BMW X3 x DRIVE 20d: ΟΔΗΓΟΚΕΝΤΡΙΚΟ

Το πρόσφατο face lift ανανέωσε αρκετά την εξωτερική εικόνα της X3

Πρίν από λίγα, πολύ λίγα χρόνια, η δοκιμή της BMW X3 x Drive 20d, θα ήταν μία απλή καθημερινή δοκιμή, σε ότι έχει να κάνει με το οικονομοτεχνικό σκέλος της δοκιμής, καθώς σε ότι έχει να κάνει με το αυτοκινητικό, είναι πολυσύνθετο και πολυεπίπεδο, όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια. Αυτό διότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί και ανταποκρίνεται σε πολλές και διαφορετικές ανάγκες με την ίδια επιτυχία, ενώ παράλληλα είναι  από τα τετράτροχα εκείνα τα οποία έχουν τη δυνατότητα να χαρίζουν στον οδηγό το χαμόγελο της οδηγικής ευτυχίας, χωρίς στη συνέχεια να του το κόβουν απότομα όταν ο τελευταίος αναλογιστεί τα έξοδα συντήρησης του χαμόγελου αυτού. Πάμε όμως να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά  

Ακόμη πιο εντυπωσιακό

Οι διαστάσεις παρέμειναν ίδιες,
οι στιλιστικές διαφοροποιήσεις όμως είναι αρκετές

Η πρόσφατη ανανέωση στην οποία υπεβλήθη η X3 είχε ως σκοπό να  τη κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακή σε ότι έχει να κάνει με τον εξωτερική της εικόνα, η οποία είναι και πολύ κοντά σε αυτή της μεγαλύτερης X5. Άλλωστε τα 4.657 μέτρα του μήκους, το πλάτος των 1.881 μέτρων και το ύψος των 1.678 μέτρων, κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητες διαστάσεις είναι.  Tα καινούρια χαρακτηριστικά στοιχεία της επιβλητικής και στιβαρής σιλουέτας που διαθέτει η X3 είναι οι νέοι προφυλακτήρες, τα ανασχεδιασμένα φώτα  και οι πιο αεροδυναμικοί καθρέφτες με LED για τα ενσωματωμένα φλας. Επίσης η εμπρός μάσκα, όσο και τα πίσω φώτα θυμίζουν σαφώς X5 και βεβαίως δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως πολλοί στο δρόμο την μπέρδευαν με την μεγαλύτερη αδερφή της.  Ένα πολύ λειτουργικό και χρήσιμο χαρακτηριστικό είναι το σύστημα Smart Opener, το οποίο επιτρέπει με το «πέρασμα» του ποδιού κάτω από την 5η πόρτα, αυτή να ανοίγει αυτόματα. 

Ποιοτικό αλλά ξεπερασμένο

Η αίσθηση της στιβαρότητας δημιουργείται
από όποια πλευρά και αν την παρατηρήσεις

Ο λόγος φυσικά για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου από τη μία πλευρά έχουμε την πολύ υψηλή ποιότητα των υλικών με την ακόμη πιο ποιοτική κατασκευή και από την άλλη την αισθητική η οποία παραπέμπει και θυμίζει μοντέλα της Γερμανικής εταιρίας προηγούμενων δεκαετιών. Από εκεί και πέρα και σε ότι έχει να κάνει με την ερονομία όλα είναι στη θέση που περιμένεις και η ψηλή θέση οδήγησης με τις πάρα πολλές ρυθμίσεις, δίνει σαφώς το στίγμα του οδηγοκεντρικού προσανατολισμού που έχει το αυτοκίνητο. O στάνταρ εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης, ενώ παράλληλα έχει αναβαθμιστεί το σύστημα infotainment και το σύστημα iDrive. Ακομη  η Χ3 μπορεί πλέον να εξοπλιστεί με τεχνολογίες, όπως το εξελιγμένο BMW Parking Assistant, το οποίο προβάλλει στην οθόνη ολόγραμμα του αυτοκινήτου σε κάτοψη πάνω στον περιβάλλοντα χώρο 360 μοιρών που συντίθεται από έξη παρακαλώ κάμερες!  Από εκεί και πέρα, πέντε επιβάτες θα βολευτούν χωρίς υποχωρήσεις ως προς την άνεσή τους στην ποιοτικότατη καμπίνα, ενώ και οι αποσκευές τους, όσες και αν είναι, θα χωρέσουν στο πορτμπαγκάζ των 550 λίτρων.

Απόδοση και οικονομία

Πολύ υψηλή ποιότητα υλικών και κατασκευής,
αλλά αρκετά παλιά πλέον η σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού
και ειδικά του πίνακα οργάνων

Καλή η εμφάνιση, ζητούμενο η ποιότητα και οι χώροι, αλλά το καλύτερο βρίσκεται κάτω από το καπό. Εκεί ο καινούριος δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας με την αυξημένη πίεση του common-rail στα 2.000 bar, τη νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού και τη καλύτερη διαχείριση της υπερτροφοδότησης, αύξησε την ισχύ του κατά έξη ίππους φτάνοντας τους 190, με την ροπή να ανέρχεται πλέον στα 400 Nm. Τα καλά νέα ωστόσο δεν σταματούν εδώ, καθώς αφενός η λειτουργία του κινητήρα εξακολουθεί να είναι ήσυχη και ραφιναρισμένη,  αφετέρου η κατανάλωση μπορεί να βρεθεί σε άκρως λογικά επίπεδα όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε και το επίσης καινούριο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο εκτός από τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, ταιριάζει γάντι και στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η λειτουργία της τετρακίνησης  x drive, γίνεται μέσω πολύδισκου συμπλέκτη και αναγνωρίζει άμεσα την ανάγκη αλλαγής της κατανομής ροπής όταν χρειάζεται, αντιδρώντας εξαιρετικά γρήγορα. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως, το xDrive μπορεί να κατευθύνει τη μέγιστη δυνατή ελκτική πρόσφυση προς τον αντίστοιχο άξονα, οποιαδήποτε στιγμή. 

Απόλαυση παντός καιρού

Πολλές οι λειτουργίες και ακόμη περισσότερες οι ρυθμίσεις.
Ωστόσο μετά από έναν εύλογο χρόνο εξοικείωσης, όλα γίνονται εύκολα

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής της X3, οδηγήσαμε το αυτοκίνητο για πάνω από 1000 χιλιόμετρα σε όλες τις οδικές και καιρικές συνθήκες, σε εθνική οδό, σε ορεινό επαρχιακό δρόμο, σε βροχή, ακόμη και σε ελαφρά χιονοστρωμένο οδόστρωμα. Το πρώτο στοιχείο είναι πως το αυτοκίνητο είναι σαφώς προσανατολισμένο προς την σπόρ οδήγηση και απευθύνεται σε εκείνον τον οδηγό, ο οποίος θέλει να απολαμβάνει το κάθε χιλιόμετρο μαζί του. Με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει, χάρη στο Driving Experience Control, ανάμεσα σε 4 προγράμματα (Eco Pro, Comfort, Sport & Sport+) για τις βασικές λειτουργίες (κινητήρας, τιμόνι, κιβώτιο, ESP, ανάρτηση ), το πρώτο που εντυπωσιάζει είναι το πώς μεταμορφώνεται το αυτοκίνητο ανάλογα με τη ρύθμιση που θα επιλέξει ο οδηγός.  Η απόσταση από το έδαφος των 21 εκατοστών και οι διαδρομές της ανάρτησης συντελούν στις κάποιες, μικρές είναι η αλήθεια, κλίσεις του αμαξώματος, αλλά η τετρακίνηση χαρίζει κορυφαία πρόσφυση και η X3 στρίβει σαν τρένο, αν και εφόσον μείνετε επάνω στο γκάζι. 

Πολύ προσεγμένα τόσο τα υλικά όσο και η συναρμογή τους

Σε περίπτωση που θελήσετε να κινηθείτε και εκτός δρόμου, τροχοπέδη αποτελούν μόνο τα ασφάλτινα ελαστικά με το 50άρι προφίλ, αφού κατά τ’άλλα θα διαπιστώσετε πως το αυτοκίνητο είναι πρόθυμο και κυρίως ικανό να σας πάει πολύ πιο μακριά από εκεί που είχατε φανταστεί. Και ερχόμαστε στο κερασάκι της τούρτας, που δεν είναι άλλο από τη κατανάλωση. Οδηγώντας λοιπόν πραγματικά σε μικτές συνθήκες, αλλά με τρόπο που τιμούσε τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου!!! η μέση κατανάλωση της δοκιμή μας βρέθηκε στα 8.3 λτ./100 χλμ., η οποία όπως αντιλαμβάνεστε μπορεί εύκολα να πέσει και μάλιστα αισθητά, κάτω από τα οκτώ λίτρα, αν οδηγήσετε λίγο πιο συνετά…

Ναι μεν αλλά!

Άνετος χώρος ακόμη και για τρία ενήλικα άτομα

Αναμφίβολα η X3 είναι ένα σφαιρικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που προσφέρει τα πάντα. Χώρους, ποιότητα, εξοπλισμό, τετρακίνηση, κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα και ένα εξαιρετικό αυτόματο οκτάρι κιβώτιο. Ωστόσο η τιμή των 48000 Ευρώ που κοστίζει με το συγκεκριμένο κιβώτιο, είναι αρκετά υψηλή, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως πλέον ο ανταγωνισμός διαθέτει εξίσου αξιόλογες προτάσεις, σε χαμηλότερες τιμές.

• Απόδοση κινητήρα                                         
                 • Παρωχημένο, αισθητικά, εσωτερικό
• Κατανάλωση                             
• Τιμή
• Τετρακίνηση
• Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
• Αίσθηση οδήγηση
• Ποιότητα κατασκευής
• Εξωτερική εμφάνιση
• Οδική συμπεριφορά

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                   2000 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   190
Τελική ταχύτητα       210 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     8,1’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        8,3 λτ. 100 χλμ
Εκπομπές CO2       138 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      151,8€
Του Σωτήρη Βουτσελά

Άνετα, με καλή πλευρική στήριξη και με πληθώρα ρυθμίσεων
550 λίτρα για να βάλετε τα πάντα
18άρες με ελαστικά που έχουν 50άρι προφίλ. Τα πάντα στοχεύουν στην απόλαυση της οδήγησης
Εξαιρετικός σε όλα του. Αποδοτικός και οικονομικός παράλληλα.
Σε εξίσου υψηλό επίπεδο και το αυτόματο οκτάρι κιβώτιο που ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου
Δίλιτρη, diesel και τετρακίνητη. Τα έχει όλα.
Ο σπορ προσανατολισμός είναι εμφανής από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα
Παρά τις διαστάσεις της και τον χαρακτήρα της, μπορεί να οδηγηθεί ιδιαίτερα γρήγορα, αν ο οδηγός το επιθυμεί

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.