TOYOTA YARIS D-4D: ΙΚΑΝΟΤΑΤΟ

Αρκετά όμορφη η εξωτερική εικόνα του Yaris

Αναμφίβολα ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στη γκάμα της Toyota είναι το Yaris, ειδικά για τη χώρα μας, καθώς η κατηγορία στην οποία ανήκει το Ιαπωνικό μοντέλο είναι αυτή που συγκεντρώνει πλέον και το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον. Και φυσικά η πετρελαιοκίνητη έκδοση που είχαμε για δοκιμή είναι και αυτή που μαγνητίζει περισσότερο το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, για τους λόγους τους οποίους θα εξετάσουμε ευθύς αμέσως. 

Ξεκινώντας από την εμφάνιση

Oι διαστάσεις του συνεχίζουν να παραμένουν κόμπακτ

Οι αλλαγές που φέρει το νέο Yaris είναι πολλές σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική του εμφάνιση, καθώς το εμπρός μέρος αφενός είναι τελείως διαφορετικό σε σχέση με του προκατόχου του, αφετέρου και συνδυαστικά με την εικόνα και του Aygo, δείχνει τη διάθεση για μία πλήρη αλλαγή σχεδιαστικής πλεύσης της Ιαπωνικής εταιρίας. Φρέσκο πρωτότυπο και πολύ δυναμικό, το εμπρός μέρος, αποτυπώνει τις σχεδιαστικές φιλοσοφίες Toyota “Keen Look και Under Priority” σε εξελιγμένη μορφή όπως φαίνεται και στη δομή σχήματος σταυρού με διαχωρισμένα τα πάνω και κάτω τμήματα. Πίσω, ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με ενσωματωμένο διαχύτη, η χρήση μιας νέας μονάδας φώτων LED με ειδικές φωτεινές δέσμες και το ανάγλυφο ένθετο πινακίδας κυκλοφορίας, διαμορφώνουν μία ισχυρότερη παρουσία για το Yaris στο δρόμο.

Το εμπρός μέρος είναι το πιο δυνατό του σημείο

Στο εσωτερικό έγιναν σημαντικές μετατροπές με στόχο την οδηγική απόλαυση και άνεση των επιβατών. Οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν κυρίως στην ποιότητα των υλικών, που σε αίσθηση και εμφάνιση έχουν αλλάξει αισθητά συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Η νέα φιλοσοφία εκδόσεων προσελκύσει μία ευρύτερη βάση πελατών με μεγαλύτερη ποικιλία εξοπλισμού και αποχρώσεων, κυρίως στην καμπίνα επιβατών όπου ορισμένα τμήματα του ταμπλό και των επενδύσεων των θυρών βάφονται σύμφωνα στο στυλ των νέων εκδόσεων. Ωστόσο η αλήθεια είναι πως λίγο πιο προχωρημένη αισθητική στη καμπίνα των επιβατών, σαφώς και θα ήταν ευπρόσδεκτη. 

Λίγη περισσότερη φαντασία στο σχεδιασμό
του εσωτερικού θα ήταν ευπρόσδεκτη

Και αν οι αισθητικές αλλαγές δεν γίνονται αντιληπτές με τη πρώτη ματιά η έντονα αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί φαίνονται ευθύς εξαρχής καθώς χαρακτηρίζονται τόσο από αίσθηση όσο και από ουσία. Οι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές εξακολουθούν να είναι ένα από τα πολύ δυνατά σημεία του αυτοκινήτου, το οποίο βελτιώθηκε σημειολογικά λόγω της μετακίνησης της κεντρικής κονσόλας κατά 23 χιλιοστά πιο ψηλά και της τοποθέτησης του λεβιέ των ταχυτήτων 30 χιλιοστά πιο χαμηλά. Τα πάντα στο νέο Yaris δείχνουν πως η απόφαση της Toyota, να επενδύσει 85 εκατομμύρια Ευρώ, 586.000 εργατοώρες σε έρευνα και εξέλιξη και τοποθέτηση 1000 καινούριων μερών, πραγματικά έπιασαν τόπο.

Το σημείο του ενδιαφέροντος

Οι χώροι είναι άκρως ικανοποιητικοί

Κάτω από το καπό του μοντέλου της δοκιμής βρίσκεται ο γνώριμος 1,4 D-4D των 90 ίππων της Toyota, ο οποίος μόνο θετικά σχόλια συγκεντρώνει γιατί καταφέρνει και κινεί σβέλτα το αμάξωμα όντας ταυτόχρονα οικονομικός στην πράξη. Σε αυτό, συμβάλλει και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο συνδυάζεται. Αυτό έχει κοντές πρώτες σχέσεις που χαρίζουν εκρηκτικότητα, καλές επιδόσεις και σβελτάδα, καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,8’’. Όσον αφορά στη λειτουργία του, αυτή είναι πολιτισμένη και χωρίς κραδασμούς, ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως το δυνατό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές  με τη ροπή να ανέρχεται στα 205 Nm, ενώ και η ελαστικότητά είναι ένα από τα δυνατά του σημεία. Σε ότι αφορά τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα πέντε λτ./100 χλμ σε πραγματικά μικτές συνθήκες οδήγησης, ενώ σε ότι αφορά στις εκπομπές CO2 αυτές βρίσκονται στα 91 γρ./χλμ.

Για εντός αλλά και εκτός πόλης

Αρκετά ευρύχωρο και το πορτ μπαγκάζ

Το Yaris είναι ένα αυτοκίνητο όχι μόνο για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις αλλά και για ταξίδια, καθώς έχει όλα τα εχέγγυα που απαιτούνται. Ξεκινώντας από τη συμβίωση μας εντός πόλης η ευκολία στην οδήγηση, η αρκετά ραφιναρισμένη λειτουργία και η υψηλή εργονομία, καθιστούν το Ιαπωνικό μοντέλο έναν εξαιρετικό σύντροφό. Σε εκτός πόλης καταστάσεις ισχύουν ακριβώς τα ίδια πράγματα έχοντας φυσικά ως αρωγό τον πολύ καλό πετρελαιοκινητήρα. Σε συνθήκες ταξιδίου και σε ότι αφορά στην οδική συμπεριφορά, οι μηχανικοί της Toyota προχώρησαν σε αρκετές αλλαγές στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ ενίσχυσαν τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου.

Η διχρωμία χαρίζει πόντους

Όλα αυτά οδήγησαν στη βελτίωση της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Πλέον, ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας δείχνει να διαχειρίζεται καλύτερα τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Γενικότερα έχουν περιοριστεί οι κραδασμοί και οι τροχοί ακολουθούν καλύτερα το ανάγλυφο του δρόμου, απορροφώντας καλύτερα τις όποιες ανωμαλίες. Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν, όπως όμως και η γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, δεν πρόκειται να ανησυχήσουν τον οδηγό. Το τιμόνι διατηρεί την αμεσότητα που είχε, προσφέροντας πλέον περισσότερη αίσθηση, απλώς δεν κόβει πάρα πολύ, καθιστώντας κάπως δύσκολους τους επιτόπιους ελιγμούς. 

Πλήρες

Πολύ καλός σε όλους τους τομείς

Δύσκολο να βρεις πραγματικά μειονεκτήματα στην εν λόγω εκδοχή του Toyota Yaris, αφού η λίστα των πλεονεκτημάτων του έχει μεγαλώσει. Έτσι, στην ευελιξία μέσα στην πόλη, στην έξυπνη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και στον εξαιρετικό 1,4 D-4D προσθέστε τη βελτιωμένη ηχομόνωση, το αναβαθμισμένο ποιοτικά εσωτερικό και την πιο δυναμική σχεδίαση. Η τιμή των 15290 από τα οποία ξεκινάει η πετρελαιοκίνητη πεντάθυρη έκδοση είναι αρκετά λογική για τα όσα προσφέρει το Ιαπωνικό μοντέλο.

  • Κινητήρας                                                  
                                        • Αισθητική εσωτερικού 
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ευκολία οδήγησης


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1400 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   90
0-100                      10,8”

Τελική ταχύτητα       175 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   5 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       91 γρ./χλμ


Του Σωτήρη Βουτσελά

Πολύ όμορφες
Πολύ ευχάριστο τόσο στις αστικές μετακινήσεις…
…όσο και στις περιαστικές
Ικανό και άνετο και για μεγαλύτερα ταξίδια

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.