FIAT 500L TREKKING BY BEATS: Η ΚΟΡΥΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΥΛ

Fiat 500L Trekking by Beats. Διαφορετικό από πολλές απόψεις

Η μεγάλη και ουσιαστική διαφορά αυτής της έκδοσης από το 500 που επανέκαμψε δριμύτερο και ακολουθεί την δική του μεγάλη εμπορική πορεία φέροντας επάξια το μεγάλο όνομα του προκατόχου που έγραψε ιστορία, είναι το γράμμα που το ακολουθεί. Ναι, για το L ο λόγος που στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι ένα απλό γράμμα. Βέβαια η έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας έχει και άλλα στοιχεία διαφορετικότητας όπως το trekking και το by Beats, τα οποία και θα αναλύσουμε στη συνέχεια. Σε κάθε περίπτωση όμως πρόκειται για ένα μοντέλο με έμφαση στο στιλ και στη διαφορετικότητα της μετακίνησης. 

Η μετάφραση και η ουσία

Ο συνδυασμός των χρωμάτων αναδεικνύει το στιλ

Οι μεταφράσεις του L είναι αρκετές όπως Large για το μεγαλύτερο μέγεθος, Loft για την διαφορετική εμφάνιση μέσα και έξω, Light για την φιλικότητα προς τον χρήστη και θα μπορούσαν να προστεθούν και άλλες. Η ουσία όμως είναι αλλού και (ίσως λίγο υπερβολικά) θα γράφαμε ότι ακόμη και αν έλειπε το 500 σε τίποτε δεν θα άλλαζε την προστιθέμενη αξία που έχει από μόνο του! Συνεχίζοντας επι της ουσίας το 500 L τοποθετείται στην κατηγορία των μικρομεσαίων MPV και έχει όχι μόνο τα προσόντα για να βρίσκεται στην κορυφή αυτής κατηγορίας αλλά και πολλά περισσότερα. Βέβαια η έκδοση Trekking της δοκιμής μας πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα, καθώς διαθέτει έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα.

Ίσως η λιγότερο ενδιαφέρουσα εικόνα του

Οι προφυλακτήρες τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο πίσω είναι νέοι και συμπληρώνονται από τις επίσης νέες πλαστικές προστατευτικές ποδιές ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10%, φτάνοντας τα 14,5 εκατοστά. Τη διαφορετικότητα ως προς την εξωτερική του εικόνα, ολοκληρώνουν οι όμορφες και standard ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με ελαστικά Mud and Snow. Βεβαίως θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως δεν θα πρέπει να αναζητήσετε τετρακίνηση και διαφορικά που κλειδώνουν, καθώς για όσους θέλετε το κάτι παραπάνω στις εκτός δρόμου αναζητήσεις σας, υπάρχει και το 500Χ. 

Στιλιστική και ακουστική πληθωρικότητα

Εντυπωσιακό

Συνέχεια στο εσωτερικό όπου τα δίνει όλα. Μεγάλους χώρους για πέντε επιβάτες, άφθονη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, άπλετο φώς, δεκάδες χώρους για μικροαντικείμενα και κυρίως υψηλή εξυπηρέτηση των επιβατών από το ντουλαπάκι –ψυγείο εμπρός, τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων μέχρι τα συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα και τον χώρο αποσκευών των 400 λίτρων που χωρίζεται μάλιστα σε δύο ορόφους! Ευτυχισμένος αλλά και ασφαλής αισθάνεται και ο οδηγός χάρη στην ψηλή θέση οδήγησης, την γενική εποπτεία που μπορεί να έχει εμπρός και πίσω, την υψηλή εργονομία αλλά και τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με αερόσακους οδηγού συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής, διζωνικό κλιματισμό, το ηλεκτρικό πακέτο, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, cruise control και πολλά ακόμη. Το εντυπωσιακό στιλ του 500L Trekking ολοκληρώνεται στην συγκεκριμένη έκδοση από την ευκρίνεια ήχου καθώς διαθέτει ένα ηχοσύστημα υψηλής ευκρίνειας της Beats Audio.

Κορύφωση στον κινητήρα

Δείχνει αρκετά καλοκατασκευασμένο

Όταν είχαμε οδηγήσει το L με τον κινητήρα πετρελαίου των 1,3 λίτρων είχαμε γράψει ότι χρειάζεται κάτι πιο δυνατό όχι για επιδόσεις αλλά για την γενικότερη ευκολία ειδικά σε μεγάλες αποστάσεις. Τώρα έχει και αυτό με τον κινητήρα πετρελαίου των 1,6 λίτρων που αποδίδει 105 ίππους στις 3.700 σ.α.λ. και μεγάλη ροπή 320 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, στα φρένα δίσκοι παντού και φυσικά δεν λείπουν οι ηλεκτρονικές βοήθειες όπως traction control, ESP, βοήθεια εκκίνησης σε ανηφόρα αλλά και start-stop.

Οι χώροι και η αίσθηση αυτών είναι ένα από τα πολύ δυνατά σημεία του…

Η Fiat ανακοινώνει 0-100 χλμ/ώρα σε 12 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 175 χλμ/ώρα τα οποία είναι άκρως ρεαλιστικά νούμερα. Ο οδηγός μπορεί άνετα να κινηθεί με μία ταχύτητα πάνω καθώς ο MultiJet II δείχνει να ξυπνά για τα καλά από τις 1.400 σ.α.λ. περίπου αλλά δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να τον πιέσει πέρα από τις 3.500-4.000 σ.α.λ. αφού αρχίσει να φεύγει από το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας.

Πολλά χιλιόμετρα

…όπως επίσης και ο διόροφος χώρος αποσκευών.

Με το 500L Trekking κάναμε πολλά χιλιόμετρα, περίπου 900, στην Θράκη και μέχρι τα σύνορα οδηγώντας τόσο στην Εγνατία όσο και σε επαρχιακό δίκτυο. Τέσσερις επιβάτες με πλήρες φορτίο στο χώρο αποσκευών, κάποια στιγμή γίναμε και πέντε, και διαπιστώσαμε πόσο καλό του έκανε ο κινητήρας αυτός. Δύναμη και ροπή όπου την χρειάζεσαι, το εξάρι μηχανικό κιβώτιο βοηθάει πολύ και οι αναρτήσεις το κρατούν με ασφάλεια στο δρόμο. Δεν θα σε «προδώσει» ακόμη και αν θελήσεις να κινηθείς ή να στρίψεις λίγο πιο γρήγορα αν και σαφώς ο χαρακτήρας του είναι άλλος. Πραγματικά ευχάριστη και ασφαλής συμπεριφορά που θα την εκτιμήσετε ιδιαίτερα. Όσο για την κατανάλωση, αυτή που δίνει ο κατασκευαστής των 4,5 λίτρων /100 χλμ. είναι σαφώς αισιόδοξη αλλά σε μικτό κύκλο κινούμενοι με ταχύτητες Εγνατίας (130-140 χ.α.ω.) δεν ανέβηκε πάνω από τα έξη λίτρα.

Όμορφα αλλά χωρίς καθόλου πλευρική στήριξη

Όταν μάλιστα χρειάστηκε να βγούμε και λίγο εκτός δρόμου σε έναν βατό αλλά λασπωμένο χωματόδρομο, εκτιμήσαμε δεόντως τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, τα οποία κάνουν πραγματικά πολύ καλή δουλειά και βοηθούν σημαντικά σε εκτός δρόμους διαδρομές, ειδικά αν αυτές είναι και λασπωμένες. Βεβαίως ο χαρακτήρας του και ο λόγος ύπαρξης του αυτοκινήτου δεν είναι η εξερεύνηση αχαρτογράφητων μονοπατιών, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν δυσανασχέτησε σε λογική εκτός δρόμου χρήση. 

Πολύ

Τα λάστιχα κάνουν δουλειά εκτός δρόμου

Ειλικρινά μας άρεσε πολύ και αυτό αφορά όλους τους τομείς. Από την οδική συμπεριφορά μέχρι την αίσθηση πολυτέλειας και επιμένουμε στον τίτλο μας ότι έχει πολλούς αποδέκτες καθώς απευθύνεται σε μεγάλο κοινό διαφορετικών ηλικιών και είναι σίγουρο ότι όλοι θα βρουν μία πλευρά του να αγαπήσουν. Όσο για τη τιμή της ξεχωριστής από κάθε άποψης έκδοσης Trekking by Beats, βρίσκεται, ανέρχεται στο όχι ευκαταφρόνητο ποσό των 22800 Ευρώ με απόσυρση.

• Χαρακτήρας                                                  
                                                                  • Τιμή
• Εμφάνιση μέσα έξω                              
• Πλευρική στήριξη εμπρός καθισμάτων
• Αίσθηση οδήγησης
• Χώροι
• Λειτουργία κινητήρα
• Εξοπλισμός

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   105
Τελική ταχύτητα       175 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     12’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        6 λτ. 100 χλμ
Εκπομπές CO2       122 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      134€
Του Σωτήρη Βουτσελά

Και φυσικά ακούμε τον καλύτερο ραδιοφωνικό σταθμό της Βόρειας Ελλάδας και το καθημερινό ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.