KIA PICANTO LPG: ΤΟ ANΤΙΠΑΛΟ ΔΕΟΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ

Χωρίς αλλαγές, προφανώς, η εξωτερική εμφάνιση του Picanto LPG

Σε μία εποχή όπου η πετρελαιοκίνηση στα μόλις δύο χρόνια λειτουργίας της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχει νικήσει κατά κράτος κάθε άλλο είδους καυσίμου, καθώς η αναλογία πετρελαίοκίνητων – βενζινοκίνητων αυτοκινήτων που πωλούνται είναι 80-20, η Kia φέρει στο προσκήνιο το PIcanto LPG (υγραέριο) προκειμένου όχι να θολώσει, αλλά αντίθετα να ξεδιαλύνει τα νερά στην αυτοκίνηση. Τους λόγους και κυρίως τους τρόπους με τους οποίους το καταφέρνει, θα αναλύσουμε ευθύς αμέσως, ξεπερνώντας μάλιστα τα περί εμφάνισης και αισθητικής, καθώς η μόνη εξωτερική διαφορά του Picanto LPG είναι το λογότυπο στο πίσω μέρος και εσωτερικά η ύπαρξη και δεύτερου δείκτη στον πίνακα οργάνων, για το υγραέριο. 

To πιο εντυπωσιακό κομμάτι του αυτοκινήτου είναι το εμπρός μέρος του

Αποδοτικά οικονομικό

Η έκδοση LPG του Picanto εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο 1.000άρη κινητήρα με απόδοση 67 ίππων στις 6.200 στροφές και 90 Nm ροπής στις 3.500 στροφές.  Έχει μικτή κατανάλωση υγραερίου 6,2 λτ ανά 100 χλμ και εκπομπές ρύπων CO2 100 γρ/χλμ, τιμή που του εξασφαλίζει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Η συνολική αυτονομία υπολογίζεται περίπου στα 1.200 χιλιόμετρα! Φυσικά, το πλεονέκτημα του Picanto LPG είναι το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας από τα βενζινοκίνητα Picanto καθώς απαιτεί μόλις 55 Ευρώ για κάθε 1.000 χιλιόμετρα οδήγησης (με χρήση υγραερίου και μέση τιμή καυσίμου 0,90 €/lt). Σε καλό επίπεδο διατηρούνται και οι επιδόσεις, με επιτάχυνση 0-100  σε 14,7’’ και τελική ταχύτητα 148 χλμ./ώρα.

Το λογότυπο LPG στο πίσω μέρος είναι το μόνο διακριτικό
ότι αυτό το Picanto κινείται και με υγραέριο


Η ίδια αίσθηση

Οδηγώντας το Kia Picanto LPG σε αστικές κυρίως διαδρομές, διαπιστώσαμε πως η αίσθηση είτε είχαμε το υγραέριο είτε τη βενζίνη, είναι η ίδια. Πουθενά δεν νιώθεις κάποια υστέρηση, αρκεί βεβαίως να έχεις στο μυαλό σου πως οδηγείς ένα χιλιάρι αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει πως με τέσσερα άτομα, σαφώς και θα καταφεύγετε πιο συχνά στον επιλογέα των ταχυτήτων, ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω είναι πολύ καλό σε αίσθηση αλλά και σε κλιμάκωση. Κινούμενοι με το υγραέριο, η κατανάλωση είναι ελαφρώς μεγαλύτερη σε σχέση με τη βενζίνη, αλλά αυτό προφανώς και αντισταθμίζεται από τη πολύ καλύτερη τιμή του υγραερίου. 


Ορθολογική επιλογή

Η γνώριμη καλαίσθητη εικόνα του εσωτερικού

Το σύστημα υγραεριοκίνησης LPG είναι εξαρχής εργοστασιακά κατασκευασμένο από την Kia και διαθέτει δύο δεξαμενές καυσίμου, μία 35 λίτρων βενζίνης στη συνηθισμένη θέση (μπροστά από τον πίσω άξονα) και μία 27 λίτρων υγραερίου που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την εναλλαγή μεταξύ βενζίνης και υγραερίου απλώς με το πάτημα ενός μπουτόν. Το Picanto LPG  διατίθεται στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις. Το Picanto 1.0 City LPG που στοιχίζει € 10.870 (με απόσυρση) και έχει στάνταρ aircondition, ABS, 6 αερόσακους, αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, RCD/MP3, ηλεκτρικούς & θερμαινόμενους καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω και θύρα USB/ipod. 

Δείκτης τόσο για το υγραέριο, όσο και για τη βενζίνη

Το πλουσιότερο Picanto 1.0 Uptown LPG  έχει επιπλέον εξοπλισμό (σε σχέση με την City), ζάντες αλουμινίου 14”, σύστημα Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων και η τιμή του  είναι € 11.350 (με απόσυρση). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εργοστασιακός κινητήρας LPG καλύπτεται από 7 έτη εργοστασιακή εγγύηση, όπως άλλωστε και οι υπόλοιποι κινητήρες βενζίνης και diesel της Kia, κάτι που καθιστά το Picanto LPG ως το πρώτο και μοναδικό αυτοκίνητο παγκοσμίως που διατίθεται με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. 

• Κόστος χρήσης                                                
                                          • Αίσθηση τιμονιού
• Χώροι    
• Σχεδίαση
• Εξοπλισμός
• Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                    1000 κ.εκ. διπλού καυσίμου  
Ίπποι                   67
Τελική ταχύτητα       152 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     14,7’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής         6,5 λτ. υγραερίου / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       100 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                       Δεν πληρώνει 
Του Σωτήρη Βουτσελά

1000άρης τρικύλινδρος με αξιοπρεπείς επιδόσεις για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου
Το κουμπί μέσω του οποίου μπορείτε να επιλέξετε αν επιθυμείτε να κινηθείτε με βενζίνη η με υγραέριο
Πολύ καλοί οι χώροι για αυτοκίνητο της κατηγορίας

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.