RENAULT CAPTUR 1.5 DCi: ΑΣΤΙΚΟ ΚΡΟΣΟΒΕΡ

Η καλαισθησία είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του Captur

Ο χαρακτηρισμός δεν είναι δικός μου αλλά της εταιρίας και πιστεύω ότι αποδίδει πολύ καλά τον διπλό του ρόλο, παρά την έλλειψη τετρακίνησης. Ο λόγος για το Renault Captur που βασίζεται μεν στο Clio, τόσο ως πλατφόρμα όσο και γενικότερα, αλλά προσθέτει διαφορετική αξία και χρήση λόγω του εντελώς διαφορετικού του χαρακτήρα. Ενός χαρακτήρα που θα εξετάσουμε στην συνέχεια, αλλά εισαγωγικά μπορούμε να τονίσουμε την πλευρά του κροσόβερ, που πάντα παραμένει αγαπητός στο αγοραστικό κοινό αφού είναι πολλοί αυτοί που θέλουν ένα ψηλό αυτοκίνητο με χώρους και ανέσεις με το οποίο να μπορούν παράλληλα να κάνουν μία βόλτα σε κάποιο δάσος ή σε κάποιον χωμάτινο αγροτικό δρόμο.

Συμπαγείς διαστάσεις με επιθετικό προφίλ

Χαρακτήρας εμφάνισης
Χωρίς ενδοιασμό θα τον χαρακτήριζα δυναμικό και σε αυτό συμβάλλουν οι διαστάσεις του που τον τονίζουν όχι τόσο αριθμητικά αφού πρόκειται για κόμπακτ διαστάσεις με μήκος στα 4,12 μέτρα, πλάτος στα 1,78 και ύψος στα 1,56 μέτρα όσο ως εμφάνιση με μεγάλο το εμπρός μέρος με την κεντρική μάσκα να κατεβαίνει λίγο χαμηλά, τον μεγάλο μαύρο προφυλακτήρα με τις δύο θέσεις σε σχήμα τραπέζιου για τους προβολείς ομίχλης που οριοθετούνται από πλαίσιο χρωμίου και τα μακρόστενα φώτα. Προσωπικά μου άρεσε περισσότερο η πλάγια πλευρά του έντονα σμιλεμένη με το κεντρικό νεύρο να τονίζει δυναμικά, την γραμμή των παραθύρων πάνω από την μέση γραμμή του αμαξώματος και την διχρωμία στο κάτω μέρος για να κλείσει ευχάριστα πίσω στην μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών που ανοίγει σε κατάλληλο ύψος για εύκολο φόρτωμα. Ένα πολύ όμορφο σύνολο με διχρωμία σε όλο το εξωτερικό και με εμφάνιση που δεν περνά απαρατήρητη.

Πρωτότυπο και εργονομικό το εσωτερικό του

Χαρακτήρας εσωτερικός
Αρχίζοντας από τα πρακτικά οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν και το τελευταίο χιλιοστό από τα 2,61 μέτρα του μεταξονίου και δημιούργησαν ένα εσωτερικό που μπορεί με «σπιτική άνεση» να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες ενώ και ένας πέμπτος θα βολευτεί χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις εκ μέρους των άλλων δύο, ακόμη και αν πρόκειται για λίγο εύσωμους. Μεγάλα και άνετα καθίσματα και πολύ καλή ορατότητα προς τα έξω συμβάλλουν στην άνεση ενώ υπάρχουν και πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα. Φυσικά ο οδηγός έχει τον πρώτο λόγο με ένα «γραφείο» όπου κυριαρχεί η εργονομία με χειριστήρια και διακόπτες στη σωστή θέση, ευανάγνωστο κεντρικό πίνακα οργάνων με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις όπως και με trip computer για πληροφορίες ταξιδίου. Το φετίχ του εσωτερικού είναι το μεγάλο ντουλαπάκι των 11 λίτρων που είναι συρόμενο βοηθώντας έτσι να βρείτε εύκολα αυτό που ζητάτε. Βέβαια αν υπάρχει συνοδηγός ίσως ζοριστεί λίγο αλλά και πάλι είναι πολύ χρηστικό. 

Ικανοποιητικοί οι χώροι για τους επιβάτες,
παρά τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις

Πολύ όμορφες οι «πινελιές» στο χρώμα του νίκελ σε διάφορα σημεία και η διχρωμία στα καθίσματα και στο ταμπλό. Μεγάλος και ο χώρος αποσκευών με 455 λίτρα ενώ ολόκληρο το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο εμπρός-πίσω κατά 16 εκατοστά αναλόγως των αναγκών σας για χώρο επιβατών η αποσκευών. Ο χώρος αποσκευών επίσης χωρίζεται με εταζέρα σε δύο χώρους δημιουργώντας έναν χώρο για να κρύψετε οτιδήποτε. Ο κατάλογος εξοπλισμού είναι μεγάλος και στην έκδοση Expression της δοκιμής μας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το ηλεκτρικό πακέτο, αερόσακοι οδηγού-συνοδηγού και πλευρικοί, ESP, συγκράτηση σε ανηφόρα, αιρκοντίσιον, ηχοσύστημα με MP3, ζάντες αλουμινίου και προβολείς ομίχλης

Η υψηλή θέση οδήγησης του χαρίζει πόντους

Χαρακτήρας στην κίνηση
Ο κινητήρας που κινεί το Captur της δοκιμής μας, είναι γνωστός με 1,5 λίτρα πετρελαίου που αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. με ροπή 220 Nm από τις 1750 σ.α.λ.  Πρόκειται για έναν εξαιρετικό κινητήρα με την ροπή του σε μεγάλο φάσμα στροφών ο οποίος συνδυάζεται πολύ καλά με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων και κινεί αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα των 1.170 κιλών. Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν γόνατα εμπρός με αντιστρεπτική δοκό και ημιάκαμπτο άξονα πίσω ενώ στα φρένα υπάρχουν αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω.

Απροβλημάτιστο ακόμη και αν κινηθείτε σβέλτα

Χαρακτήρας στην πόλη και το ταξίδι
Ξεκινώντας από τον αστικό του χαρακτήρα, ειλικρινά θα κινηθείτε στους δρόμους της πόλης με άνεση καθώς οι κόμπακτ διαστάσεις του και η ψηλή φόρμα του άρα και θέση οδήγησης επιτρέπουν την πλήρη ορατότητα, ενώ η ροπή του κινητήρα μειώνει δραστικά τις συχνές αλλαγές ταχυτήτων και συγχρόνως πατώντας το πλήκτρο eco αλλάζει προς το ηπιότερο την χαρτογράφηση του κινητήρα μεταφραζόμενο αυτό πρακτικά σε άνετη αλλά κυρίως οικονομική οδήγηση στην πόλη που είναι ένα από τα κύρια ζητούμενα. Βέβαια στην μείωση της κατανάλωσης συμβάλλει και το σύστημα stop-start που διαθέτει και το οποίο απενεργοποιείται αν θέλετε.  Το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές για τους ελιγμούς αλλά θα θέλαμε αισθητήρες εμπρός και πίσω  για το παρκάρισμα αφού οι καθρέφτες αφήνουν νεκρές γωνίες. 

Μας άρεσε το εμπρός μέρος

Βγαίνοντας για ταξίδι θα εκτιμήσετε την λειτουργία των αναρτήσεων (εκεί οι Γάλλοι και ειδικά η Renault έχουν το μυστικό) μεταξύ άνεσης και ασφάλειας αλλά και τον γενικότερο τρόπο κίνησης. Ο κινητήρας ακούει από χαμηλά και ανεβάζει εύκολα στροφές, αν θέλετε να κινηθείτε νομίμως στα 120-130 χιλιόμετρα το στροφόμετρο θα δείχνει 2.400-2.600 σ.α.λ. και η κατανάλωση δεν θα υπερβεί σε καμία περίπτωση τα πέντε λίτρα/100χλμ. Ο ήχος του κινητήρα δεν φθάνει ιδιαίτερα στο εσωτερικό αλλά έξω ακούγεται λίγο παραπάνω από όσο θα θέλαμε. Εκεί όμως που μας άρεσε πολύ ήταν σε μία χωμάτινη διαδρομή στο Πάικο καθώς πήγαμε και κάπως σβέλτα και ειλικρινά δεν περιμέναμε να κινηθεί έτσι ουσιαστικά με μόνο «όπλο» την απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος αφού δεν διαθέτει τετρακίνηση. Εκεί όμως λειτούργησαν οι αναρτήσεις, το κιβώτιο και φυσικά το γρήγορο και ακριβές τιμόνι του. 

Χαρακτήρας γενικός
Είναι από τα αυτοκίνητα που θα σας δώσουν πολλά περισσότερα από όσα θα σας ζητήσουν. Όμορφη εμφάνιση, άριστη οδική συμπεριφορά, πολύ πλούσιος εξοπλισμός και ποιότητα κατασκευής υπεράνω σχολίων. Πολύ καλή και η τιμή του που ξεκινά από 13.600 ευρώ το βενζινοκίνητο, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να ανεβαίνει στα 18.220 ευρώ.

• Φρέσκια εμφάνιση                                         
                                            • Θόρυβος κινητήρα
• Οδική συμπεριφορά                                       
• Απουσία αισθητήρων παρκαρίσματος
• Εξοπλισμός
• Χώροι

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1461 κ.εκ.  turbodiesel
Ίπποι                   90
Τελική ταχύτητα       170 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     12’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        5 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2       95 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      Δεν πληρώνει
Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο το πίσω μέρος
Πολύ πρωτότυπο το συρόμενο ευμέγεθες ντουλαπάκι
Κινεί αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο και είναι πολύ οικονομικός
Αρκετά μεγάλος 
Όμορφες και ταιριαστές

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.