CITROEN C4 PICASSO: ΣΕ ΔΙΑΦΑΝΗ ΚΑΛΥΠΤΡΑ

Φουτουριστικός σχεδιασμός με τα φωτιστικά σώματα
να… «διαμοιράζονται» σε τρία επίπεδα

Με την επιφάνεια του παρμπρίζ να φθάνει μέχρι επάνω από τα κεφάλια των εμπρός επιβατών, η αίσθηση που αφήνει στους τελευταίους το παρόν C4 Picasso είναι σχεδόν αντίστοιχη με αυτήν που παρέχει η διάφανη καλύπτρα ενός… ελικοπτέρου ή ενός μαχητικού αεροσκάφους!

Βέβαια, το συγκεκριμένο στοιχείο δεν είναι καινούργιο, αφού ήδη από το μοντέλο του 2006 η εκτεταμένη χρήση γυάλινων επιφανειών, που άγγιζαν σε έκταση τα 6,4 τετραγωνικά μέτρα, έκαναν το εσωτερικό κι εκείνου του C4 Picasso να… «λούζεται» στο φως! Ωστόσο, αυτή η υπερβολική «εξωστρέφεια» δεν παύει να εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα, τους φιλοξενούμενους του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Φυσικά, για να μην νιώθουν οι επιβάτες απόλυτα απροστάτευτοι σε περίπτωση εκτυφλωτικής ηλιοφάνειας, τα σκιάδια σύρονται προκειμένου να περιορίσουν την ενόχληση στα επίπεδα της έκτασης ενός κανονικού παρμπρίζ.

Συμπαγής μορφή, κοντοί πρόβολοι και… «διαίρεση»
της εμπρόσθιας κολόνας, τα κύρια χαρακτηριστικά του

Παράλληλα, αρκούντως ποιοτικά δείχνουν τόσο τα υλικά κατασκευής και η συναρμογή αυτών, όσο και τα καλαίσθητα υφάσματα των καθισμάτων. Ακολούθως, θετικά είναι και τα σχόλια που αφορούν στον σχεδιασμό του εσωτερικού, με την οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων (που διαθέτει ευανάγνωστες ενδείξεις) και την «χορταστική» –7ιντσών– έγχρωμη οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών, να κυριαρχούν αμφότερα στο κέντρο του ταμπλό. Ειδικά η τελευταία, ακολουθώντας τις επιταγές των καιρών, ελέγχει τον χειρισμό όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου: κλιματισμό, ηχοσύστημα, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, πλοήγηση, Bluetooth κ.λπ., εξαλείφοντας-αντικαθιστώντας, έτσι, την πανσπερμία πλήκτρων και διακοπτών. Παρότι όμως η συγκεκριμένη οθόνη μαγνητίζει το βλέμμα, εντούτοις δεν διευκολύνει ιδιαίτερα τον χρήστη. Τούτο, επειδή η επιλογή της κάθε μίας από τις λειτουργίες καλύπτει ολόκληρη την οθόνη αποκλείοντας τις υπόλοιπες πληροφορίες (π.χ. τα δεδομένα του trip computer θα έπρεπε λογικά να είναι διαρκώς εμφανή ή τουλάχιστον πιο εύκολα διαχειρίσιμα), ενώ παράλληλα αρκετές φορές τα πλήκτρα αφής δεν ανταποκρίνονται άμεσα στις εντολές.

Η αίσθηση καλύπτρας ελικοπτέρου ή μαχητικού
αποδίδεται μόνο μερικώς στη φωτογραφία.
Η πραγματικότητα είναι πιο εντυπωσιακή.

Από εκεί κι έπειτα, το ατού του C4 Picasso εξακολουθεί να είναι οι υπερεπαρκείς χώροι του, με το επίπεδο δάπεδο να επιτρέπει ακόμα και στον πέμπτο επιβάτη να «αναπαύσει» με άνεση τα πόδια του. Ταυτόχρονα οι πίσω επιβάτες θα εκτιμήσουν τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, καθώς και την ύπαρξη αεραγωγών στις μεσαίες κολόνες. Συνάμα, πολλά και πρακτικά είναι τα ντουλαπάκια (με το κεντρικό να διαθέτει και υποδοχές USB, φόρτισης, line-in κ.λπ.) και οι θήκες για μικρά ή μεγαλύτερα αντικείμενα (ειδικά, δε, αυτή που βρίσκεται ενδιάμεσα από τα καθίσματα ξαφνιάζει και με το… «απύθμενο» βάθος της). Την ίδια στιγμή, την πρακτικότητα ενισχύουν και τα πίσω καθίσματα, τα οποία ανασηκώνονται και ανακλίνονται με μία κίνηση.

Αντίστοιχα, τόσο η χωρητικότητα (537-1.709 λίτρα), όσο και το «καθαρό» τετράγωνο σχήμα του χώρου αποσκευών θα ικανοποιήσουν την πλειοψηφία των αναγκών, ενώ την ευκολία φόρτωσης βοηθά και το χαμηλό κατώφλι. Πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι υπάρχει και η 7-θέσια έκδοση Grand Picasso, με πορτμπαγκάζ 703 λίτρων στην 5θέσια διάταξη.


Πολυχρηστικός φουτουρισμός

Η τεράστια έκταση του παρμπρίζ είναι εμφανής

Το συγκεκριμένο MPV (Multi-Purpose Vehicle) της Citroen είναι το πρώτο μοντέλο του Group PSA, που βασίστηκε στη νέα πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform2) και έχει φτιαχτεί καθ’ ομοίωση του πρωτότυπου Technospace που είχε παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης το 2013. Η ιδιαιτερότητα του φουτουριστικού αυτού σχεδίου έγκειται κυρίως στην τοποθέτηση των εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων σε τρία επίπεδα, κάτι που μας θύμισε ελαφρώς εκείνο το… «σουρεαλιστικό» Fiat Multipla 1ης γενιάς, το οποίο ακριβώς εξαιτίας της μοναδικότητας του είχε επιλεγεί ως έκθεμα από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Αλίμονο, βέβαια, δεν πιστεύουμε ότι το νέο C4 Picasso θα φθάσει μέχρι εκεί, όμως, αν μη τι άλλο, είναι ένα φρέσκο και πρωτότυπο σχέδιο που θα συγκινήσει αρκετούς.

Το πίσω μέρος, αν και καλαίσθητο,
είναι σίγουρα πολύ πιο συμβατικό από ότι το εμπρός

Ταυτόχρονα το συμπαγή δυναμισμό του σχεδίου ενισχύουν οι κοντοί πρόβολοι, τα αρκετά φαρδιά μετατρόχια (+82χλστ. εμπρός και +31χλστ. πίσω σε σχέση με το προηγούμενο C4 Picasso) και το χαμηλότερο κατά 20χλστ. ύψος του πατώματος, το οποίο βελτιώνει αισθητά και την αεροδυναμική του αμαξώματος. Μεγαλωμένο κατά 55 χλστ. είναι και το μεταξόνιο, που πλέον φθάνει τα 2.785 χλστ., ενώ ύψος και πλάτος βρίσκονται στα 4.428 και 1.826 χλστ. αντίστοιχα.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, το C4 Picasso, χαρακτηρίζεται από αρκετά καλή για τον όγκο και το ύψος του πλευρική πρόσφυση. Οπωσδήποτε, δε μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που «αρέσκεται» σε υπερβολική πίεση, ωστόσο σε κάθε περίπτωση η οδική συμπεριφορά του είναι απόλυτα ασφαλής. Φυσικά, οι προσανατολισμένες στην άνεση αναρτήσεις του θα επιτρέψουν κάποια λογικά –για το σχετικά υψηλό κέντρο βάρους του– επίπεδα κλίσεων, καθώς και μία δόση υποστροφής στο όριο, όμως συνολικά ελέγχουν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό το πλαίσιο, ακόμα κι αν ο οδηγός -είτε από λάθος, είτε από «ενθουσιασμό»- επιδείξει «ανάρμοστη» συμπεριφορά. Από την άλλη, στον ανοικτό δρόμο, το C4 Picasso, βρίσκεται στο στοιχείο του και οι επιβάτες δεν θα νιώσουν καθόλου άβολα σε μακρινά ταξίδια, ενώ το μόνο που μπορεί να διαταράξει –ελαφρώς– την απόλυτη ηρεμία τους, θα ήταν τυχόν έντονες κυματοειδείς ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Ξεχωρίζουν οι δύο οθόνες, το flat bottom(!) τιμόνι
και οι πολλές θήκες για αντικείμενα

Συμβατό με αυτά τα χαρακτηριστικά είναι το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο (μολονότι η flat bottom όψη του ξαφνιάζει, δημιουργώντας συνειρμούς για πιο σπορτίφ και άμεσες αντιδράσεις – εντούτοις, με 3 στροφές από άκρη σε άκρη) δεν θα εμπνεύσει για κάτι παραπάνω από μία ήρεμη μετακίνηση, ούτε όμως θα προβληματίσει κιόλας. Ομοίως, ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων είναι κάπως χαλαρός στο κούμπωμά του, αλλά σίγουρα δεν θα δημιουργήσει κανένα πρόβλημα στο 99% των χρηστών του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Κατά τα λοιπά, το κάθισμα του οδηγού είναι άνετο (αν και θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερη πλευρική στήριξη), η ορατότητα απρόσκοπτη –χάρη και στη… «διαίρεση» της εμπρόσθιας κολόνας σε δύο μικρότερες με τεράστιο τριγωνικό φινιστρίνι ενδιάμεσα–, τα φρένα αποδοτικά και η λειτουργία του συστήματος Start & Stop υποδειγματική.

Εντελώς επίπεδο πάτωμα
και άνετος χώρος για τρεις πίσω επιβάτες

Σε ότι, τέλος, αφορά στην κινητήρια μονάδα, των 1.6 λίτρων πετρελαίου, του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, θα λέγαμε ότι μάλλον είναι από τις πιο ταιριαστές για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Μπορεί, βέβαια, πριν από τις 1.500 σ.α.λ. να ατονεί και μετά από τις 3.800 σ.α.λ. να μην παράγει έργο, όμως από τις 1.750 σ.α.λ. όπου και αποδίδεται η μέγιστη τιμή της ροπής των 27,5 χλγμ. και μέχρι τις 3.600 σ.α.λ. που κορυφώνεται η ιπποδύναμη (114 άλογα), κινεί το C4 Picasso με άνεση και ηρεμία. Ταυτόχρονα, με αρωγό την κλιμάκωση του κιβωτίου των έξι σχέσεων, αλλά και τον περιορισμό των 100 κιλών που προέκυψε από την προαναφερθείσα πλατφόρμα EMP2, σε πολύ φιλικά για τον χρήστη όρια κυμαίνεται και η κατανάλωση καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα η μέση κατανάλωση για τις απαιτήσεις της δοκιμής μας έφθασε στα 6.8 λίτρα/100 χλμ., όμως είναι ξεκάθαρο πως με έναν πιο συμβατικό τρόπο οδήγησης η τιμή αυτή μπορεί να πέσει πολύ περισσότερο – ίσως κάτω και από τα 5 λίτρα (πλησιάζοντας, έτσι, αρκετά την εργοστασιακή τιμή των 4 λίτρων/100χλμ).

Ολοκληρώνοντας, λοιπόν, αυτή τη δοκιμή, θα λέγαμε ότι με τα 20.320€ (με έκπτωση και όφελος απόσυρσης) που απαιτούνται για την αγορά του συγκεκριμένου C4 Picasso, ο χρήστης αποκτά ένα όχημα, ασφαλές (έχει αποσπάσει 5 αστέρια από τον οργανισμό Euro NCAP), που ξεχωρίζει σχεδιαστικά, είναι πρακτικό, συνδυάζει καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση και ο εξοπλισμός του μπορεί να συμπεριλαμβάνει τα πάντα!

• Σχεδιασμός                                                     
                        • Χαλαρός επιλογέας ταχυτήτων
• Ποιότητα κατασκευής                                 
• Δύσχρηστη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών
• Χώροι
• Εξοπλισμός
• Οικονομικός κινητήρας
• Άνεση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   114
Τελική ταχύτητα       189 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11,8’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        6,8 λτ. 100 χλμ
Εκπομπές CO2       105 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      94,5€
Του Απόστολου Χατζητριανταφύλλου

Ικανοποιεί απόλυτα ο χώρος αποσκευών τόσο με τη χωρητικότητά και το σχήμα του, όσο και με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης
Ο ταιριαστός «σύμμαχος» του εν λόγω C4 αποδίδει 114 ίππους και 27,5 χλγμ. ροπής
Προφανώς, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του εξωτερικού σχεδιασμού
Η ακμή στα άκρα των πίσω φωτιστικών σωμάτων «σπάει» επιτυχημένα την απλοϊκότητα του σχήματός τους
Ο χαλαρός σε αίσθηση επιλογέας δεν αποτελεί εντέλει ουσιαστικό πρόβλημα

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.