HONDA CR-V 1.6 i-DTEC DIESEL 160 PS AWD: ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ

Εντυπωσιακή εμφάνιση

Η  ικανότητα της Honda στη κατασκευή εντυπωσιακών, σε προδιαγραφές αλλά και λειτουργία, κινητήρων είναι δεδομένη και έχει αποδειχθεί σε πολλές περιπτώσεις. Το ίδιο ακριβώς επανέλαβε και με τη παρουσίαση του πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων που πρωτοτοποθέτησε στo Civic μεταμορφώνοντάς το κυριολεκτικά. Όταν βέβαια ανακοίνωσε την απόφασή της να παρουσιάσει και το CRV με αυτό το μηχανικό σύνολο, οι αμφιβολίες και τα ερωτηματικά ήταν εύλογα και πολλά,  ωστόσο η δοκιμή του μας είχε πείσει με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο την ορθότητα της επιλογής των Ιαπώνων. Ωστόσο οι άνθρωποι της Honda δεν σταμάτησαν εκεί και πήγαν ένα, για να μην πούμε δύο, επίπεδα πιο πάνω παρουσιάζοντας την ανανεωμένη έκδοση του CR-V με τον ίδιο κινητήρα αλλά απόδοση 160!!! Αντί για 120 ίππους και τετρακίνηση.  Κίνηση η οποία έκανε το Ιαπωνικό SUV ηγέτη στη κατηγορία καθώς πλέον έχει πραγματικά τα πάντα, όπως θα δούμε και στη συνέχεια της δοκιμής. 

Επιβλητικό και άνετο

Πολύ έντονη η εικόνα του και στα πλαϊνά

Η τέταρτη γενιά του Ιαπωνικού κροσσόβερ είναι και η πιο εντυπωσιακή απ’όλες, καθώς οι σχεδιαστές του φρόντισαν να τονίσουν αφενός τις διαστάσεις (4605 μήκος, 1820 πλάτος, 1685 ύψος) αφετέρου τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Από όποια γωνία και αν το παρατηρήσεις θα διαπιστώσεις πως οι δημιουργοί του είχαν ως σκοπό τη δημιουργία ενός επιβλητικού σχήματος. Στο εμπρός μέρος η «εξογκωμένη» μούρη, στα πλαϊνά η κλίση της οροφής προς τα πίσω και στο πίσω μέρος τα ευμεγέθη φώτα στις άκρες του αμαξώματος, καθιστούν σαφή τη πρόθεσή για εντυπωσιασμό και για δημιουργία ενός συνολικού σχήματος που κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνάει. Βέβαια όλα αυτά οι σχεδιαστές του κατάφεραν να τα συνδυάσουν με έναν πραγματικά καλαίσθητο τρόπο, καθώς το τελικό αποτέλεσμα καταφέρνει αφενός ξεχωρίζει σημαντικά από τον ανταγωνισμό, αφετέρου να διαθέτει μία δική του τελείως προσωπική φιλοσοφία.

Το εμπρός μέρος είναι ιδιαίτερα επιβλητικό

Και αν η προσπάθεια στο εξωτερικό αναζητούσε τον εντυπωσιασμό, στο εσωτερικό αυτός έρχεται αβίαστα από την άνεση των χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Μάλιστα η ευρυχωρία είναι τέτοια που σε βάζει σε σκέψεις αν θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις και πολυχρηστικό. Το επίπεδο πάτωμα των πίσω θέσεων είναι ένα ακόμη στοιχείο που βοηθάει σημαντικά στη φιλοξενία πέντε ατόμων, χωρίς καμία υπαναχώρηση ως προς την άνεσή τους. Όσο για τα 590 λίτρα του χώρου των αποσκευών, κουράγιο να έχετε για να φορτώνετε πράγματα.  Η ποιότητα της κατασκευής αλλά και των υλικών δεν θα προβληματίσει, όπως και η εργονομία. 

Αντίστοιχα και το πίσω, ειδικά λόγω του μεγέθους των φώτων

Το Honda Connect  είναι στάνταρ και προσφέρει άνεση και συνδεσιμότητα εν κινήσει. Από την οθόνη αφής 7 ιντσών μπορείς να έχεις πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο και την οδήγηση, να συνδέσεις το smartphone μέσω του MirrorLink, να ακούσεις μουσική/ ραδιόφωνο, να συνδεθείς στο internet ή να κατεβάσεις εφαρμογές από το Honda App Centre. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι η ευκολία χρήσης, καθώς το interface είναι πανομοιότυπο με των android smartphones/tablets υιοθετώντας τις γνωστές λειτουργίες αφής (pinch, swipe και tap). Προαιρετικά διατίθεται και δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin που ενσωματώνεται στο Honda Connect με προ-φορτωμένους χάρτες.

Διδάσκει τεχνολογία

Ποιοτικό εσωτερικό με όλα τα σύγχρονα καλούδια

Όλη η ουσία όμως βρίσκεται πραγματικά κάτω από το καπό, όπου ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1600 κυβικών αποδίδει 160 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 350 Nm και να αποδεικνύει για ακόμη μία φορά πως όταν οι άνθρωποι της Honda ασχολούνται με κινητήρες, δημιουργούν θαύματα. Το σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων αποτελείται από δύο turbo σειριακά τοποθετημένα ως προς τη ροή των καυσαερίων. Το πρώτο είναι υψηλής πίεσης και είναι υπεύθυνο για την εισαγωγή αέρα στον κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ το δεύτερο είναι χαμηλής πίεσης και λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Στη μεσαία ζώνη στροφών και τα δύο turbo λειτουργούν μαζί. Το μικρότερο είναι μεταβλητής γεωμετρίας  για διασφάλιση ταχείας απόκρισης του γκαζιού και μείωση των απωλειών ροής στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης ελέγχεται από μία συμβατική βαλβίδα διαφυγής. 

Άνετοι χώροι για πέντε επιβάτες

Σε ότι έχει να κάνει με τη τετρακίνηση, αυτή λειτουργεί μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη και ενώ έχει όλη τη τεχνολογία για άμεση εμπλοκή του πίσω άξονα, στη πράξη υπάρχει μία μικρή υστέρηση στην μεταφορά ισχύος στο πίσω διαφορικό. Το όλο σύνολο συνοδεύεται από πολύ καλά σε αίσθηση αλλά και απόδοση φρένα καθώς και από ένα εξαιρετικό σε κλιμάκωση και κυρίως σε αίσθηση μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων, το οποίο συμβάλλει τα μέγιστα στη διατήρηση της πραγματικής μέσης κατανάλωσης στο σχεδόν απίστευτο νούμερο, για τις διαστάσεις και τον όγκο του αυτοκινήτου, των 6.5 λίτρων. Μία τιμή η οποία προέκυψε μετά από σχεδόν 2000 χιλιόμετρα συμβίωσης με το CR-V σε πάσης φύσεως κατάσταση.

Χαίρεσαι να το οδηγείς

Τα 589 λίτρα της χωρητικότητας είναι μία πολύ τιμή

Αυτή τη φορά είχαμε στη διάθεσή μας το ανανεωμένο CR-V για μία πλήρη δοκιμή και  δεν χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε μαζί του πραγματικά πολλά, μα πάρα πολλά χιλιόμετρα σε πάσης φύσεως δρόμο και κατάσταση. Η πρώτη εντύπωση, η οποία ίσχυε στο ακέραιο και για τις προηγούμενες γενιές του αυτοκινήτου, είναι η ευκολία στην οδήγηση παρά τις σχετικά μεγάλες διαστάσεις. Σε αυτό συμβάλει σημαντικά αφενός η υψηλή θέση οδήγησης αφετέρου ο κινητήρας ο οποίος ακούει από χαμηλά και έχει μία εξαιρετικά ομαλή καμπύλη απόδοσης, χωρίς κομπιάσματα, ξεσπάσματα αλλά και χωρίς να «κρεμάει» πουθενά. Αντίθετα μάλιστα θα λέγαμε πως, υπό προϋποθέσεις, η δύναμή του και η συνολική του λειτουργία θυμίζει κινητήρα βενζίνης. 

Δεν μας κούρασαν καθόλου στο απνευστί ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη

 Από εκεί και πέρα και ενώ περιμένεις, λόγω ύψους αλλά και χαρακτήρα, να εμφανίζει κάποιες κλίσεις στις στροφές, διαπιστώνεις πως αφενός αυτές είναι από μικρές έως ανύπαρκτες ενώ αφετέρου όταν περνάς πάνω από λακκούβες, η ανάρτηση έχει την ικανότητα να απορροφάει σχεδόν τα πάντα χωρίς να αφήνεις τους επιβάτες να δυσανασχετήσουν.  Το μεγάλο του προσόν κρύβεται στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο όπου η πλήρης έλλειψη θορύβων το καθιστά ικανό να διανύει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες. Όταν αφήσετε την άσφαλτο και βγείτε στο χώμα, θα διαπιστώσετε πως μπορείτε να «μάθετε» την τετρακίνηση που έχει καθώς και τον τρόπο που αυτή λειτουργεί και θα το απολαύσετε και εκεί, αρκεί βεβαίως οι απαιτήσεις σας στα εκτός δρόμου εμπόδια να μην είναι υπερβολικές.

Πλήρες

Εξαιρετικός σε όλα του.
Πολύ δύναμη, στρωτή λειτουργία, πολύ χαμηλή κατανάλωση

Το ανανεωμένο CR-V είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο απ’ολες τις απόψεις. Εντυπωσιακή εμφάνιση, υπερεπάρκεια χώρων, υψηλή ποιότητα, απίστευτος κινητήρας, απολαυστική οδήγηση και τετρακίνηση δημιουργούν ένα όχημα ελευθέρου χρόνου που δείχνει το δρόμο στη κατηγορία. Τα 34770 Ευρώ που κοστίζει με απόσυρση, σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά τα αξίζει μέχρι και το τελευταίο λεπτό του Ευρώ.

  • Εμφάνιση                                                      
                             • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Κιβώτιο
  • Χώροι
  • Ευκολία οδήγηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbo diesel
Ίπποι                   160
Τελική ταχύτητα       202 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     9,6’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   6,5 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       129 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Η κάπως αργή εμπλοκή της τετρακίνησης,
μπορεί να ξεπεραστεί να μάθετε να τη βάζετε στο παιχνίδι, πρίν τη χρειαστείτε πραγματικά
Η εντός δρόμου συμπεριφορά του είναι ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά του

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.