και τη διάθεση ειδικά όταν βρεθούμε σε μποτιλιάρισμα, ή όταν η καθημερινότητα μας φροντίζει για το αντίστροφο. Οι μοντέρνες γραμμές και οι πρακτικές λύσεις είναι εμφανώς καλύτερες από αυτές του προκατόχου του,  καθώς τώρα δείχνει προσεγμένο στη λεπτομέρεια και βεβαίως σαφώς ποιοτικότερο. Προσοχή δόθηκε τόσο στην εργονομία όσο και  στη πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το ντουλαπάκι αλλά και τον διακόπτη για το παράθυρο του συνοδηγού στο χέρι του οδηγού! Λεπτομέρειες μικρές, αλλά εξόχως σημαντικές ακόμη και για ένα μοντέλο πόλης.  Όπως είναι λογικό από ένα αυτοκίνητο του σήμερα δεν θα ήταν δυνατόν να λείπουν και οι σύγχρονες εφαρμογές, όπου αναλόγως της έκδοση συναντά κανείς από θύρες AUX και USB, μέχρι εργοστασιακό σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής και δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphones, ενώ συνολικά από τον εξοπλισμό, τόσο από τον βασικό όσο και από τον προαιρετικό, δεν διαπιστώνεις ελλείψεις. 

Όμορφη και η πίσω του εικόνα
Όμορφη και η πίσω του εικόνα

Στον πίνακα οργάνων δεσπόζει το μεγάλο κυκλικό ταχύμετρο, ενώ φυσικά υπάρχουν και όλες οι υπόλοιπες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός. Η  καινούρια κονσόλα προσφέρει τα απαραίτητα, ενώ τα μονοκόμματα αναπαυτικά καθίσματα και τα πίσω παράθυρα με ανάκληση έχουν παραμείνει πιστά στην παράδοση που χαρακτηρίζει την κατηγορία τα τελευταία χρόνια.  Τέλος σε ότι αφορά στους χώρους, τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν χωρίς προβλήματα για πάσης φύσεως αστικές μετακινήσεις, ενώ και οι χαρτοφύλακές τους θα μπούνε στον χώρο των αποσκευών. 

Σπιρτόζος

Σύγχρονο εσωτερικό και εξοπλισμένο με όλα τα αναγκαία που διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού
Σύγχρονο εσωτερικό και εξοπλισμένο
με όλα τα αναγκαία που διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού

Ο λόγος για τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης PureTech των 1200 κυβικών και των 82 ίππων με τον οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ακούει από χαμηλά, συνεργάζεται πολύ καλά με το ικανοποιητικό σε αίσθηση αλλά μακρύ πεντάρι κιβώτιο και ενώ ο ήχος του δεν ενθουσιάζει, η συνολική του λειτουργία είναι σε θέση να σας παρασύρει. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως δεν θα δυσκολευτείτε να ανεβάσετε τη κατανάλωση ακόμη και στα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ με κάπως πιο λογική και συνετή οδήγηση τα επτά λίτρα είναι η τιμή κατανάλωσης που θα βλέπετε συνήθως στον υπολογιστή ταξιδίου. 

Απαραίτητες πινελιές για ένα, κατά βάση, νεανικό αυτοκίνητο
Απαραίτητες πινελιές για ένα, κατά βάση, νεανικό αυτοκίνητο

Η αλήθεια είναι ότι όταν καλείσαι να δοκιμάσεις ένα αυτοκίνητο πόλης 1200 κυβικών, προφανώς και δεν πετάς τη σκούφια σου από ενθουσιασμό. Το C1 με τον 1200άρη κινητήρα κατάφερε ωστόσο και να μας εντυπωσιάσει και να μας κερδίζει. Από τη μία η ευκολία στην  οδήγηση και στη καθημερινή χρήση, από την άλλη τα μόλις 900 κιλά σε συνδυασμό με τη σπιρτάδα του κινητήρα, το σωστό τοποθετημένο λεβιέ των ταχυτήτων και βεβαίως το στήσιμο του αυτοκινήτου, μας οδήγησαν κάποιες φορές να ξεχάσουμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο αστικών και περαστικών μετακινήσεων. Μάλιστα η σαφώς ποιοτικότερη κύλιση σε σχέση με τον προκάτοχό του, καθώς και η ησυχία στη καμπίνα των επιβατών, τηρουμένων βεβαία πάντα των αναλογιών, καθιστά το  Γαλλικό μοντέλο ικανό και για μεγαλύτερες μετακινήσεις. 

Τέσσερα άτομα θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα
Τέσσερα άτομα θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα

Το μικρό Citroen δεν κοπανάει στις πάμπολλες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων ενώ και οι τροχοί του έχουν πάντα επαφή με τον δρόμο ακόμη και όταν ο οδηγός ξεχάσει το λόγο και το σκοπό της ύπαρξης του αυτοκινήτου και το παρακάνει, κάτι που δεν είναι απίθανο να συμβεί εξαιτίας της ζωηράδας του κινητήρα. Στο δι ταύτα το καινούριο C1 της Citroen είναι ένα αυτοκίνητο ικανό για πολύ περισσότερα από αυτά που οι διαστάσεις του και η φιλοσοφία του, εμπνέουν ότι μπορεί να κάνει. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσετε και το γεγονός πως η τιμή του με τον 1200άρη σπιρτόζικο κινητήρα ξεκινά από τα 11630 Ευρώ, τότε η πρόταση σαφώς και είναι ολοκληρωμένη.

  • Εμφάνιση                                                  
                     • Κατανάλωση στη σβέλτη οδήγηση 
  • Ευκολία οδήγησης
• Ήχος κινητήρα
  • Χώροι
  • Σπιρτάδα
  • Οδική συμπεριφορά


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1200 κ.εκ. τρικύλινδρος βενζίνης
Ίπποι                   82
0-100                      10,9”

Τελική ταχύτητα       170 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   7,1 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       99 γρ./χλμ


Του Σωτήρη Βουτσελά
Για τα εντελώς απαραίτητα
Για τα εντελώς απαραίτητα
Ιδιαίτερα ζωηρός σε όλα του
Ιδιαίτερα ζωηρός σε όλα του
 Η οδική του συμπεριφορά είναι ένα από τα δυνατά του χαρτιά

Η οδική του συμπεριφορά είναι ένα από τα δυνατά του χαρτιά
Ένα αυτοκίνητο για αστικές…
Ένα αυτοκίνητο για αστικές…
…αλλά και περιαστικές μετακινήσεις
…αλλά και περιαστικές μετακινήσεις

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.