FIAT 500X 1.4T DCT CROSS: NEA ΗΘΗ

H γκάμα του 500 μεγαλώνει και σε διαστάσεις και σε εκδόσεις

Όταν η Fiat προχωρούσε στην αναβίωση του 500, ίσως και η ίδια να μην ήταν προετοιμασμένη ή  να μην είχε σχεδιάσει τη μεγάλη αυτή επέκταση της γκάμας του. Βέβαια από την άλλη υπήρχε το παράδειγμα του Mini, το οποίο είναι ο πρώτος διδάξας τόσο σε ότι έχει να κάνει με την αναβίωση όσο κυρίως σε ότι αφορά στη διεύρυνση των διαθέσιμων εκδόσεων. Έτσι λοιπόν η Fiat μετά το 500L δημιούργησε και το 500Χ το οποίο είναι η κρόσσόβερ εκδοχή του μοντέλου, η οποία έρχεται να μπεί σε μία κατηγορία η οποία αυξάνει συνεχώς την αποδοχή της στο αγοραστικό κοινό. Με ποια θεωρητικά αλλά και πρακτικά εχέγγυα έρχεται το 500Χ να κερδίσει μέρος του κοινού αυτού, θα εξετάσουμε στη συνέχεια της δοκιμής μας. 

Το 500 «φούσκωσε»

Αρκετά επιβλητική η εμπρός εικόνα του 500X


Όπως ήταν λογικό και αναμενόμενο η κροσσόβερ έκδοση του 500 έπρεπε πρώτον να μεγαλώσει αισθητά σε διαστάσεις και δεύτερον η αισθητική της να παραπέμπει ευθέως στον χαρακτήρα που ήθελαν να της προσδώσουν οι δημιουργοί της. Mπορεί ο άμεσος συνειρμός να οδηγεί στο 500L, ωστόσο αυτό δεν ισχύει καθώς το 500Χ βασίζεται στο πάτωμα της Giulletta όπως φυσικά και το «αδερφό» μοντέλο της Jeep, το Renegade. Συγκριτικά με το 500L το X είναι πιο μακρύ, πιο φαρδύ αλλά και πιο χαμηλό συνολικά, παρότι έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Πιο συγκεκριμένα έχει μήκος που φτάνει τα 4.248 χλστ.,  πλάτος  1.796 χλστ. και ύψος 1.600 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του φτάνει τα 2,57 μέτρα, με την απόσταση από το έδαφος για την δικίνητη έκδοση της δοκιμής να είναι 162 χλστ

Με πολλές καμπύλες και έντονα «φουσκώματα»


Πάνω απ’ όλα όμως είναι τόσο πετυχημένα σχεδιασμένο που αποκλείεται να μη σου αρέσει. Aυτό διότι οι σχεδιαστές του κατάφεραν να συνδυάσουν με περισσή επιτυχία τα ρετρό χαρακτηριστικά του 500, με τη μάτσο εμφάνιση που οφείλει να έχει ένα κροσσόβερ όχημα. Μάλιστα στην έκδοση Cross της δοκιμής μας, τα πλαϊνά προστατευτικά καθώς και οι ποδιές εμπρός και πίσω, εντείνουν ακόμη περισσότερο την ήδη πολύ ισχυρή σχεδιαστική του ταυτότητα.

Το δεύτερο 500 με χώρους

Η λιγότερο εντυπωσιακή πλευρά του αυτοκινήτου


Το 500L ήταν η πρώτη έκδοση του μοντέλου που είχε χώρους, ενώ τώρα το 500X γίνεται η δεύτερη εκδοχή που επίσης διαθέτει χώρους για μία οικογένεια τεσσάρων ατόμων. Και βεβαίως όταν μπορείς να φιλοξενήσεις τέσσερα άτομα, οφείλεις να έχεις χώρο και για τις αποσκευές τους, οπότε τα 350 λίτρα της χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι ένα ικανοποιητικό μέγεθος. Από εκεί και πέρα το σημαντικότερο χαρακτηριστικό στη καμπίνα των επιβατών είναι η απτή ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, η οποία είναι σαφώς αναβαθμισμένη και μάλιστα αρκετά επίπεδα. Η αισθητική στο εσωτερικό είναι το ίδιο προσεγμένη με αυτή του εξωτερικού, ενώ εργονομία και πλήρης εξοπλισμός συμπληρώνουν τη θετική εικόνα που σου δημιουργεί η καμπίνα των επιβατών. Τα καθίσματα είναι άνετα, με την πλευρική στήριξη να τη θέλαμε λίγο καλύτερη, ενώ η ηχομόνωση είναι επίσης πολύ προσεγμένη.

Βενζίνη, κίνηση σε δύο τροχούς και αυτόματο

Ικανοποιητική ποιότητα υλικών και κατασκευής


Η έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.4 λίτρων το οποίο με τη βοήθεια του turbo αποδίδει 140 ίππους και 23.4 κιλά ροπής. Μάλιστα συνδυαζότανε και με το εξάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, το οποίο είναι γρήγορο στις αλλαγές και ομαλό ως προς τον τρόπο λειτουργίας του, ενώ στη θέση sport οι αλλαγές γινότανε ακόμη πιο γρήγορα και άμεσα, ως όφειλε άλλωστε. Και βεβαίως για τους ακόμη πιο απαιτητικούς υπάρχει και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας.

Θα μεταφέρει, με κάποιες υποχωρήσεις, τις αποσκευές τεσσάρων ατόμων

Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα υπάρχει ένας διακόπτης για την επιλογή προγράμματος οδήγησης. Η βασική επιλογή είναι η Auto η οποία προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ οικονομίας κι απόδοσης. Τα καταφέρνει καλά μπορούμε να πούμε. Οι άλλες δύο επιλογές είναι Sport και Traction. Η επιλογή Traction βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα, ενώ η Sport αλλάζει τη λειτουργία του κινητήρα, την απόκριση στο γκάζι και την αίσθηση στο τιμόνι.

Σφιχτό

Ικανοποιητική δύναμη, με μεγάλες όμως ανάγκες σε καύσιμο


Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι είναι η σφιχτή αίσθηση από την ανάρτηση, στοιχείο το οποίο αμέσως σε κάνει να σκεφτείς πως το 500X θα είναι σε θέση να σε ευχαριστήσει οδηγικά. Και είναι ακριβώς έτσι καθώς μπορεί η άνεση να έχει μειωθεί, η οδηγική απόλαυση ωστόσο έχει αυξηθεί και μάλιστα σημαντικά. Παράλληλα η ευκολία που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο είναι σαφώς ένα από τα θετικά του αυτοκινήτου. Η λειτουργία του κιβωτίου είναι ομαλή και βεβαίως ανάλογα με τις διαθέσεις σας και επιλέγοντας τη λειτουργία sport, τότε οι αλλαγές γίνονται ακόμη πιο γρήγορα, ενώ φυσικά «κρατάει» και τις σχέσεις περισσότερο. Το μόνο αρνητικό όταν ανεβαίνει ο ρυθμός είναι η κατανάλωση η οποίο επίσης ανεβαίνει και μάλιστα αρκετά. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση.

Εσωτερικό με χώρους που θα φιλοξενήσουν τέσσερα άτομα

Όσοι από εσάς αποφασίσετε να πατήσετε σε χώμα θα πρέπει να έχετε υπόψιν σας πως εκτός από την έλλειψη της τετρακίνησης και τα ασφάλτινα ελαστικά δεν θα σας βοηθήσουν να πάτε πολύ μακριά. Αντίθετα σε εντός δρόμου συνθήκες θα καταφέρετε να κάνετε πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κουραστείτε. Αυτό διότι εκτός από την άνεση που προσφέρει η υψηλή θέση οδήγηση και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και η ηχομόνωση δεν επιτρέπει σε ενοχλητικούς θορύβους να εισέρχονται στη καμπίνα.

Στιλάτες λεπτομέρειες


Ναι μεν αλλά

Αναμφίβολα το 500X είναι ένα κροσσόβερ με ξεχωριστό στυλ, υψηλή αισθητική και πολύ έντονο χαρακτήρα. Ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερο το οποίο σου αρέσει να το οδηγείς και να το απολαμβάνεις τη κάθε στιγμή. Ωστόσο τα 23000 Ευρώ για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, είναι ένα καθ’όλα σεβαστό ποσό, ειδικά στις μέρες μας.

  • Εμφάνιση – Στυλ                                                   
                                                        • Τιμή  
  • Χώροι
  • Κατανάλωση  
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1400 κ.εκ. turbo
Ίπποι                   140
Τελική ταχύτητα       190 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10,3’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   9,2 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       133 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Πολύ όμορφες
Ανεβάζει σημαντικά την άνεση στην οδήγηση
Πολύ καλή η οδική του συμπεριφορά

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.