HONDA CB 500X: ΠΟΛΥΕΡΓΑΛΕΙΟ

Εμείς πάντως τη βρίσκουμε εξαιρετικά γοητευτική

H συμβίωση για κάποιες ημέρες, είτε με ένα αυτοκίνητο είτε με ένα μηχανάκι, στο τέλος αφήνει και μία γεύση. Άλλοτε γλυκιά, άλλοτε αδιάφορη, καθώς σπάνια θα υπάρξει πλέον όχημα που θα δημιουργήσει πικρή εντύπωση. Υπάρχουν όμως και κάποιες περιτπώσεις, όπου η συμβίωση απλώς δεν θέλεις να τελειώσει, καθώς η σχέση που αναπτύχθηκε είναι σχέση πάθους. Κάτι τέτοιο συνέβη και με την περίπτωση της Honda CB 500X. Μα καλά θα μου πείτε και, δικαίως θα συμπληρώσω εγώ, σχέση πάθους με μία μοτοσυκλέτα 500 κυβικών. Τραβηγμένο από τα μαλλιά για να μην πούμε υπερβολικό μέχρι παρεξηγήσεως. Και φυσικά δεν θα διαφωνήσω μαζί σας, μέχρι να σας εκμηστηρευτώ πως βασικά είμαι «αυτοκινητάκιας» παρά «μοτοσυκλετάκιας». Η εξήγηση της ομολογίας αυτής έχει να κάνει με το γεγονός πως θα δυσκολευτώ να φτάσω ένα δίτροχο στα όρια του, καθώς απολαμβάνω περισσότερο την ασφάλεια της απολαυστικής οδήγησης των τεσσάρων τροχών. H CB 500X με έκανε να αναθεωρήσω, εν μέρει φυσικά, την άποψή μου αυτή, με έναν τρόπο απολύτως ασφαλή. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ

Λογικές διαστάσεις που συμβάλλουν τα μέγιστα
στην ευκολία της κίνησης εντός πόλης

Η CB 500X  είναι σαφώς εμπνευσμένη από την Crosstourer και αποτελεί το ιδανικό όχημα εισόδου στις μοτοσυκλέτες και στα ταξίδια μεσαίων και στη συνέχεια μεγάλων,  αποστάσεων. Είναι όμως παράλληλα και εξαιρετικά λειτουργική σε περιβάλλον πόλης. Το αεροδυναμικό ρύγχος της μάσκας, ένα στυλ που βλέπουμε πλέον σχεδόν σε όλες τις μοτοσυκλέτες Adventure όλων των εταιρειών, της δίνει μια αγριάδα. Η μάσκα είναι συνέχεια του ρεζερβουάρ πάνω στο οποίο δεσπόζει ένα μεγάλο Χ που είναι και  ο χαρακτηριστικός κωδικός της μοτοσικλέτας. Η CB 500X είναι μια όμορφη μοτοσυκλέτα, όπως αποδείχθηκε και από τα πολλά μα πάρα πολλά βλέμματα που συγκέντρωνε σε κάθε φανάρι που σταματούσαμε. Η CB 500X  έχει διαστάσεις, 2095 χιλ μήκος, 830 χιλ πλάτος και 1290 χιλ ύψος. Με απόσταση από το έδαφος 170 χιλ. και με το ύψος της σέλας στα 810 χιλ. σημαίνει πως την CB 500X  μπορεί να την κουμαντάρει σχετικά άνετα ακόμα και άτομο κάτω του 1,70 ύψους.

ΜΗΧΑΝΙΚΑ

Προσεγμένη σε όλες τις λεπτομέρειες

Ο κινητήρας της CB 500X είναι ο ίδιος που “φοράνε” επίσης τα νέα CB 500R και CB 500F. Είναι δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος με 8 βαλβίδες και η χωρητικότητα του είναι στα 471 κυβικά, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, με την απόδοσή του να βρίσκεται στους 47 ίππους στις 8500 στροφές. Η τροφοδοσία του γίνεται με ψεκασμό, ενώ το κιβώτιο είναι έξη σχέσεων.  Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο είναι ελαφρύ και πολύ ανθεκτικό. Χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως ενεργό του μέρος και είναι ίδιο σε όλες τις εκδόσεις με τον ίδιο κινητήρα όπως προείπαμε. Σε ότι έχει να κάνει με τις αναρτήσεις μπροστά έχει τηλεσκοπικό πιρούνι και  πίσω έχει μια μονάδα Pro-Link με μονό αμορτισέρ που διαθέτει μόνο ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.

Το «φτερό» έχει πάντα μία ιδιαίτερη αξία

Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, χαμηλού βάρους, με ακτίνες σχήματος “Y” και έχουν κατασκευαστεί από ανθεκτικό αλουμίνιο. Εμπρός φοράει ελαστικό 120/70ZR – 17M/C και πίσω 160/60ZR – 17M/C. Η μοτοσυκλέτα που έχει ABS στον στάνταρ εξοπλισμό, διαθέτει εμπρός  μονό δισκόφρενο με δίσκο wave 310 χιλιοστών και δαγκάνα 2 εμβόλων, ενώ πίσω έχει  δίσκο, επίσης μαργαρίτα  240 χιλιοστών με μονό εμβολο. Το ρεζερβουαρ έχει χωρητικότητα 17 λίτρα και το πλήρες βάρος της είναι 194 κιλά.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ

Διακριτική σε όλα της

Ο πίνακας οργάνων είναι εντελώς ψηφιακός. Την ταχύτητα την βλέπεις με ένα μεγάλο νούμερο στο κέντρο, ενώ τις στροφές τις βλέπεις ξεκινώντας από το πλάι και ανεβαίνουν από πάνω σε γραμμική ανάπτυξη, υπάρχουν δύο μερικοί χιλιομετρητές. Υπάρχουν εκτός της ένδειξης βενζίνης οι πολύ χρήσιμες ενδείξεις της τρέχουσας χιλιομετρικής κατανάλωσης, μέσης χιλιομετρικής κατανάλωσης καυσίμου και  κατανάλωση εφεδρικού καυσίμου. Επίσης πολλές ενδείξεις όπως: Ενδεικτική λυχνία χαμηλής πίεσης λαδιού, Ενδεικτική λυχνία υψηλής θερμοκρασίας ψυκτικού, Ενδεικτική λυχνία δυσλειτουργίας PGM-FI (MIL) (Programmed Fuel Injection – Προγραμματιζόμενος ψεκασμός καυσίμου), Ενδεικτικές λυχνίες των φλας, Ενδεικτική λυχνία νεκράς, Ενδεικτική λυχνία μεγάλης σκάλας του φαναριού, ρολόι,  λειτουργίας του ABS. Μπορείτε να προσαρμόσετε τη φωτεινότητα των οργάνων σε πέντε επίπεδα.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ

Πολύ αποτελεσματικά τα φρένα, καθώς η είσοδος του ABS γίνεται σπάνια

Ο οδηγός κάθετε πολύ βολικά πάνω στην σέλα, σε όρθια θέση, ενώ ο συνοδηγός  κάθεται άνετα στο επάνω επίπεδο της σέλας και μπορεί να κρατηθεί από τις μεγάλες χειρολαβές που έχει στο πλάι. Τα πόδια του συνοδηγού κάθονται στους δυο μασπιέδες που ανοίγουν και είναι βολικοί. Η σέλα είναι δύο επιπέδων, με τον οδηγό να κάθεται χαμηλά, καθώς είναι καλοσχεδιασμένη με αρκετό πλάτος όπως και το μήκος, και με ικανοποιητικό αφρώδες που σε κρατά ξεκούραστο μέσα στην πόλη, αλλά και σε ένα ταξίδι. Το υλικό του καλύμματος της είναι αντιολισθητικό. Το φαρδύ τιμόνι έχει μεγάλο κόψιμο και προς τις δυο κατευθύνσεις  και βοηθά στην μετακίνηση μέσα στην πόλη. Η προστασία που παρέχει η ζελατίνα είναι αρκετά καλή με το ύψος της να ρυθμίζεται σε 2 θέσεις. Με όλα τα παραπάνω νιώθεις την CB 500X άνετη χωρίς να καταλαβαίνεις τα 194 κιλά της και αμέσως καταλαβαίνεις την ευκολία στις αλλαγές κατεύθυνσης και την μεγάλη ευελιξία της σε κάθε περίπτωση.

«Μαργαρίτα» και το πίσω δισκόφρενο

Εντός πόλης νιώθεις άνετα και μπορείς να κινηθείς μια χαρά σε κάθε περίπτωση που θα σου τύχει αφού οι 17ρηδες τροχοί σε βοηθούν με τον ασφάλτινο προορισμό τους,  επιταχύνοντας γρήγορα στα φανάρια. Όταν οδηγείς την CB 500X νιώθεις πως έχεις μια μικρή μοτοσυκλέτα και κινείσαι με άνεση ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα, αλλά παράλληλα το γκάζι του είναι πολύ καλό και έρχεται γρήγορα αφού ο δικύλινδρος κινητήρας του είναι ρυθμισμένος να αποδίδει δυνατά στις μεσαίες στροφές. Ο επαρχιακός δρόμος και η εθνική είναι και αυτά μέσα στο στοιχειό της CB 500X. Νιώθεις ότι οδηγείς μια μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού αφού κινείσαι με άνεση και χωρίς ζόρι στα 120-150 στο κοντέρ. Βέβαια αν θέλεις να προσπεράσεις όταν είσαι σε αυτά τα χιλιόμετρα θα ζοριστεί λιγάκι αλλά θα φτάσει με σχετική άνεση τα 170 κοντερίσια χιλιόμετρα. Στις στροφές  έχει ουδέτερη συμπεριφορά και σου δίνει την αίσθηση της ασφάλειας. Έχει καλή έξοδο από την στροφή αφού η δύναμη του κινητήρα έρχεται από τις μεσαίες στροφές και έτσι  διατηρείς καλά την γραμμή που θέλεις, χωρίς βέβαια να θέλουμε να πούμε πως μπορείς να κάνεις σπορ οδήγηση.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ

Έχεις όλες τις αναγκαίες ενδείξεις

Η Honda CB 500X είναι μια μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού που προσφέρει άνεση  στην καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη αφού μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με ευελιξία διατηρώντας αρκετά υψηλή μέση ταχύτητα, αλλά και απόλυτη άνεση σε ταξίδι μεσαίων αποστάσεων. Σίγουρα δεν θα ταξιδέψεις όπως με μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες τουρισμού, αλλά δεν θα είσαι πολύ πίσω τους και σίγουρα θα είσαι μπροστά τους μέσα στην πόλη. Εν κατακλείδι είναι μια οικονομική μοτοσυκλέτα με χαμηλή κατανάλωση και αραιά διαστήματα επίσκεψης στο συνεργείο για σέρβις, με ικανοποιητικές επιδόσεις με καλό επίπεδο ασφάλειας και άνεσης, μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να την αποκτήσει εύκολα ο καθένας και που μπορεί να σε συντροφεύσει για πολλά χρόνια. Η CB500X έχει ενδεικτική τιμή  6.700 Ευρώ και είναι πολύ καλή για να σας βάλει με ασφάλεια στον υπέροχο κόσμο των μοτοσυκλετών. 

Του Σωτήρη Βουτσελά

Άνετη ακόμη και μετά από αρκετή ώρα οδήγησης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.