HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC: ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ

Η εικόνα του συνεχίζει και είναι
ότι πιο ξεχωριστό υπάρχει αυτή τη στιγμή στη κατηγορία

Όταν μία εταιρία όπως η Honda αποφασίσει να δημιοργήσει κάτι καινούριο στο οποίο πρίν δεν είχε καν παρουσία, τότε το αποτέλεσμα οφείλει να είναι αντάξιο της ιστορίας και φυσικάς της φήμης και της υπόστασης της εταιρίας. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό έγινε και με το παραπάνω, καθώς η είσοδος της Ιαπωνικής εταιρίας στους μικρομεσαίους diesel αποτελεί ένα απτό δείγμα υψηλής τεχνογνωσίας από τη μία και ολοκλήρωσης ενός μοντέλου, όπως το Civic, από την άλλη. Όπως θα αντιληφθήκατε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η ανανεωμένη εκδοχή του Civic με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων ο οποίος παραδίδει μαθήματα σε όλους τους τομείς, όπως θα διαπιστώσετε στη πορεία της δοκιμής μας. 

Με αλλαγές στα σημεία

Το ιδιαίτερο, σχεδιαστικά,
πίσω μέρος δεν βοηθάει στην προσφερόμενη ορατότητα


Επί της ουσίας οι διαφοροποιήσεις του αυτοκινήτου, δεν είναι καν σε θέση να μας δώσουν τη δυνατότητα να μιλήσουμε όχι για νέο μοντέλο, αλλά ούτε κανα για ανανεωμένο. Αυτό διότι έχουμε να κάνουμε με ένα στιλιστικό ρετουσάρισμα σε λεπτομέρειες της εμφάνισης και νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Μόνο οι πραγματικοί γνώστες του αντικειμένου θα καταφέρουν αναγνωρίσουν το αλλαγμένο μοντέλο από το “piano black” μαύρο μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, τις νέες ζάντες αλουμινίου 17’’ που παντρεύουν το μαύρο με το ασημί, τα φιμέ κρύσταλλα του πορτμπαγκάζ και το διαφορετικό σχήμα στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα.

Συμμαζεμένες διαστάσεις με πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου, χαρακτηρίζεται από τη γνωστή φουτουριστική σχεδίαση και τη προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος. Ο οδηγός περικλείεται από το ταμπλό και το τούνελ της κονσόλας, με τον υψηλά τοποθετημένο επιλογέα να τονίζει τη δυναμικότητα του αυτοκινήτου. Το ψηφιακό ταχύμετρο του πίνακα οργάνων είναι τοποθετημένο ψηλά, βολεύοντας ιδιαίτερα στο μάτι. Αριστερά στο ταμπλό, ξεχωρίζει το μπουτόν ECON, μέσω του οποίου το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό για το σωστό τρόπο οδήγησης αλλάζοντας το χρωματισμό (πράσινο σε οικονομική οδήγηση και μπλε σε αντίθετη περίπτωση) και περιορίζει την απόδοση του κλιματισμού. Στα δυνατά σημεία της καμπίνας είναι η ευρυχωρία ενώ τα Magic Seats πίσω καθίσματα, φυσικά δε λείπουν. Σε συνδυασμό με τις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και τον μεγάλο χώρο αποσκευών των 477 λίτρων, η πρακτικότητα αυξάνεται κατακόρυφα.

Έργο υψηλής μηχανολογικής τέχνης

Φουτουριστικό και προχωρημένα σχεδιαστικά


Όπως πιθανόν να αντιληφθήκατε και από τον τίτλο, ο κινητήρας είναι αυτός που κλέβει τη παράσταση και δίνει το ρυθμό. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τον 1.600άρη diesel i-DTEC που συνδυάζει που αποδίδει 120 ίππους και αφενός χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο Civic ( 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5’’ και τελική 207 χλμ./ώρα) αφετέρου παραδίδει μαθήματα οικονομίας καθώς τα πέντε λίτρα της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, τα λένε όλα. Βεβαίως οφείλουμε να προσθέσουμε και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορία λόγω των μόλις 94γρ./χλμ. εκπομπών CO2. Στα θετικά το εξαιρετικό σε αίσθηση εξάρι κιβώτιο με την πολύ καλή κλιμάκωση που βοηθάει τα μέγιστα στο τελικό αποτέλεσμα. 


Πάει χωρίς να καίει

Από τους καλύτερους στη κατηγορία του


Η τοποθέτηση του πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων έδωσε στο Civic, όσο και αν αυτό ακούγεται παράδοξο, τη σπορ χροιά που αποπνέει το αυτοκίνητο αλλά δεν ήταν σε θέση να ολοκληρώσω ο βενζινοκινητήρας των 1400 κυβικών. Μπαίνεις στο εσωτερικό, βρίσκεις εύκολα τη θέση οδήγησης που επιθυμείς, προσαρμόζεσαι στο ότι δεν έχεις και τη καλύτερη δυνατή ορατότητα προς τα πίσω και ξεκινάς. Το πρώτο χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει τους περαστικούς είναι το ότι δεν υπάρχει ο αναμενόμενος ήχος.  Είτε είσαι μέσα στην καμπίνα είτε έξω από αυτή, το νέο μοτέρ δεν ακούγεται σαv ντίζελ. Χωρίς κραδασμούς, χωρίς κροταλίσματα, το πετρελαιοκίνητο Civic κάνει τη διαφορά, σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.

Χαρακτηριστικός συνδυασμός σπόρ αποχρώσεων
και οικονομίας ως προς τη κατανάλωση

Μόνο στις υψηλές στροφές δε δείχνει τόσο ραφιναρισμένο, αλλά και πάλι δεν προβληματίζει. Από εκεί και πέρα, γρήγορα διαπιστώνεις πως, επιτέλους, το πλαίσιο βρήκε το μηχανικό σύνολο που είναι σε θέση να αναδείξει τις αρετές του σε ακαμψία και κράτημα. Οι επεμβάσεις των τεχνικών σε ανάρτηση και τιμόνι έχουν κάνει το Civic, όχι απλά πιο ευχάριστο, αλλά και πιο ικανό σε κάθε είδους διαδρομή. Στον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύεις ήσυχα και άνετα με την κατανάλωση να είναι κάτω ακόμα και από 4,0 λτ./100 χλμ., ενώ στις στροφές κρατάει γερά, οι κλίσεις είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες και το στιβαρό σε αίσθηση τιμόνι σημαδεύει εκεί που ακριβώς θες. Η ροπή είναι άφθονη και πανταχού παρούσα και ο επιλογέας τόσο ευχάριστος και ιδανικά τοποθετημένος, που σε προκαλεί να αλλάζεις σχέσεις χωρίς ουσιαστικό λόγο.
Προσεγμένη ηχομόνωση, υψηλή ποιότητα κύλισης, σπόρ αν το θελήσεις και οικονομικό χωρίς να το προσπαθήσεις, το πετρελαιοκίνητο Honda Civic παραδίδει κυριολεκτικά μαθήματα τεχνογνωσίας και όχι μόνο και μάλιστα υψηλοτάτου επιπέδου. 

Σε πολύ υψηλά επίπεδα η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης


Εν τέλει

Το ότι πρόκειται για την πλέον ολοκληρωμένη και ενδιαφέρουσα έκδοση του Civic είναι δεδομένο. Το ότι διαθέτει έναν ξεχωριστό και ολοκληρωμένο χαρακτήρα, είναι αδιαπραγμάτευτο. Το ότι ζητάει 21170 Ευρώ με απόσυρση είναι αναμενόμενο, διότι πολύ απλά όλα τα παραπάνω έχουν και κάποιο κόστος.


• Λειτουργία κινητήρα-κιβωτίου                            
                          • Ορατότητα προς τα πίσω
• Εικόνα μέσα έξω                             
• Τιμή
• Οικονομία
• Οδική συμπεριφορά
• Εξοπλισμός
• Αξιοπιστία ονόματος

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   120
Τελική ταχύτητα       207 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10,5’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5 λτ. 100 χλμ
Εκπομπές CO2       94 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει

Του Σωτήρη Βουτσελά

Πολύ ικανοποιητικός για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου
Άνετο για δύο ενήλικα άτομα
Πολύ όμορφες

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.