SEAT LEON FR 2.0 TDI DSG: ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ ΞΕΣΗΚΩΤΙΚΟ

Υπερ του δεόντως διακριτικό

Yπάρχουν μερικά αυτοκίνητα που δεν τα πιάνει το μάτι σου. Που τα βλέπεις και τα προσπερνάς, καθώς η διακριτική τους εμφάνιση, υπερβολικά διακριτική στη συγκεκριμένη περίπτωση, δεν είναι σε θέση να σε υποψιάσουν να σε πονηρέψουν. Αυτοκίνητα τα οποία όμως είναι σε θέση αφενός να σε πλημμυρίσουν με αισθήματα οδηγικής χαράς και απόλαυσης και αφετέρου να είναι εξαιρετικά μετριοπαθή στα κόστη κτήσης αλλά και χρήσης. Και ένα τέτοιο αυτοκίνητο, χαρακτηριστικό δείγμα όλων των παραπάνω, είναι το πετρελαιοκίνητο Seat Leon FR. Ένα αυτοκίνητο που μας προσέφερε άφθονη απόλαυση κατά τη διάρκεια της δοκιμής, ενώ παράλληλα μας έδωσε να αντιληφθούμε με τον πλέον εμφατικό τρόπο πως τελικά δεν χρειάζεται πλέον να ξοδέψει κανείς μία περιουσία για να χαμογελάει κάθε φορά που θα μπαίνει στο αυτοκίνητό του. 

Ο ορισμός της διακριτικότητας

Μόνο οι υποψιασμένοι θα αντιληφθούν περί τίνος ακριβώς πρόκειται

Η ομοιότητα με την υπόλοιπη γκάμα Leon είναι εμφανής και οι λεπτομέρειες αναδεικνύουν τη ξεχωριστή υπόσταση του FR. Ωστόσο η διακριτικότητα είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό τόσο της εξωτερικής εμφάνισης όσο και της εσωτερικής εικόνας. Και ενώ είμαστε υπέρμαχοι των χαμηλών τόνων ως προς την αισθητική των αυτοκινητων, στη συγκεκριμένη περίπτωση λίγο περισσότερος εντυπωσιασμός δεν θα έκανε κακό.  Ενώ στην περίπτωση του Cupra τα δηλωτικά της ταυτότητας είναι πολλά, στη γρήγορη πετρελαιοκίνητη έκδοση αρκούν τα δύο γράμματα στη γρίλια και η ύπαρξη του μεγάλου intercooler στο κάτω τμήμα της εισαγωγής αέρα. Είναι στη φύση της εν λόγω έκδοσης να μην προκαλεί στο βλέμμα, αλλά να χαρίζει απλόχερα χαμόγελα στον συνειδητοποιημένο ιδιοκτήτη της.

Ακόμη και το λογότυπο FR είναι διακριτικό

Ανάλογα διακριτική με την εξωτερική εμφάνιση είναι και η καμπίνα του. Το γνωστό ποιοτικό και καλοφινιρισμένο εσωτερικό του SEAT Leon έχει εμπλουτιστεί με τις απαραίτητες σπορτίφ πινελιές. Το τιμόνι είναι flat bottom με το λογότυπο FR στο κατώτερο μέρος, ενώ ξεχωρίζει το κουμπί της κονσόλας για την επιλογή οδηγικού προφίλ (Normal, Eco, Sport ή Individual). 

Κατά τα άλλα, όντας 5θυρο, το Leon FR TDI της δοκιμής προσφέρει τα υψηλά επίπεδα πρακτικότητας των απλών Leon, με ευρύχωρη καμπίνα, αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και άνετο χώρο αποσκευών (380 λτ.).

Και πάει και δεν ζητάει

Οι κόκκινες ραφές και το επίπεδο κάτω μέρος του τιμονιού, δίνουν το στίγμα

Ο λόγος φυσικά για τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 184 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 380 Nm. Ροπή από χαμηλά και γεμάτη μεστή απόδοση παντού, χωρίς φυσικά να υπάρχει κανένας λόγος να ανεβάσετε πάνω από τις 4000 στροφές. Τα 7.5’’ για τα 0-100 χλμ καθώς και τα 226 χλμ. της τελικής είναι άκρως ρεαλιστικά νούμερα για τις ικανότητες του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αφενός αυξάνει την άνεση, αφετέρου εκτοξεύει την απόλαυση και το μόνο που θα θέλαμε είναι να έχει και paddles πίσω από το τιμόνι. Και όλα αυτά χωρίς η κατανάλωση να γίνεται ποτέ παράλογη, καθώς σε στιγμές υπερέκκρισης αδρενάλινης μπορεί να πλησιάσει τα 9λτ./100 χλμ και σε στιγμές ηρεμίας να βρεθεί κάτω από τα 7 λτ./100 με την μέση κατάσταση να βρίσκεται στα 7.5. 

Πολύ καλά σε άνεση
αλλά και πλευρική στήριξη

Τσίτα η απόλαυση

Η αλήθεια είναι πως μέχρι να οδηγήσεις το Seat Leon FR TDI, έχεις κάποιες αμφιβολίες και αρκετά ερωτηματικά για το αν και κατά πόσο είναι σε θέση να προσφέρει χαρά και απόλαυση στον οδηγό του. Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα ωστόσο οι αμφιβολίες σβήνουν και τα ερωτηματικά δέχονται τις απαντήσεις που τους αρμόζουν. Ναι το πετρελαιοκίνητο Leon FR κάνει πολλά παραπάνω από αυτά που περιμέναμε. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, η δύναμη είναι υπαρκτή από πολύ χαμηλά, χωρίς ξεσπάσματα, αν και εφόσον ο οδηγός δεν το επιδιώξει φυσικά. Διότι όταν βυθίσει βαθιά το πόδι στο γκάζι, τότε οι όμορφοι τροχοί των 18 ιντσών δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα με τους 184 ίππους. Η ανάρτηση ισορροπεί με επιτυχία ανάμεσα σε άνεση και σπόρ οδική συμπεριφορά, καθώς στις ευθείες και εντός πόλης δεν γίνεται κουραστική, την ίδια στιγμή που στα κλειστά κομμάτια των επαρχιακών δρόμων φροντίζει να κρατάει την πορεία που διαγράφει ο οδηγός με το τιμόνι. 

Απολαυστικό και οικονομικό

Το Seat Leon FR TDI είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί αφενός να κινηθεί με άνεση στους καθημερινούς οικογενειακούς ρυθμούς, αφετέρου να μετατραπεί σε ένα εργαλείο οδηγικής απόλαυσης και χαράς κάθε φορά που ο οδηγός του το ζητήσει. Έχει ικανοποιητικούς χώρους, υψηλή ποιότητα, ιδιαίτερα διακριτική εμφάνιση μέσα και εξώ και έναν κινητήρα ο οποίος από τη μία έχει δύναμη και από την άλλη η κατανάλωσή του δεν γίνεται ποτέ υπερβολική.  Το κερασάκι στη τούρτα όλων αυτών είναι η άκρως δελεαστική τιμή των 24765 Ευρώ ενώ όσοι επιθυμείτε και το πακέτο φώτα Led, ηλιοροφή και 18άρες ζάντες θα πρέπει να καταβάλλετε άλλα 1650 Ευρώ.

• Επιδόσεις                                                         
                    • Υπερβολικά διακριτική εμφάνιση
• Οδική συμπεριφορά
• Κατανάλωση
• Τιμή
• Πρακτικότητα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   2000 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   184
Τελική ταχύτητα       226 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     7,5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   7,5λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       119 γρ./χλμ

Τέλη κυκλοφορίας                      107,1€

Του Σωτήρη Βουτσελά

Ικανοποιητικοί οι χώροι για τους επιβάτες
Δυνατός και οικονομικός παράλληλα
Και στον χώρο των αποσκευών τα πράγματα είναι θετικά
Στρίβει με πολλά και δεν προβληματίζει στο ελάχιστο
Άκρως απολαυστικό παντού
Ο ορισμός της διακριτικότητας
Του ταιριάζουν οι ,έξτρα, 18άρες

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.