VW PASSAT 1.4 TSI ACT: ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ

Με πιο «άγρια» εμφάνιση από κάθε άλλη γενιά

Όταν έχεις πίσω σου μία ιστορία επτά γενεών και 22 εκατομμυρίων πωλήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο, το φορτίο που φέρεις είναι ιδιαιτέρως βαρύ, καθώς καλείσαι όχι απλώς να συνεχίσεις το έργο των προκατόχων σου, αλλά να σταθείς επάξια έναντι του ανταγωνισμού, ανεβαίνοντας παράλληλα και ένα σκαλί ακόμη. Και η όγδοη γενιά του μοντέλου δείχνει πως έχει όλα τα εχέγγυα όχι απλώς για να ανταπεξέλθει με επιτυχία στο δύσκολο αυτό ρόλο της, αλλά να δείξει και το δρόμο στη κατηγορία. Όντας συνολικά αλλαγμένο και ολοκληρωτικά αναβαθμισμένο το νέο VW Passat στοχεύει απευθείας στη κορυφή της κατηγορίας, φτάνοντας μάλιστα και ακουμπώντας τις λεγόμενες premium κατασκευές. Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό, θα αναλυθούν στις γραμμές που ακολουθούν, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως το Passat ανακηρύχθηκε και Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2015.

Εντυπωσιακή σοβαρότητα

Το εμπρός μέρος του είναι και το πιο εντυπωσιακό

Ξεκινώντας από τον εξωτερικό σχεδιασμό, μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για το πιο εντυπωσιακό Passat όλων των γενεών, χωρίς μάλιστα οι σχεδιαστές του να απεμπολήσουν το πάντα σοβαρό προφίλ του αυτοκινήτου. Το σύνολο σχεδόν των μοντέλων της Γερμανικής εταιρίας έχει ως βασικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό τη σοβαρότητα, η οποία μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις ακουμπάει και τα όρια του συντηρητισμού. Στη περίπτωση όμως του νέου μοντέλου οι εμπνευστές του κατάφεραν να προσφέρουν ένα ευμέγεθες αμάξωμα, το οποίο χωρίς ακρότητες και φανφάρες καταφέρνει να εντυπωσιάζει. Τα ακροβολισμένα φωτιστικά σώματα με ενσωματωμένα LED ημέρας αποτελούν συνέχεια της μάσκας και δημιουργούν τη δυναμική απόληξη ενός πληθωρικού καπό.  Παράλληλα και χάρη στην πλατφόρμα MQB, oι αναλογίες του αμαξώματος έχουν γίνει ακόμα πιο δυναμικές, καθώς είναι πιο χαμηλό, πιο φαρδύ, ενώ έχει και μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Μακρύ καπό, καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω
και έντονα «νεύρα» στα πλαϊνά

Και αν η εικόνα εμπρός είναι εντυπωσιακή, τα πλαϊνά «νεύρα» κατά μήκος του αμαξώματος δίνουν μία σπορτίφ αίσθηση στα σχεδόν 4.8 μέτρα του μήκους, για να καταλήξουν στο πίσω μέρος το οποίο έχει τις λιγότερες αλλαγές, με τα φώτα να έχουν γίνει πιο κομψά. Συνολικά αυτό που έχουμε να πούμε είναι πως πρόκειται για το πιο κομψό, αλλά και συνάμα πιο χαρακτηριστικό Passat, καθώς η σιλουέτα του πραγματικά δεν περνάει από πουθενά απαρατήρητη. 

Με επίκεντρο τη ποιότητα

Πιο κομψά τα Led πίσω φώτα

Το εσωτερικό του νέου Passat δημιουργήθηκε με γνώμονα την υψηλή αισθητική, την καθαρότητα των γραμμών και την λειτουργικότητα. Το αποτέλεσμα είναι μια avant-garde εμφάνιση με νέες σχεδιαστικές λύσεις,  όπως η οριζόντια διάταξη των αεραγωγών που διατρέχουν το ταμπλό σε όλο του το μήκος. Η έγχρωμη οθόνη αφής διάστασης 6,5’’ σε συνδυασμό με τον περιμετρικό ατμοσφαιρικό φωτισμό  «Ambient» δημιουργούν ένα αποτέλεσμα υψηλής τεχνολογίας και προσεγμένης σχεδίασης. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως χωρίς να έχουν μεγαλώσει οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, η αίσθηση αλλά και η ουσία των χώρων και της πρακτικότητας έχουν βελτιωθεί περαιτέρω. Ιδιαιτέρως σημαντικά είναι τα πολλά καινούρια συστήματα ασφαλείας που έχει το αυτοκίνητο, όπως η αναγνώριση πεζών, το αυτόματο παρκάρισμα ρυμουλκούμενου, η υποβοήθηση κατά την κυκλοφοριακή συμφόρηση, το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου.  Εκτός από τα συστήματα ασφαλείας ένας άλλος εξίσου σημαντικό τομέας είναι η μεγάλη αύξηση της ακαμψίας του αυτοκινήτου, με παράλληλη μείωση του βάρους του, η οποία συνολικά φτάνει μέχρι και τα 85 κιλά. Στα θετικά η θέση οδήγησης, η οποία θα βοηθήσει και τον πλέον απαιτητικό να βρεί την ιδανική στάση. 

Βελούδινο μηχανικό σύνολο

Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά του σημεία

Έχοντας πέσει όλοι με τα μούτρα στη πετρελαιοκίνηση, όταν βρεθεί ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο στα χέρια μας για δοκιμή, πραγματικά θυμόμαστε πόσο διαφορετικά λειτουργεί. Ειδικά στη περίπτωση του 1.4 TSi με το σύστημα ACT, μπορούμε να πούμε πως η λειτουργία του είναι πραγματικά βελούδινη, χωρίς να υπερβάλλουμε. Το ACT, σημαίνει ότι το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, έχει την δυνατότητα να απενεργοποιεί δυο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν το φορτίο είναι μικρό. Καταφέρνει εν ολίγοις εκτός από τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής, να περιορίζει την κατανάλωση και τους ρύπους στα επίπεδα των μικρότερων, αλλά επίσης αποδοτικών κινητήρων με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμή μας να βρίσκεται κοντά στα 7 λτ./100 χλμ όταν  τα χιλιόμετρα ήταν εντός πόλης και σαφώς κάτω από 6 λτ/100 χλμ. όταν το αυτοκίνητο ταξίδευε με σβέλτο ρυθμό στην εθνική οδό. Τα 1410 κιλά του βάρους του, είναι αναμφίβολα ένα εντυπωσιακό νούμερο για τις διαστάσεις και τον εξοπλισμό του μοντέλου. 

Κάνει τα πάντα

Πολύ υψηλή ποιότητα και πλούσιος εξοπλισμός

Όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του νέου VW Passat  η αλήθεια είναι πως περιμένεις να χαρακτηρίζεται από υψηλή ποιότητα κύλισης, ωστόσο η πραγματικότητα είναι ακόμη καλύτερη. Αυτό διότι έχεις την εντύπωση πως βρίσκεσαι σε μαγικό χαλί, καθώς οι πάσης φύσεως θόρυβοι από τον δρόμο, από τον αέρα και από το περιβάλλον, κλείνονται ερμητικά έξω από την καμπίνα, δείχνοντας έτσι και τη δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης. Επίσης περιμένεις πως και η οδική του συμπεριφορά θα είναι  καλή, αλλά με έκπληξη  διαπιστώνεις πως οι άνθρωποι της VW πλέον δίνουν πολύ μεγάλη βαρύτητα σε αυτή, καθώς το αυτοκίνητο δεν αντιδράει, ακόμη και όταν το προσπαθήσαμε. Η κάπως σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης, χωρίς σε καμία περίπτωση να γίνεται κουραστική, σου δίνει τη δυνατότητα να απολαύσεις την οδήγηση όπως σε καμία άλλη γενιά του μοντέλου. Συνεπικουρούμενος από την αίσθηση και την πληροφόρηση του τιμονιού, την ακαμψία του πλαισίου και την απόκριση του κινητήρα, μπορείς να οδηγήσεις με τρόπο που δεν συνάδει με τη φιλοσοφία και το λόγο ύπαρξης ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός πως στις αστικές μετακινήσεις αποδείχθηκε ευέλικτο και ευκολοδήγητο, παρέχοντας την αίσθηση πως οδηγείς μικρότερο σε διαστάσεις αυτοκίνητο. 

Στη κορυφή

Έξυπνη η τοποθέτηση της κάμερας οπισθοπορείας,
ώστε να μένει πάντα καθαρή

Η όγδοη γενιά του Passat αλλάζει επίπεδο σε όλους τους τομείς. Εντυπωσιακή εμφάνιση, άφθονοι χώροι, πλούσιος εξοπλισμός, πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής, αρχοντικό πάτημα και απολαυστική οδική συμπεριφορά, είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά του. Στοιχεία τα οποία έρχονται να ολοκληρωθούν από τη τιμή η οποία για την πλούσια έκδοση Highline της δοκιμής μας βρίσκεται στα 25240 Ευρώ με απόσυρση.

  • Εμφάνιση                                                       
             • Κάπως σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης 
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ηχομόνωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1400 κ.εκ. turbo
Ίπποι                   150
Τελική ταχύτητα       220 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     8,4’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   6,2 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       115 γρ./χλμ
Του Σωτήρη Βουτσελά

Πραγματικά βελούδινη η λειτουργία του
Θα βολέψει και τον πλέον απαιτητικό
Με κουμπί η εκκίνηση και το σβήσιμο του κινητήρα
Αχανής με 586 λίτρα χωρητικότητας
Πολύ όμορφες
Ωραία η τοποθέτηση του αναλογικού ρολογιού
Διακριτικό και χρηστικό

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.