FIAT 500 L: ΕΝΑ… ΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ

Η μεγάλη και ουσιαστική διαφορά αυτής της έκδοσης από το 500 που επανέκαμψε δριμύτερο και ακολουθεί την δική του μεγάλη εμπορική πορεία φέροντας επάξια το μεγάλο όνομα του προκατόχου που έγραψε ιστορία, είναι το γράμμα που το ακολουθεί. Ναι, για το L ο λόγος που στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι ένα απλό γράμμα.

Ομορφιά και πληθωρικότητα χαρακτηρίζουν την εμφάνιση του 500L

Η μετάφραση και η ουσία
Οι μεταφράσεις του L είναι αρκετές όπως Large για το μεγαλύτερο μέγεθος, Loft για την διαφορετική εμφάνιση μέσα και έξω, Light για την φιλικότητα προς τον χρήστη και θα μπορούσαν να προστεθούν και άλλες. Η ουσία όμως είναι αλλού και (ίσως λίγο υπερβολικά) θα γράφαμε ότι ακόμη και αν έλειπε το 500 σε τίποτε δεν θα άλλαζε την προστιθέμενη αξία που έχει από μόνο του! Συνεχίζοντας επι της ουσίας το 500 L τοποθετείται στην κατηγορία των μικρομεσαίων MPV και έχει όχι μόνο τα προσόντα για να βρίσκεται στην κορυφή αυτής κατηγορίας αλλά και πολλά περισσότερα.

Το προφίλ του είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό

Ποιά είναι αυτά
Αρχή από την εξωτερική του εμφάνιση, με τις διαστάσεις του να τονίζουν την παρουσία του που θα την χαρακτηρίζαμε αρμονικά πληθωρική. Εμπρός παραπέμπει ελαφρώς στο 500 αλλά μέχρι εκεί καθώς έχει δική του προσωπικότητα και μάλιστα εντυπωσιακή, με τεράστιες γυάλινες επιφάνειες (ακόμη και στην οροφή!), μεγάλα φωτιστικά και (επιτρέψτε μας) πολύ όμορφες καμπύλες που φαίνονται καλύτερα όταν κινείται αργά σε στενούς δρόμους της πόλης. Η διχρωμία του εξωτερικού σε αμάξωμα και καθρέφτες αλλά και το χρώμιο στα πλάγια, εμπρός και χειρολαβές δίνουν τον τόνο τους ενώ η ψηλή φόρμα του τονίζει την πληθωρικότητά του.

Νεανικό και ευχάριστο, όπως του αρμόζει

Συνέχεια στο εσωτερικό όπου τα δίνει όλα!. Μεγάλους χώρους για πέντε επιβάτες, άφθονη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις ακόμη και προς τον ουρανό χάρη στην γυάλινη ηλιοροφή, άπλετο φώς, δεκάδες χώρους για μικροαντικείμενα και κυρίως υψηλή εξυπηρέτηση των επιβατών από το ντουλαπάκι –ψυγείο εμπρός, τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων μέχρι τα συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα και τον χώρο αποσκευών των 400 λίτρων που χωρίζεται μάλιστα σε δύο ορόφους!

Οι Ιταλοί πάντα είχανε γούστο

Ευτυχισμένος αλλά και ασφαλής αισθάνεται και ο οδηγός χάρη στην ψηλή θέση οδήγησης, την γενική εποπτεία που μπορεί να έχει εμπρός και πίσω, την υψηλή εργονομία αλλά και τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με αερόσακους οδηγού συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής, διζωνικό κλιματισμό, το ηλεκτρικό πακέτο, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με Bluetooth και MP3, cruise control και πολλά ακόμη.




Χαρακτηριστικό το εμπρός μέρος του.

Κορύφωση στον κινητήρα
Όταν είχαμε οδηγήσει το L με τον κινητήρα πετρελαίου των 1,3 λίτρων είχαμε γράψει ότι χρειάζεται κάτι πιο δυνατό όχι για επιδόσεις αλλά για την γενικότερη ευκολία ειδικά σε μεγάλες αποστάσεις. Τώρα έχει και αυτό με τον κινητήρα πετρελαίου των 1,6 λίτρων που αποδίδει 105 ίππους στις 3.700 σ.α.λ. και μεγάλη ροπή 320 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, στα φρένα δίσκοι παντού και φυσικά δεν λείπουν οι ηλεκτρονικές βοήθειες όπως traction control, ESP, βοήθεια εκκίνησης σε ανηφόρα αλλά start-stop.

Η τοποθέτηση του 1.6 λίτρων
πετρελαιοκινητήρα, πραγματικά το ευεργέτησε.

Πολλά χιλιόμετρα
Με το 500 L κάναμε πολλά χιλιόμετρα, περίπου 900, στην Θράκη και μέχρι τα σύνορα οδηγώντας τόσο στην Εγνατία όσο και σε επαρχιακό δίκτυο. Τέσσερις επιβάτες με πλήρες φορτίο στο χώρο αποσκευών, κάποια στιγμή γίναμε και πέντε, και διαπιστώσαμε πόσο καλό του έκανε ο κινητήρας αυτός. Δύναμη και ροπή όπου την χρειάζεσαι, το εξάρι μηχανικό κιβώτιο βοηθάει πολύ και οι αναρτήσεις το κρατούν με ασφάλεια στο δρόμο. Δεν θα σε «προδώσει» ακόμη και αν θελήσεις να κινηθείς ή να στρίψεις λίγο πιο γρήγορα αν και σαφώς ο χαρακτήρας του είναι άλλος. Πραγματικά ευχάριστη και ασφαλής συμπεριφορά που θα την εκτιμήσετε ιδιαίτερα. Οσο για την κατανάλωση, αυτή που δίνει ο κατασκευαστής των 4,5 λίτρων /100 χλμ. είναι σαφώς αισιόδοξη αλλά σε μικτό κύκλο κινούμενοι με ταχύτητες Εγνατίας (130-140 χ.α.ω.) δεν ανέβηκε πάνω από τα έξη λίτρα.

Η οδήγησή του είναι πραγματικά ευχάριστη

Πολύ
Ειλικρινά μας άρεσε πολύ και αυτό αφορά όλους τους τομείς. Από την οδική συμπεριφορά μέχρι την αίσθηση πολυτέλειας και επιμένουμε στον τίτλο μας ότι έχει πολλούς αποδέκτες καθώς απευθύνεται σε μεγάλο κοινό διαφορετικών ηλικιών και είναι σίγουρο ότι όλοι θα βρουν μία πλευρά του να αγαπήσουν. Όσο για τη τιμή της πλούσιας ομολογουμένως έκδοσης Lounge της δοκιμής, αυτή βρίσκεται οριακά κάτω από τα 20000 Ευρώ. 

Θετικά
Αρνητικά
• Κινητήρας
             • Λειτουργία αναρτήσεων υπο πίεση
• Εξοπλισμός                             
• Εμφάνιση
• Οδική συμπεριφορά                                          

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                               1598 κ.εκ.
Ίπποι 105
Τελική ταχύτητα 181χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα 11.1’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής     6 λτ.100 χλμ
Εκπομπές CO2                       117 γρ./χλμ

Ικανοποιητικός και ο χώρος
των αποσκευών
Οι χώροι είναι επαρκείς
ακόμη και για πέντε επιβάτες
Άφθονη ορατότητα
ακόμη και προς τον ουρανό
Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.