KIA PICANTO 1.2 SPORT: BULLDOG

Μικρό ανάστημα, αλλά συμπαγές και γεροδεμένο κορμί. Υπέρτατος μαχητής, μα ταυτόχρονα αξιαγάπητος και τρυφερός σύντροφος. Αυτά δεν είναι άλλα από τα κύρια χαρακτηριστικά του μπουλντόγκ. Τα ίδια ακριβώς, που θεωρεί ο υπεύθυνος σχεδιασμού της Kia (με επιτυχημένη θητεία στην Audi) Πίτερ Σρέγιερ, ότι διαθέτει και το νέο Picanto, με συνέπεια να παρομοιάζει το εν λόγω τετράτροχο με το συμπαθές… τετράποδο.

Με κοντό και μυώδες (άλλα καθόλου άκομψο) «σώμα»,
ευμεγέθεις προφυλακτήρες και έντονη μάσκα,
δεν είναι παράδοξο ότι παρομοιάζεται με… μπουλντόκ!

Ακριβώς στο πνεύμα αυτό το νέο Picanto, όντας μικρό και συμπαγές, δημιουργήθηκε με σκοπό αφενός να κερδίσει τα αντίπαλα μοντέλα στην… «αστική» μάχη, αφετέρου να καταστεί ο πιο πιστός σύντροφος για τον ιδιοκτήτη του. Και, προκειμένου να κεντρίσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, υιοθέτησε μία «σχεδιαστική γλώσσα» που μπορεί να ικανοποιήσει και τα δύο φύλα σε όλο τον κόσμο. Άλλωστε, όπως οι άνθρωποι της Kia υποστηρίζουν, το αυτοκίνητο αυτό σχεδιάστηκε στην Ευρώπη και την Κορέα με σκοπό να πωλείται σε όλο τον κόσμο, ενώ ο συγκεκριμένος σχεδιασμός επιλέχθηκε επειδή: «αρέσει πολύ στους άντρες, χωρίς οι γυναίκες να το αντιπαθούν».

Εύχρηστο και ευέλικτο εντός πόλης, μπορεί όμως κάλλιστα να «συμπαρασταθεί»
ακόμα και στις όποιες «εξω-αστικές» αναζητήσεις του ιδιοκτήτη του.

Και, πράγματι, αυτή η πεποίθηση των ανθρώπων της ΚΙΑ επιβεβαιώθηκε στον μέγιστο βαθμό κατά τη διάρκεια της δοκιμής, καθώς κατά παράδοξο –για μικρό αυτοκίνητο–  τρόπο ακούσαμε πολλούς άντρες να εκδηλώνονται με ιδιαίτερα κολακευτικά (σε βαθμό… αρρενοπρεπούς «παρεξηγήσεως») σχόλια, την ίδια στιγμή που καμία γυναίκα δεν εκφράστηκε επικριτικά (το αντίθετο θα λέγαμε). Πολλώ δε μάλλον, που το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν σε τρίθυρη έκδοση, η οποία είναι αρκετά διαφορετική σε σχεδιασμό και φιλοσοφία από την πεντάθυρη, διαθέτοντας πιο σπορ εμφάνιση και περισσότερο «high tech» εξοπλισμό (από φώτα ημέρας και φλάς LED, μέχρι πλήκτρο εκκίνησης «Start Button»). Εδώ μάλιστα θα πρέπει να αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά το μικρό κορεάτικο διατίθεται και σε τρίθυρη (και μόνο στην Ευρώπη) έκδοση.

Η τέχνη της ευχρηστίας
Το σημαντικό, φυσικά, σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα είναι το πόσο εύχρηστα και ευέλικτα είναι μέσα στην πόλη. Κι εδώ το νέο Picanto τα πάει περίφημα αφού το μικρό του μήκος τού επιτρέπει να παρκάρει ακόμη και στα ελάχιστα κενά που αφήνουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ενώ παράλληλα του χαρίζει μικρό κύκλο στροφής ευνοώντας την ευελιξία. Βέβαια, ο κύκλος στροφής μεγάλωσε σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (9,8 από 9,4 μ.), όμως αυτό οφείλεται στην ευεργετική, σε όλους τους άλλους τομείς, αύξηση των διαστάσεων. Και εξηγούμαστε: με αύξηση του μήκους κατά 60 χλστ. (στα 3,595 μ. πλέον) και κυρίως του μεταξονίου κατά 15 χλστ. (2,385 μ.), το νέο Picanto αφενός προσφέρει πολύ καλύτερους χώρους για τους επιβάτες (και αρκετά μεγαλύτερο χώρο αποσκευών: 200 από 155 λίτρα – 605 λίτρα με αναδίπλωση των καθισμάτων), αφετέρου παρουσιάζει αρκετά μεγαλύτερη σταθερότητα στην «εξω-αστική» μετακίνηση.

Η θέση οδήγησης (με το κάθισμα να ρυθμίζεται και καθ’ ύψος)
θα ικανοποιήσει σχεδόν τους πάντες.

Στην προαναφερθείσα σταθερότητα, φυσικά, συμβάλλει και η επιλογή των αναρτήσεων. Πιο συγκεκριμένα, ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω και τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά είναι οι απολύτως συμβατικές όσο και εγγυημένες λύσεις. Παράλληλα, η σφιχτή ρύθμιση σε συνδυασμό με τις ζάντες 15 ιντσών και τα ελαστικά διάστασης 175/50 (που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), έχουν ως αποτέλεσμα μικρότερες κλίσεις του αμαξώματος και καλύτερο έλεγχο σε συνεχείς στροφές. Από την άλλη βέβαια –και παρότι η ποιότητα κύλισης, εν γένει, μόνο ως κακή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί– όλα αυτά συνηγορούν και σε πιο ξερές και απότομες αντιδράσεις όταν το αυτοκίνητο περνά από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Φυσικά και δεν μπορεί κανείς να τα ‘χει όλα και οι μηχανικοί της ΚΙΑ κάνουν σαφή την προτίμησή τους στην πιο «σπιρτόζικη» μετακίνηση. Και η προτίμησή τους αυτή δεν μπορεί παρά να κριθεί ως σωστή αν συνυπολογιστεί και η επιλογή του κινητήρα.

Προσεγμένη εργονομία,, πολύ καλή ποιότητα υλικών
και εξαίρετη συναρμογή, ενώ το διάκτινο τιμόνι σχηματίζει
στο κάτω μέρος του ένα …χαμόγελο.

Εντάξει, σε αυτήν την κατηγορία μην περιμένετε αστρονομικά νούμερα και επιδόσεις, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ένα μη σωστά ρυθμισμένο αυτοκίνητο δεν μπορεί να έρθει σε δύσκολη θέση ακόμη κι από τον πιο αδύναμο κινητήρα. Πόσο μάλλον που στην περίπτωσή μας από 1.248 κ.εκ. εκπορεύονται 85 ίπποι και 12,3 χλγμ. ροπής στις 6.000 και στις 4.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Στην ανάδειξη των δυναμικών στοιχείων (τηρουμένων των αναλογιών) του τετακύλιδρου δωδεκαβάλβιδου κινητήρα βοηθά, αναμφίβολα, και η κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου, η οποία του επιτρέπει να ανεβάζει πρόθυμα στροφές από το ρελαντί, χωρίς να τον αφήνει να «κρεμάει» στο υψηλό φάσμα λειτουργίας του. Επειδή, πάντως, το σύνολο αποδίδει καλύτερα στους μεσαίους και υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, σχεδόν… «παροτρύνεται» ο οδηγός –μετά από κάθε αλλαγή ταχύτητας– να επιστρέφει σε αυτούς, προκειμένου να απολαύσει τις αρετές του. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, φυσικά… «πάει περίπατο» ο αισιόδοξος υπολογισμός της μέσης κατανάλωσης των 4,5 λ/100χλμ. που δίνει η εταιρεία, καθώς εμείς είδαμε 4,5 λίτρα μόνο μία φορά, ενώ αντίθετα αρκετές φορές εμφανίστηκαν τιμές μεγαλύτερες των 7 ή και 7,5 λίτρων. Συνεπώς, μια μέση τιμή κοντά στα 6,2 λίτρα (όπως αυτή που «πήραμε» ως αποτέλεσμα της δοκιμής) είναι σίγουρα πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Yπάρχουν και κάποια τμήματα
που προσδίδουν μια σπορ νότα στο εσωτερικό,
όπως λ.χ. ο πίνακας οργάνων με τους τρεις θόλους.

Ωστόσο, το σημαντικό για την εποχή –και όχι μόνο– είναι ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας εκπέμπει μόλις 105 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο, με το ετήσιο κόστος για τέλη κυκλοφορίας να περιορίζεται, έτσι, στα 94,5 € (μηδενικά τέλη εξασφαλίζει ο τρικύλινδρος χιλιάρης της εταιρείας –με τους 69 ίππους– που εκπέμπει μόλις 99 γρ. CO2/χλμ.). Παράλληλα, ένα ακόμη πλεονέκτημα του συνόλου είναι ότι δεν θορυβεί ιδιαίτερα και μάλιστα στο ρελαντί ο οδηγός πρέπει να «στήσει αυτί» ή να κοιτάξει το στροφόμετρο για να σιγουρευτεί ότι δεν έχει σβήσει. Αντίθετα όμως με τον κινητήρα, σε μεγάλες ταχύτητες ενοχλητικοί μπορούν να γίνουν ορισμένοι αεροδυναμικοί θόρυβοι και κυρίως αυτοί που προέρχονται από την κύλιση των ελαστικών (στα περισσότερα από τα οδοστρώματα του ελληνικού οδικού δικτύου).

Επιστρέφοντας στα οδικά χαρακτηριστικά, θα συμπληρώναμε ότι το –σταθερό και προβλέψιμο– νέο Picanto δεν θα εμφανίσει υποστροφικές τάσεις παρά μόνο σε οριακές καταστάσεις, ενώ ακόμη και τότε όλα εξελίσσονται ομαλά και δίνονται αρκετά περιθώρια αντιδράσεων στον μέσο οδηγό (στον οποίο και κατά βάση απευθύνεται). Πρέπει πάντως να σημειωθεί η έλλειψη ESP, που κατά πάσα πιθανότητα θα περιόριζε αυτά τα φαινόμενα «εν τη γενέσσει» τους. Από εκεί κι έπειτα τις διαθέσεις του οδηγού θα περιστείλει το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, που ναι μεν διευκολύνει τους ελιγμούς εντός πόλεως, αλλά (όσο κι αν «σφίγγει» όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν) έχει συνολικά αρκετά ελαφριά αίσθηση και δεν πληροφορεί επαρκώς. Αντίστοιχα, το μεσαίο πεντάλ απαιτεί κάποια εξοικείωση, καθώς η ανταπόκρισή του στη λειτουργία των φρένων δεν είναι ιδιαίτερα γραμμική και αυτό το γεγονός μπορεί να επιφέρει κάποιες απότομες αντιδράσεις. Εντούτοις η αποτελεσματικότητα του συστήματος είναι αρκετά ικανοποιητική και οι αποστάσεις ακινητοποίησης βρίσκονται μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας.

Το πίσω κάθισμα θα φιλοξενήσει ακόμη
και τρεις επιβάτες για μικρές αποστάσεις.


Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα χειριστήρια, αυτά είναι ιδιαίτερα βολικά και εργονομικά τοποθετημένα, ενώ πολύ χρηστική είναι και η διαμόρφωση του εσωτερικού με τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Ακολούθως, η θέση οδήγησης (μολονότι το τιμόνι όπως σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας δεν ρυθμίζεται κατά το διαμήκη –παρά μόνο κατά τον οριζόντιο– άξονα) θα ικανοποιήσει την πλειοψηφία των αναστημάτων, καθώς το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται και σε ύψος. Από εκεί και πέρα ο διάκοσμος είναι καλαίσθητος και τα πλαστικά (παρότι σχετικά σκληρά) δίνουν την αίσθηση ότι μπορούν κάλλιστα να περιληφθούν στα ποιοτικότερα της κατηγορίας. Συνάμα η συναρμογή τους είναι εξαιρετική. Τέλος οι –όπως προαναφέραμε– βελτιωμένοι χώροι επαρκούν ακόμα και για πέντε (έστω και για μικρές αποστάσεις) επιβάτες, με τον «αέρα», τόσο για τα γόνατα, όσο και τα κεφάλια, να είναι αρκετός σχεδόν για κάθε είδους σωματότυπο.





Με 200 λίτρα, που γίνονται 605 με αναδίπλωση των καθισμάτων,
ο χώρος αποσκευών κρίνεται ως ικανοποιητικός
για τα μέτρα της κατηγορίας.



Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι παρά τις όποιες μικρές αδυναμίες του το νέο Picanto είναι ένα απόλυτα σύγχρονο μίνι, που μπορεί να καλύψει πολύ περισσότερες ανάγκες από αυτές που μας είχαν συνηθίσει τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας και, μάλιστα, σε αρκετά καλή τιμή (που ξεκινά από τα 8.800€ με απόσυρση για την έκδοση με το κινητήρα των 998 κ.εκ. – 10.990€ για το υπερεξοπλισμένο αυτοκίνητο των 1.200 κ.εκ. της δοκιμής μας).

• Εξωτερικός σχεδιασμός                                    
                                          • Αίσθηση τιμονιού
• Εσωτερικοί χώροι                                         
• Απουσία ESP
• Ικανός κινητήρας
• Κατανάλωση υπό πίεση
• Ποιότητα συναρμογής
• 7ετής εγγύηση
• Εξοπλισμός 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                    1248 κ.εκ. 
Ίπποι                   85
Τελική ταχύτητα       171 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     11.4’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής        4,5 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2       105 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας  
Του Απόστολου Χατζητριανταφύλλου

Ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένα τα μπροστινά φωτιστικά σώματα.
Καλοσχεδιασμένοι και οι προβολείς ομίχλης.
Εξίσου καλαίσθητα είναι τα σχήματος «μπούμερανγκ» πίσω φωτιστικά.
Ιδιαίτερα όμορφες και οι σκουρόχρωμες 15άρες ζάντες που «φορούσε» το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.