HONDA CR-V 1.6 i-DTEC vs NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI: ΕΜΦΥΛΙΑ ΔΙΑΜΑΧΗ

Αμφότερα είναι ότι καλύτερο υπάρχει αυτή τη στιγμή στη κατηγορία

Τα Ηonda CR-V και Νissan X-Trail είναι δύο μοντέλα με πάρα πολλές ομοιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να δικαιολογείται και η συγκριτική δοκιμή τους, αλλά και πάρα πολλές διαφορές όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια. Μάλιστα οι διαφορές τους είναι τόσες που επιτρέπουν και ένα απολύτως ξεκάθαρο αποτέλεσμα στη μεταξύ τους «αναμέτρηση». Πρίν λοιπόν ξεκινήσουμε θεωρούμε καλό να επισημάνουμε τις ομοιότητες οι οποίες επιτρέπουν – επιβάλλουν τη σύγκριση. Αμφότερα λοιπόν ανήκουν στη μεσαία κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Είναι πετρελαιοκίνητα με την ίδια χωρητικότητα των μηχανικών τους συνόλων, είναι τετρακίνητα και φυσικά ανήκουν και στην ίδια κατηγορία τιμής. Το κερασάκι της σύγκρισης είναι το γεγονός πως αμφότερα έχουν την ίδια χώρα καταγωγής, κάτι που εξηγεί και την επιλογή του τίτλου του άρθρου.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση

Σε ότι αφορά στη σχεδίαση, το αφήνουμε στη κρίση σας

Μπορεί, δυστυχώς, στις μέρες μας το κυρίαρχο στοιχείο τα είναι τα οικονομοτεχνικά ενός νέου μοντέλου, η εμφάνιση όμως έπαιζε και θα συνεχίσει να διαδραματίζει το δικό τους ειδικό ρόλο, πρωταγωνιστικό ή όχι. Και το X-Trail σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική του άποψη, αφενός δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τον προκάτοχό του, αφενός είναι σαφώς επηρεασμένο από το Qashqai και εντάσσεται και αυτό με τη σειρά του στη νέα οικογενειακή ταυτότητα της Ιαπωνικής εταιρίας. Το X-Trail, σε ότι αφορά στις διαστάσεις του, έχει  4.643 μέτρα μήκος, 1.820 πλάτος, 1695 ύψος. 

Υψηλή τεχνολογία και καλή εργονομία
και για τα δύο με τη ποιότητα να είναι ένα κλικ επάνω
αυτή του Honda

Από την άλλη η τέταρτη γενιά του Ηonda CR-V είναι και η πιο εντυπωσιακή απ’όλες, καθώς οι σχεδιαστές του φρόντισαν να τονίσουν αφενός τις διαστάσεις (4605 μήκος, 1820 πλάτος, 1685 ύψος) αφετέρου τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις θα διαπιστώσεις πως οι δημιουργοί του είχαν ως σκοπό τη δημιουργία ενός επιβλητικού σχήματος. Στο εμπρός μέρος η «εξογκωμένη» μούρη, στα πλαϊνά η κλίση της οροφής προς τα πίσω και στο πίσω μέρος τα ευμεγέθη φώτα στις άκρες του αμαξώματος, καθιστούν σαφή τη πρόθεσή για εντυπωσιασμό και για δημιουργία ενός συνολικού σχήματος που κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει. 

Όπως και να έχει και τα δύο αυτοκίνητα έχουν τη δική τους σχεδιαστική ταυτότητα και μία εμφάνιση η οποία κάθε άλλο παρά απαρατήρητη περνάει. Σε ποιόν ταιριάζει περισσότερο το ένα ή το άλλο, είναι καθαρά θέμα γούστου και ένα αμιγώς υποκειμενικό θέμα. 

Επάρκεια χώρων

Θα χωρέσουν τα πάντα με το CR-V να διδάσκει χωροταξία

Στο εσωτερικό του Honda αυτό που εντυπωσιάζει είναι η  άνεση των χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Μάλιστα η ευρυχωρία είναι τέτοια που σε βάζει σε σκέψεις αν θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις και πολυχρηστικό. Το επίπεδο πάτωμα των πίσω θέσεων είναι ένα ακόμη στοιχείο που βοηθάει σημαντικά στη φιλοξενία πέντε ατόμων, χωρίς καμία υπαναχώρηση ως προς την άνεσή τους. Όσο για τα 590 λίτρα του χώρου των αποσκευών, κουράγιο να έχετε για να φορτώνετε πράγματα.  Η ποιότητα της κατασκευής αλλά και των υλικών δεν θα προβληματίσει, όπως και η εργονομία.

Το Honda Connect  είναι στάνταρ και προσφέρει άνεση και συνδεσιμότητα εν κινήσει. Από την οθόνη αφής 7 ιντσών μπορείς να έχεις πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο και την οδήγηση, να συνδέσεις το smartphone μέσω του MirrorLink, να ακούσεις μουσική/ ραδιόφωνο, να συνδεθείς στο internet ή να κατεβάσεις εφαρμογές από το Honda App Centre.

Άνετα θα βολευτούν τρείς ενήλικες
με το Honda να βρίσκεται και πάλι μπροστά

Μπαίνονται στο X-trail επίσης η αίσθηση αλλά και η πραγματικότητα των χώρων είναι πολύ καλή. Το αυτοκίνητο  μάλιστα που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή ήταν και πλήρως εξοπλισμένο, καθώς διέθετε από την μεγάλη ηλιοροφή μέχρι τις περιμετρικές κάμερες για τα δύσκολα σημεία και το παρκάρισμα, οι χώροι έκαναν τόσο εμάς, όσο πολύ περισσότερο τους συνεπιβάτες μας να νιώθουν πολύ άνετα. Μάλιστα οι τελευταίοι απόλαυσαν δεόντως το ότι στο πίσω κάθισμα ήταν πιο ψηλά από εμπρός και είχαν έτσι την δυνατότητα να βλέπουν προς τα έξω πάνω από το κεφάλι του οδηγού και του συνοδηγού. Τα 550 λίτρα του πορτ μπαγκαζ, μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 1520 λίτρα με την αναδίπλωση και της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Με εξαίρεση το κάτω μέρος του ταμπλό μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μαλακό και ποιοτικό  πλαστικό το οποίο αναβαθμίζει σαφώς την εικόνα αλλά και την αίσθηση του αυτοκινήτου σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment, το οποίο προσφέρει πλήρη σύνδεση με smartphones, είναι φυσικά απαραίτητο σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής.

Στο εσωτερικό ένα μικρό προβάδισμα πηγαίνει στο Honda λόγω χώρων, καθώς εξοπλισμός, ποιότητα και εργονομία βρίσκονται στα ίδια υψηλά επίπεδα.

Πολύ καλός και εξαιρετικός

Ίδια χωρητικότητα οι πετρελαιοκινητήρες,
με τους μηχανικούς της Honda όμως να παραδίδουν μαθήματα

Ο 1,6 dCi  κινητήρας του Nissan με τους 130 ίππους και τα 320 Nm της ροπής,  είναι σε θέση να μετακινήσει με άνεση το βαρύ X-Trail των 1.600 κιλών. Το εξατάχυτο κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο και ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας έχει είναι πολύ καλός ως προς την αίσθηση που δίνει στις αλλαγές των σχέσεων. Σε ότι έχει να κάνει με τις αναρτήσεις, μπροστά υπάρχουν γόνατα Μακφερσον και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους σε όλους τους τροχούς με τους εμπρός να είναι και αεριζόμενοι. Απέναντί του αυτό το πολύ καλό μηχανικό σύνολο, έχει το εξαιρετικό της Honda όπου ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1600 κυβικών αποδίδει 160 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 350 Nm και να αποδεικνύει για ακόμη μία φορά πως όταν οι άνθρωποι της Honda ασχολούνται με κινητήρες, δημιουργούν θαύματα. Το σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων αποτελείται από δύο turbo σειριακά τοποθετημένα ως προς τη ροή των καυσαερίων. Το πρώτο είναι υψηλής πίεσης και είναι υπεύθυνο για την εισαγωγή αέρα στον κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ το δεύτερο είναι χαμηλής πίεσης και λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Στη μεσαία ζώνη στροφών και τα δύο turbo λειτουργούν μαζί. Το μικρότερο είναι μεταβλητής γεωμετρίας  για διασφάλιση ταχείας απόκρισης του γκαζιού και μείωση των απωλειών ροής στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης ελέγχεται από μία συμβατική βαλβίδα διαφυγής.

Μία από τις σημαντικότερες διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων, έχει να κάνει με το είδος της τετρακίνησής τους. Πιο συγκεκριμένα, το Nissan X-Trail έχει περισσότερες δυνατότητες από το CR-V καθώς έχει επιλογή για δικίνητο, αυτόματο 4×4 και κλείδωμα. Το Honda CR-V από την άλλη δεν έχει κάτι, παρά μόνο το ότι ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες η κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα μπορεί να φτάσει το 50/50.  Επίσης, σημαντική διαφορά  υπάρχει και στην απόστασή τους από το έδαφος. Συγκεκριμένα, στο Honda αυτή είναι 165 χλστ., ενώ στο Nissan βρίσκεται στα 210 χλστ. γεγονός που φανερώνει πως το X-Trail είναι σαφώς πιο προσανατολισμένο και ικανό στις εκτός δρόμου διαδρομές. 

Με εμφανείς διαφορές

Kαι ερχόμαστε στην ουσία κάθε συγκριτικού που δεν είναι άλλη από το πώς συμπεριφέρονται τα αυτοκίνητα εντός αλλά και εκτός δρόμου, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για δύο τετρακίνητα οχήματα ελευθέρου χρόνου. Ξεκινώντας από τις ασφάλτινες ικανότητές τους, δεδομένου ότι εκεί θα γράψουν και τα περισσότερα χιλιόμετρα, το Honda είναι σαφώς πιο προσανατολισμένο σε αυτές τις συνθήκες.  Η πρώτη εντύπωση,  είναι η ευκολία στην οδήγηση παρά τις σχετικά μεγάλες διαστάσεις. Σε αυτό συμβάλει σημαντικά αφενός η υψηλή θέση οδήγησης αφετέρου ο κινητήρας ο οποίος ακούει από χαμηλά και έχει μία εξαιρετικά ομαλή καμπύλη απόδοσης, χωρίς κομπιάσματα, ξεσπάσματα αλλά και χωρίς να «κρεμάει» πουθενά. Αντίθετα μάλιστα θα λέγαμε πως, υπό προϋποθέσεις, η δύναμή του και η συνολική του λειτουργία θυμίζει κινητήρα βενζίνης.

Σαφώς καλύτερο το Honda στην άσφαλτο,
καταφανώς ανώτερο το Nissan στο χώμα

Από εκεί και πέρα και ενώ περιμένεις, λόγω ύψους αλλά και χαρακτήρα, να εμφανίζει κάποιες κλίσεις στις στροφές, διαπιστώνεις πως αφενός αυτές είναι από μικρές έως ανύπαρκτες ενώ αφετέρου όταν περνάς πάνω από λακκούβες, η ανάρτηση έχει την ικανότητα να απορροφάει σχεδόν τα πάντα χωρίς να αφήνεις τους επιβάτες να δυσανασχετήσουν.  Το μεγάλο του προσόν κρύβεται στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο όπου η πλήρης έλλειψη θορύβων το καθιστά ικανό να διανύει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες. Το Nissan X-Trail από την άλλη είναι λίγο πιο μαλακό. Οι μεγάλες διαδρομές και η λειτουργία της ανάρτησης καταπίνουν τις ανωμαλίες του δρόμου , ωστόσο αν το πιέσεις λίγο παραπάνω στις στροφές, θα ανακαλύψεις πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προτιμά τους ήρεμους ρυθμούς οδήγησης. Τα πράγματα αντιστρέφονται στο χώμα, όπου η πιο άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης του Nissan, η δυνατότητα κλειδώματος αυτής, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος καθώς και οι πιο μαλακές αναρτήσεις, καθιστούν το X-Trail αδιαμφισβήτητο νικητή στο χώμα. 

Η ώρα της επιλογής

Παρά τις πολλές ομοιότητες των δύο αυτοκινήτων, τα πράγματα σε ότι έχει να κάνει με την επιλογή είναι απολύτως ξεκάθαρα. Αν αυτό που σας ενδιαφέρει είναι ο συνδυασμός κινητήρας – επιδόσεις – οδική συμπεριφορά τότε η επιλογή σας είναι το CR-V της Honda. Aν είστε περισσότερο προσανατολισμένοι στις εκτός δρόμου διαδρομές τότε το X-Trail είναι αυτό που θα σας ικανοποιήσει. Βεβαίως στη ζυγαριά μπαίνει και η διαφορά τιμής των δύο αυτοκινήτων καθώς το μεν Honda κοστίζει 36200 Ευρώ ενώ το Nissan 33200 Eυρώ, χωρίς απόσυρση αμφότερα.

Του Σωτήρη Βουτσελά

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.