VOLVO S60 T3 AUTO: Η ΒΕΝΖΙΝΗ ΑΝΤΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ

Χωρίς αλλαγές η κομψή εξωτερική του εμφάνιση

H κίνηση της Volvo να δημιουργήσει έναν ολοκαίνουριο, αποκλειστικά δικό της, κινητήρα βενζίνης και να τον τοποθετήσει στο S60 συνδυάζοντάς τον μάλιστα με ένα αυτόματο κιβώτιο έξη σχέσεων, ως στάνταρ, έρχεται πραγματικά τη κατάλληλη στιγμή. Τη στιγμή, που πλέον η ορμή, με την οποία κατευθυνόμασταν στη αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, έχει αρχίσει να εκλογικεύεται και να κάνουμε δεύτερες και τρίτες σκέψεις σχετικά με το είδος του καυσίμου που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες μας. Αυτό διότι έχουμε αρχίσει να αντιλαμβανόμαστε, πολλοί από εμάς μάλιστα στη πράξη, πως η επιλογή ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου δεν είναι πανάκεια σε ότι έχει να κάνει με την οικονομία που αυτό μπορεί να μας προσφέρει. Το γεγονός αυτό ενισχύεται περαιτέρω, με τη δημιουργία και παρουσίαση μηχανικών συνόλων βενζίνης, όπως αυτό που δοκιμάσαμε στο Volvo S60 με την κωδική ονομασία T3 και το οποίο αποτελεί τη «βασική» έκδοση του μοντέλου σε ότι έχει να κάνει με τους προσφερόμενους κινητήρες.

Το φαίνεσθαι είναι πάντα ισχυρό

Το λογότυπο T3 στο πίσω μέρος δηλώνει τη ταυτότητα του αυτοκινήτου


Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο η εικόνα του αυτοκινήτου παραμένει ίδια και η οποία παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα τετράθυρο μοντέλο, παραπέμπει σε ένα σαφώς πιο σπορ αυτοκίνητο, το οποίο από τη μία είναι σε θέση να γοητεύσει  και να προσελκύσει ένα νεανικότερο αγοραστικό κοινό, ενώ από την  άλλη δεν θα δυσαρεστήσει και τους παραδοσιακούς αγοραστές της φίρμας. Οι εξωτερικές διαστάσεις του, βρίσκονται στο μέσο όρο της premium κατηγορίας των μεσαίων οικογενειακών μοντέλων, αν και λόγω σχεδίασης το αμάξωμα δείχνει πιο κόμπακτ σε σχέση με τη πραγματικότητα.

Η γνώριμη εικόνα και στο πλαϊνό


Και η σχεδίαση του εσωτερικού  συνεχίζει να είναι νεανική και πρωτότυπη, ενώ η ποιότητα της κατασκευής και των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, είναι αντάξια του ονόματος Volvo. Όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, που πρώτη η Volvo εισήγαγε στη κατηγορία, είναι παρόντα ενώ ο εξοπλισμός στο σύνολό του από τη βασική έκδοση Kinetic είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικός. Οι χώροι είναι βολικοί για τέσσερα άτομα, όχι όμως και αυτός των αποσκευών, καθώς τα 380 λίτρα των χωρητικότητας του σε συνδυασμό με το μικρό άνοιγμα, αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα του αυτοκινήτου.

Η ουσία του θέματος

Πλούσιος εξοπλισμός από τη βασική έκδοση
και πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής

Τα εισαγωγικά στη λέξη βασική που βάλαμε στην εισαγωγική παράγραφο, έχουν να κάνουν με το γεγονός πως η έκδοση αυτή κάθε άλλο παρά βασική είναι. Ο νέος υπερ-τροφοδοτούμενος κινητήρας των 1500 κυβικών, αποδίδει 152 ίππους με τη ροπή να φτάνει στα 25.5 κιλά, διαθέσιμη από τις 1680 στροφές.  Έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από τη Volvo και κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο των Σουηδών στο Σέβντε. Ανήκει στην οικογένεια Drive-E, των νέων τεχνολογικά προηγμένων κινητήριων συστημάτων της σουηδικής μάρκας. Συνδυάζεται στάνταρ με ένα, επίσης ολοκαίνουριο, εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο βασίζεται στο πολύ επιτυχημένο αυτόματο κιβώτιο 8-σχέσεων που χρησιμοποιεί η Volvo στα δίλιτρα μοντέλα της – ανάμεσά τους και το νέο XC90. Διαθέτει την ίδια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου όπως και την ίδια υλοποίηση Start/Stop, που θεωρείται μία από τις καλύτερες της αγοράς.

Ικανοποιητικός χώρος για τους δύο πίσω επιβάτες


Παρότι το κιβώτιο ταχυτήτων, είναι από τα ελαφρύτερα της κατηγορίας του, με το βάρος να μην ξεπερνάει τα 80 κιλά, αρκετά από τα επιμέρους εξαρτήματά του είναι ενισχυμένα, για ακόμα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και μικρότερες ανάγκες συντήρησης. Να σημειωθεί επίσης ότι υπάρχει διαθέσιμη και sport λειτουργία, με τις αλλαγές ταχυτήτων να γίνονται σε υψηλότερο επίπεδο στροφών ενώ ανά πάσα στιγμή ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να αλλάζει ταχύτητες ο ίδιος από paddles στο τιμόνι, τα οποία επίσης ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, για επιπλέον ευκολία και μεγαλύτερο έλεγχο, παράλληλα με πιο σπορ οδήγηση! Επιπρόσθετα, με επιλογή μέσω κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, είναι δυνατή η λειτουργία ECO+ κατά την οποία το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εκτελεί τις αλλαγές σε χαμηλότερες στροφές, με στόχο τη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Κατά την ECO+ λειτουργία, όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς να πατάει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού, το κιβώτιο αποσυμπλέκεται και οι στροφές του κινητήρα μειώνονται έως λίγο πάνω από το ρελαντί, για ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου. Το κιβώτιο ταχυτήτων συμπλέκεται και πάλι όταν πατηθεί το πεντάλ του γκαζιού ή του φρένου.

Η απόδειξη στο δρόμο

Από τα πλέον άνετα της κατηγορίας

Η καινούρια βενζινοκίνητη έκδοση του S60 αποτέλεσε μία πραγματικά ευχάριστη έκπληξη, καθώς πιστεύαμε πως τα 152 άλογα δύσκολα θα τα έβγαζαν πέρα με το βάρος του αμαξώματος και σίγουρα δεν θα ανεδείκνυαν τις αρετές του πλαισίου. Η διάψευση κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν πλήρης και αδιαμφισβήτητη σε σημείο να λέμε πως ευτυχώς που δεν χρειάζεται κάποιος να καταφύγει στη λύση των περισσότερων κυβικών τα οποία στις μέρες μας ισοδυναμούν με φορολογική κόλαση, λόγω των τεκμηρίων και του φόρου πολυτελείας που πιθανόν να έχουν. Παράλληλα η κατανάλωση παραμένει πάντα σε λογικά επίπεδα, λόγω και της ύπαρξης του συστήματος start/stop που διαθέτει το αυτοκίνητο και η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και οδηγώντας σε σχετικά απολαυστικούς – σβέλτους ρυθμούς, βρέθηκε στα 8.3 λτ./100 χλμ. Αν μάλιστα οδηγήσετε με πιο ήπιο τρόπο, δεν θα δυσκολευτείτε να δείτε το νούμερο της κατανάλωσης να πέφτει κάτω από τα 8 λτ./100 χλμ.

Αντιμετωπίζοντας την ελληνική πραγματικότητα

Η περιορισμένη χωρητικότητα του,
αποτελεί το μοναδικό αδύνατο σημείο του αυτοκινήτου


Οι εποχές που η αγορά ενός δίλιτρου ή και ακόμη μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκινήτου, με σχετική ευκολία από τη πλειονότητα των Ελλήνων αγοραστών, προφανώς και έχουν περάσει, ελπίζουμε όχι ανεπιστρεπτί. Ευτυχώς που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία φρόντισε να αντικαταστήσει την αρχοντιά των μεγάλων ατμοσφαιρικών κινητήρων, από μικρότερα μηχανικά σύνολα, τα οποία με τη χρήση του turbo αποδεικνύονται το ίδιο ή και περισσότερο αποδοτικά ως προς την ισχύ και οικονομικά σε σχέση με τη κατανάλωση. Και αυτό ισχύει και με το παραπάνω στη περίπτωση του Volvo S60 T3 Auto.  Εδώ όμως έρχεται να προστεθεί και η τιμή η οποία για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση Kinetic, βρίσκεται  στα 23400 Ευρώ, η οποία προφανώς και το καθιστά άκρως δελεαστικό.

  • Σχεδίαση                                                      
                                          • Χώρος αποσκευών
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1500 κ.εκ. turbo
Ίπποι                   152
Τελική ταχύτητα       210 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     8,6’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   8,3 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       134 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Ο νέος βενζινοκινητήρας της Volvo είναι πολύ ομαλός στη λειτουργία του, με ροπή από χαμηλά και λογική κατανάλωση
Γρήγορες αλλαγές και πολύ ταιριαστό με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στον στάνταρ εξοπλισμό παρακαλώ.
Και με paddles στο τιμόνι για να πάρετε τη κατάσταση στα χέρια σας, όταν και αν το επιθυμείτε.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.