BMW 420i COUPE: ΣΑΓΗΝΕΥΤΙΚΗ

Είναι πραγματικά μία κούκλα

H απόφαση της BMW να διαφοροποίηση πλήρως τη κουπέ έκδοση της σειράς 3, δημιουργώντας μία ολοκαίνουρια σειρά στην οποία έδωσε το νούμερο 4, αποδεικνύεται μία επιτυχημένη κίνηση, σε όλους σχεδόν τους τομείς. Ο κυριότερος είναι πως η αυθύπαρκτη σειρά 4 τόσο στη τρίθυρη εκδοχή που δοκιμάζουμε στη συγκεκριμένη περίπτωση, όσο και στη πεντάθυρη ή gran coupe αν προτιμάτε, είναι ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή προσωπικότητα και έντονο οδηγικό και όχι μόνο ταμπεραμέντο όπως θα διαπιστώσετε και στη συνέχεια της δοκιμής μας. 

Να την «τρώς» με τα μάτια

Γνήσια κουπέ σχεδίαση

Η εικόνα της σειράς 4 είναι πραγματικά σαγηνευτική. Πρόκειται για μία γνήσια κουπέ σιλουέτα, με μακρύ καπό, τη καμπίνα τοποθετημένη στο σωστό σημείο και ένα πολύ ζυγισμένο πίσω μέρος. Με διαστάσεις οι οποίες κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητες είναι καθώς το μήκος του βρίσκεται στα 4638 μέτρα, το πλάτος στα 1825 και το ύψος στα 1377, με καμπύλες οι οποίες είναι έντονες σε όλα τα μέρη του αμαξώματος και με μία άκρως επιθετική εμπρός εικόνα, η 4αρα δύσκολα θα βρει κάποιον που να μην γυρίσει να την κοιτάξει αλλά και να την θαυμάσει. Τα φαρδιά μετατρόχια και οι 19άρες πανέμορφες, αλλά υπερβολικές για την ελληνική οδική πραγματικότητα, συμπληρώνουν ένα σύνολο το οποίο δεν χορταίνεις να το βλέπεις. 

Πολύ δυνατό αισθητικά και το πίσω μέρος της

Γνήσια BMW

Ο λόγος για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, στο οποίο ο οδηγός θα βολευτεί χωρίς κανένα πρόβλημα και θα βρει την ιδανική θέση προκειμένου να αισθανθεί ότι «φοράει» το αυτοκίνητο, όπως αρμόζει άλλωστε σε ένα γνήσιο σπόρ μοντέλο. Βέβαια πέρα από τον οδηγό και την συνοδηγό ακόμη δύο ενήλικα άτομα θα μπορέσουν να φιλοξενηθούν σε εσωτερικό, καθώς τα πίσω καθίσματα κάθε άλλο παρά διακοσμητικά είναι. Φυσικά μία προσπάθεια, μικρή είναι η αλήθεια, στο μπες – βγες, χρειάζεται ενώ και η αίσθηση του χώρου στο πίσω μέρος δεν είναι και ότι πιο ικανοποιητικό, αλλά δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως τα κουπέ αυτοκίνητα είναι πρωτίστως προορισμένα για δύο, τον εξής έναν οδηγό. Η ποιότητα της κατασκευής και των υλικών είναι στο επίπεδο που αρμόζει σε μία BMW, ενώ η πανομοιότυπη με τη σειρά 3 εικόνα και σχεδίαση είναι κάτι που δεν κολακεύει μία τέτοια δημιουργία. 

Μία καλή βενζίνα

Ξεχωριστά τα φώτα ημέρας

Η δοκιμή μίας «καλής βενζίνας» που λέει και ο συνεργάτης Νάκος Γιανέλλης, είναι κάτι που μας λείπει τα τελευταία χρόνια, αναφερόμενοι βεβαίως στο καύσιμο του κινητήρα. Και το συγκεκριμένο δίλιτρο turbo μηχανικό σύνολο είναι μία «καλή βενζίνα» καθώς τα 184 άλογα και τα 270 Nm της ροπής σε συνδυασμό με το εξαιρετικό οκτάρι steptronic κιβώτιο είναι σε θέση να υπερνικήσουν τα διόλου λίγα 1500+ κιλά του αμαξώματος. Βεβαίως στο σημείο αυτό αφενός θα πρέπει να σημειώσουμε πως το αυτοκίνητο είναι ικανό και κατασκευασμένο για πολύ μα πάρα πολύ περισσότερη δύναμη, αφετέρου για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και η έκδοση 428i η οποία πάλι με δίλιτρο μηχανικό σύνολο αποδίδει 245 ίππους. Και βέβαια η εύλογη ερώτηση έρχεται για τη κατανάλωση. Οδηγώντας λοιπόν το αυτοκίνητο σε αστικές συνθήκες (Αθήνα) για περίπου 120 χιλιόμετρα τα 10 λίτρα ήταν η μέση κατανάλωσή μας. Χωρίς να μηδενίσουμε τον υπολογιστή ταξιδίου, στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη η κατανάλωση έπεσε μέχρι και στα 8.5 λτ./100 χλμ. με αρκετή υψηλότερη από το επιτρεπτό ταχύτητα. Σε πραγματικές συνθήκες μικτής κίνησης τα 9.5 λτ./100 χλμ. είναι μία απολύτως λογική κατανάλωση, χωρίς υπερβολές αλλά και απολαμβάνοντας σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. 

Ποιοτικό και πλήρως εξοπλισμένο.
Θα θέλαμε κάτι διαφορετικό σε σχέση με τη σειρά 3

Χαίρεσαι να την οδηγείς 

Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας όλων σχεδόν των μοντέλων της Γερμανικής εταιρίας, στη περίπτωση της 4άρας βρίσκεται στα καλύτερα του. Τα πάντα φωνάζουν πως αυτό είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο να το απολαμβάνει πρωτίστως όποιος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Χαμηλή, χωνευτή θέση οδήγησης, ακριβώς όπως μας αρέσει, γρήγορο τιμόνι με μπόλικη πληροφόρηση, τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Eco pro, Comfort, Sport, Sport plus) προκειμένου να επιλέξετε ανάλογα με τις διαθέσεις και φυσικά paddles πίσω από το τιμόνι για να πάρετε το πλήρη έλεγχο στα χέρια σας. Βεβαίως όπως σε κάθε πραγματικό σπορ αυτοκίνητο που σέβεται τον εαυτό του, το σύστημα ευστάθειας μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως και ο οδηγός να απολαύσει στο έπακρο το απόκτημά του. 

Άκρως ικανοποιητικά τα 455 λίτρα του

Δύναμη από χαμηλά, ροπή παντού και τα 184 άλογα είναι αρκετά για να κινηθείτε γρήγορα, πολύ γρήγορα για την ακρίβεια. Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να προβληματίσουν τον άκαμπτο πλαίσιο, τις καλορυθμισμένες αναρτήσεις και φυσικά τις έξτρα 19άρες οι οποίες είναι σαφώς υπερβολικές για τα δεδομένα των δρόμων μας αλλά όταν ζεστάνουν  τα ελαστικά τους, το πίσω μέρος θέλει κόπο και τρόπο για να ξεκολλήσει ακόμη και στην ελληνική άσφαλτο. Στις ευθείες ταξιδεύει με πολλά χωρίς να το δείχνει, στις ανοιχτές καμπές της Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στρίβει με όλα, χωρίς προσπάθεια καμία και κυρίως χωρίς να τρομάζει ακόμη και όταν ξαφνικά στην ανηφορική κλειστή αριστερή υπάρχει φορτηγό που προσπερνάει άλλο φορτηγό και αναγκαστείς από τα πολλά, πάρα πολλά να πέσεις στα 50 σε ελάχιστα μέτρα. 

Δύο ενήλικες θα βολευτούν
ενώ δεν θα δυσκολευτούν και ιδιαίτερα στο μπες βγες

Αυτοκίνητο

H BMW 420i coupe είναι ένα πραγματικό τετράτροχο για οδήγηση, για απόλαυση  για χαρά, για όλα αυτά που μας λείπουν τα τελευταία 6-7 χρόνια από την αυτοκινητική μας καθημερινότητα και όχι μόνο. Ένα γνήσιο σπορ κουπέ δημιούργημα, ικανό να σου προκαλέσει το χαμόγελο και τον θαυμασμό με το που θα το αντικρίσεις το πρωί για να πας στην εργασία σου.

 

  • Σχεδίαση                                                          
          • Ίδια εικόνα εσωτερικού με τη σειρά 3
  • Επιδόσεις
• Τροχοί 19 ιντσών
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
  • Τιμόνι
  • Φρένα


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   2000 κ.εκ. turbo
Ίπποι                   184
0-100                      7,5”

Τελική ταχύτητα       236 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   9.5 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       140 γρ./χλμ


Του Σωτήρη Βουτσελά

 

Εξαιρετικό το 8άρι Steptronic
Kαι φυσικά paddles για αλλαγή ταχυτήτων
Όμορφες οι 19άρες αλλά στερούν από άνεση στην ελληνική πραγματικότητα
Ικανός και λογικός ως προς τη κατανάλωσή του
Άκρως απολαυστική στο δρόμο
Μπορεί να οδηγηθεί και έτσι, ως γνήσια BMW
Καταπίνει χιλιόμετρα άνετα και ξεκούραστα

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.