Τα πιο προσιτά μοντέλα από κάθε μάρκα!

Η αγορά του αυτοκινήτου δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση και αυτό είναι γνωστό. Από την αρχή της πανδημίας μέχρι και σήμερα, αντιμετωπίζει την μία δυσκολία μετά την άλλη με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στην διαθεσιμότητα αλλά και να αυξάνονται δραστικά οι τιμές. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο Ιούνιος ήταν πανευρωπαϊκά ο χειρότερος από το 1996 όμως υπάρχει ακόμα κόσμος ο οποίος θέλει να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο και σκέφτηκα ότι θα είχε ενδιαφέρον να δούμε ποιες είναι οι φθηνότερες προτάσεις κάθε εταιρίας. Η λίστα δεν θα περιλαμβάνει φυσικά εξωτικές κατασκευές (βλ. Ferrari, Lamborghini κ.ά.) γιατί αυτές ανήκουν στην κατηγορία των αυτοκινήτων που αν χρειάζεται να ρωτήσεις πόσο κάνουν…

Abarth

Ξεκινάμε δυνατά με μία μάρκα που εξειδικεύεται στα σπορ μοντέλα και οι προτάσεις της μπορούν να ξεπεράσουν πολύ εύκολα τις €30.000. Δεν χρειάζεται να φτάσεις εκεί όμως, αφού ένα βασικό Abarth 595 προσφέρει ήδη 165 ίππους, τον καλύτερο (ίσως) ήχο που μπορεί να παράγει ένας τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας και επαρκή εξοπλισμό από €22.500!

Alfa Romeo

Η φθηνότερη Alfa Romeo που μπορεί να αγοράσει κανείς τυγχάνει να είναι και η νεότερη. Ο λόγος για την Alfa Romeo Tonale που παρουσιάστηκε στις αρχές του έτους και έχει ήδη φτάσει στην ελληνική αγορά με τιμή που ξεκινά από τα €39.492. Με αυτά τα χρήματα αποκτάς το νέο SUV της Alfa Romeo με έναν ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων ο οποίος παράγει 130 ίππους και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, 6 αερόσακους και εγγύηση 5 ετών ή 200.000 μεταξύ πολλών άλλων.

Audi

Έστω ότι ψάχνεις τον φθηνότερο τρόπο για να μπεις στον κόσμο της Audi. Αναγκαστικά, θα τον ψάξεις στο μικρότερο διαθέσιμο μοντέλο της και αυτό είναι το A1 Sportback που ξεκινά από τα €21.500. Με αυτά τα χρήματα, αγοράζεις το A1 Sportback 25 TFSI που κινείται χάρη σε έναν 1000άρη βενζινοκινητήρα 95 ίππων και δυστυχώς, δεν προσφέρει πολλά από πλευράς εξοπλισμού. Πάμε παρακάτω.

BMW

Αναμενόμενο ήταν ότι η φθηνότερη BMW που μπορείς να αγοράσεις αυτή τη στιγμή είναι η 1 Series. Όχι μία οποιαδήποτε BMW 1 Series όμως αφού η βασική έκδοση είναι η 116i Advantage με τους 109 ίππους, μη-μεταλλικό χρώμα, ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών, υφασμάτινες επενδύσεις, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control και όχι πολλά άλλα, έναντι €24.333 σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρίας. Για την φθηνότερη diesel BMW 1 Series υπολόγισε γύρω στα €5.000 επιπλέον!

Citroen

Επιτέλους, μία πιο mainstream μάρκα γιατί είχε αρχίσει να με πιάνει κατάθλιψη. Το φθηνότερο μοντέλο της Citroen δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το Ami των €6.900 μετά από την αφαίρεση της επιδότησης αλλά επειδή ως ηλεκτρικό, διθέσιο και μικροσκοπικό είναι μία πολύ ειδική περίπτωση, ας συμπληρώσουμε πως το επόμενο φθηνότερο είναι το C3 Flair που σύμφωνα με την Citroen ξεκινά από τα €16.800 με τον 1.2 PureTech 83 βενζινοκινητήρα. Μην περιμένεις φρου-φρου κι αρώματα σε αυτήν την τιμή όμως…

Cupra

Η Cupra είναι μία ανεξάρτητη εταιρία εδώ και κάποια χρόνια οπότε αξίζει την δική της καταχώρηση. Από τα 4 μοντέλα που προσφέρει (Formentor, Leon, Leon Sportstourer και Born), το φθηνότερο είναι το Formentor που ξεκινά από τα €30.490 για την έκδοση με τον 1.5 TSI των 150 ίππων, μη-μεταλλικό χρώμα, ζάντες 18 ιντσών, “Sport” καθίσματα με ύφασμα και δερματίνη, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, adaptive cruise control, full-LED προβολείς, τριζωνικό σύστημα κλιματισμού και ένα σύστημα infotainment με οθόνης αφής 10 ιντσών.

Dacia

Η βασίλισσα του “value-for-money” είναι εδώ. Γιατί δεν υπάρχουν πολλές εταιρίες που να προσφέρουν κάτι αντίστοιχο του Sandero Streetway 1.0 TCe 90 Life από μόλις €15.260! Θέλεις κάτι μεγαλύτερο; Υπάρχει το 7-θέσιο Jogger 1.0 TCe 100 LPG (!) που ξεκινά από τα €18.880. Θέλεις κάτι off-road; Ορίστε το all-time-classic Duster 1.0 TCe 100 LPG από €18.890! Φυσικά θα πρέπει να κάνεις κάποιες υποχωρήσεις αλλά αυτά που σου προσφέρει η Dacia στην τιμή που σου τα προσφέρει, δεν θα τα βρεις αλλού.

DS

Για την DS Automobiles η εύρεση του φθηνότερου μοντέλου της δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση. Απλά πηγαίνεις στο μικρότερο (DS 3 Crossback) και διαλέγεις την πιο βασική έκδοση (Be Chic). Έτσι αποκτάς ένα καινούριο DS 3 Crossback με 100 ίππους και αξιοπρεπή εξοπλισμό έναντι €26.100. Μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική με γαλλική… πινελιά στον κόσμο των compact SUVs.

Fiat

Μία εταιρία που έχτισε το όνομα της βασιζόμενη σε value-for-money αυτοκίνητα αλλά τα τελευταία χρόνια αναζητά τον δρόμο της για το μέλλον. Η φθηνότερη πρόταση της Fiat δεν θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε άλλο πέραν του εμβληματικού Panda που στην ήπια υβριδική έκδοση με τον 1000άρη βενζινοκινητήρα των 70 ίππων κοστίζει μόλις €12.527 αλλά προσφέρει μονάχα τα απολύτως βασικά καθώς στον εξοπλισμό δεν περιλαμβάνονται ούτε καν οι ζάντες ελαφρού κράματος.

Ford

Στην περίπτωση της Ford δεν θα ήταν παράλογο να υποθέσει κάποιος πως το φθηνότερο μοντέλο είναι το Fiesta. Για λόγους που δεν γνωρίζω όμως, το Ford Fiesta απουσιάζει τόσο από το πρόγραμμα διαμόρφωσης της εταιρίας όσο και από τους τιμοκαταλόγους της. Υποθέτω λοιπόν πως η φθηνότερη έκδοση του είναι η Titanium με τον βασικό, ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα των 125 ίππων η οποία εικάζω πως κυμαίνεται στην περιοχή των €18.500.

Honda

Το σημείο εισόδου στην γκάμα της Honda είναι προφανώς το αποκλειστικά διαθέσιμο ως υβριδικό, Jazz. Κατά συνέπεια, €23.750 εξασφαλίζουν ένα βασικό Honda Jazz, χωρίς ζάντες αλουμινίου, με πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας αλλά αρκετές ελλείψεις όσον αφορά στο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, στην συνδεσιμότητα και εγγύηση που διαρκεί 5 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα. Δεν γίνεται να τα έχεις όλα αν θέλεις Honda σε αυτά τα χρήματα.

Hyundai

Η κορεατική φίρμα έχει αλλάξει πάρα πολύ τα τελευταία 30 χρόνια περίπου και το ίδιο ισχύει και για το πλέον προσιτό μοντέλο της. Το i10 του 2022 δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το Atos των περίπου 2.5 εκατομμυρίων δραχμών και γι’ αυτό η τιμή του είναι σχεδόν διπλάσια. Το φθηνότερο μοντέλο της Hyundai, το i10 με τον ατμοσφαιρικό 1000άρη των 67 ίππων κοστίζει από €13.490 αλλά είναι ασύγκριτα καλύτερο από τον πρόγονο του. Λογικό κι αναμενόμενο.

Jeep

Η Jeep δεν φημίζεται για τα προσιτά μοντέλα της αλλά το Renegade, από τότε που κυκλοφόρησε το 2014 έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό κοινό. Σήμερα, ελαφρώς γερασμένο αλλά ακόμα αξιοπρεπές, μπορεί να το κάνει κάποιος δικό του από €23.500 για την έκδοση με τον turbo βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου ο οποίος παράγει 120 ίππους. Αν θέλεις τετρακίνηση, εξηλεκτρισμό, αυτόματο κιβώτιο ή οτιδήποτε περισσότερο από αυτά που προσφέρει η βασική έκδοση, πρέπει να βάλεις βαθύτερα το χέρι στην τσέπη.

Kia

Ότι είναι το i10 για την Hyundai, είναι και το Picanto για την Kia, γι’ αυτό και οι τιμές των δύο αδελφών αλλά ανταγωνιστικών μοντέλων είναι επίσης παρεμφερείς. Από €13.190 κοστίζει ο Βενιαμίν της Kia αλλά με αυτά τα χρήματα αποκτάς το βασικό πακέτο που μπορεί να είναι άρτια εξοπλισμένο όσον αφορά στην ασφάλεια αλλά αφήνει πολλά στοιχεία τεχνολογίας ή πολυτέλειας για ακριβότερες εκδόσεις.

Land Rover

Land Rover και προσιτό δεν ταιριάζουν πολύ καλά στην ίδια πρόταση αλλά όταν ένα ολοκαίνουριο Range Rover κοστίζει από €150.001, τότε το Range Rover Evoque που ξεκινά από τα €50.842 το λες και τεφαρίκι. Πέραν της πλάκας, πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα SUVs στην κατηγορία του με πλήρη εξοπλισμό και premium αίσθηση, οπότε δεν μπορεί να συγκριθεί με τα πιο mainstream μοντέλα. Με λίγα λόγια, τα μεταξωτά εσώρουχα…

Lexus

Παλαιότερα ήταν το CT200h που ήταν επιφορτισμένο με τον ρόλο του “entry-level” μοντέλου στην γκάμα της Lexus. Τώρα, τον ίδιο ρόλο παίζει το UX το οποίο προσφέρει αρκετά ακόμα και για την αρχική τιμή των €34.900 στην έκδοση UX 250h Business με τον υβριδικό, δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 184 ίππων που συνδυάζεται με ένα κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) για να μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς του εμπρός άξονα. Premium, εξηλεκτρισμένο, ποιοτικό και μοντέρνο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Mazda

Η συμπαθέστατη ιαπωνική εταιρία έφυγε και ξαναγύρισε στην ελληνική αγορά και προσφέρει ένα από τα πλέον κομψά μικρά hatchbacks που μπορεί να αγοράσει κάποιος. Φυσικά, αυτός ο κάποιος θα πρέπει να συμβιβαστεί με το γεγονός ότι η Mazda δεν προσφέρει κάποιο υπερτροφοδοτούμενο κινητήριο σύνολο και ότι θα πρέπει να αποχωριστεί περί τα €14.862 ακόμα και για την βασική έκδοση του Mazda2 που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, air-condition, προβολείς LED και ένα σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών αλλά όχι ζάντες αλουμινίου…

Mercedes-Benz

Όταν αναζητάς το πιο φθηνό μοντέλο μίας premium μάρκας τότε οφείλεις να είσαι προετοιμασμένος για το γεγονός ότι αυτό που θα δεις, δεν θα έχει πολλά κοινά με το αυτοκίνητο που έχεις δει σε κάποια δοκιμή του ειδικού τύπου. Είναι λογικό άλλωστε η απολύτως βασική Mercedes A-Class των €22.400 να μην μοιράζεται το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού με αυτήν που παρέχει η εισαγωγική “full-extra” για δοκιμή και προώθηση του αυτοκινήτου! Μοιράζεται όμως την ίδια ποιότητα κατασκευής, το ίδιο γενικό design και το σήμα της Mercedes με ότι αυτό συνεπάγεται.

Mini

Έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι εποχές που η Mini πρόσφερε ένα ευρύχωρο (για τα… κυβικά του), προσιτό και ταχύ αυτοκίνητο για τις μάζες. Τώρα, ως μέρος του BMW Group η Mini στοχεύει σε ένα διαφορετικό κοινό και αυτό αποδεικνύεται εκ του ότι το βασικό Mini Cooper hatchback κοστίζει από €25.290. Φυσικά δεν συγκρίνεται το σύγχρονο Mini με τον πρόγονο του ούτε σε μέγεθος, ούτε σε τεχνολογία, ούτε σε άνεση, ούτε σε πολυτέλεια. Αυτό όμως δεν αλλάζει το γεγονός ότι έχει αλλάξει κοινό η αγγλική μάρκα, ούτε ότι χρειάζεται τρομερή αυτοσυγκράτηση με τις επιλογές εξατομίκευσης που προσφέρει για να παραγγείλεις ένα “γυμνό” Cooper.

Mitsubishi

Δυστυχώς η Mitsubishi έχει περιοριστεί σε μία στοιχειώδη παρουσία στην αγορά καθώς διαθέτει δύο μόλις μοντέλα και από αυτά δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις ποιο είναι το φθηνότερο. Ο λόγος για το Space Star που σύμφωνα με την εταιρία ξεκινά από τα €12.500 και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο.

Nissan

Η ιαπωνική μάρκα μπορεί να στηρίζεται σε δύο κολώνες για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της (βλ. Juke και Qashqai) αλλά κανένα από αυτά τα δύο μοντέλα δεν είναι το φθηνότερο στην γκάμα της. Το σημείο εισόδου της Nissan έχει το σχήμα του Micra το οποίο είναι διαθέσιμο από €17.900. Είναι λοιπόν ακριβότερο από τον ανταγωνισμό αλλά προσφέρει 92 ίππους, μία αξιοπρεπή σουίτα συστημάτων ασφάλειας, 6 αερόσακους, air-condition και ένα βασικό ηχοσύστημα.

Opel

Εδώ δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Όλοι γνωρίζουν το Opel Corsa. Όλοι γνωρίζουν ότι η τρέχουσα γενιά του συγγενεύει στενά με το Peugeot 208 και πως είναι διαθέσιμη και με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο. Η φθηνότερη εκδοχή του όμως δεν είναι αυτή αλλά εκείνη που εξοπλίζεται με έναν βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων και 75 ίππων και που κοστίζει €18.400! Από τον standard εξοπλισμό λείπουν βασικά στοιχεία όπως οι ζάντες αλουμινίου για παράδειγμα αλλά σε αυτό το επίπεδο γι’ αυτή την κατηγορία έχουμε αρχίσει να το συνηθίζουμε…

Peugeot

Το 108 δεν υπάρχει πλέον οπότε στρεφόμαστε στην αμέσως επόμενη κατηγορία όπου αντικρύζουμε το Peugeot 208. Air-condition, cruise control, ένα βασικό ηχοσύστημα και ο 1200άρης PureTech με τα 75 άλογα αρκούν για τα €17.900 που ζητά η γαλλική εταιρία για το βασικό 208. Οτιδήποτε περισσότερο κοστίζει.

Renault

Η Peugeot μπορεί να έχει καταργήσει το 108 αλλά η Renault δεν έχει καταργήσει το Twingo. Άρα δεν είναι το Clio το πιο φθηνό Renault που μπορεί να αγοράσει κάποιος αλλά το λιλιπούτειο Twingo που ξεκινά από τα €15.920. Γι’ αυτά τα χρήματα δεν προσφέρει πολλά αλλά είναι το μικρό μέγεθος του που το κάνει να ξεχωρίζει και το πόσο χαριτωμένο είναι. Αν εκτιμάς αυτά τα δύο χαρακτηριστικά λοιπόν, ορίστε.

Seat

Η ισπανική εταιρία πουλάει όχι μόνο αυτοκίνητα αλλά πατίνια και scooter. Παρότι είναι με διαφορά ότι φθηνότερο έχει στην γκάμα της, επιλέγουμε να εστιάσουμε στα αυτοκίνητα της οπότε μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το πιο προσιτό Seat που μπορεί να αγοράσει κάποιος είναι το Ibiza. €15.390 ευρώ είναι αρκετά για ένα Seat Ibiza Reference που μπορεί να μην έχει ζάντες αλουμινίου ή κλιματισμό ή κάποιο high-end σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης αλλά έχει έναν 1000άρη βενζινοκινητήρα 80 ίππων, 15άρηδες ατσάλινους τροχούς, 6 αερόσακους, έγχρωμη οθόνη αφής 8.25 ιντσών κ.ά.

Skoda

Άλλη μία εταιρία, άλλο ένα μικρό hatchback σε αυτή την λίστα. Ο λόγος για το Skoda Fabia που ξεκινώντας από τα €14.990 προσφέρει 6 αερόσακους, LED φωτιστικά σώματα εμπρός, οθόνη αφής 6.5 ιντσών, air-condition, ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών και έναν βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου και 80 ίππων. Όπως θα έχεις καταλάβει μέχρι τώρα υπάρχει ένα μοτίβο που επαναλαμβάνεται στις βασικές εκδόσεις. Τουλάχιστον μας δίνουν προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος…

Subaru

Οι εποχές του Justy αποτελούν παρελθόν και η Subaru έχει απομείνει με ένα μοντέλο το οποίο ξεκινά κάτω από τις €30.000. Αυτό είναι το XV φυσικά που στην έκδοση XV 1.6i ES Pure κοστίζει €28.790 αλλά τουλάχιστον διαθέτει ικανοποιητικό εξοπλισμό. Ελπίζω όμως να μην περιμένεις επιδόσεις αφού ο 1600άρης boxer επιταχύνει το αυτοκίνητο στα 100 km/h σε περίπου 13.9 δευτερόλεπτα και συνεχίζει μέχρι να φτάσει την τελική ταχύτητα των 175 km/h. Δεν γίνεται να τα έχουμε όλα…

Suzuki

Ξεκίνησα να γράφω για την Suzuki ψάχνοντας απευθείας για την τιμή του Ignis αλλά η μικρή ιαπωνική εταιρία με εξέπληξε. Το φθηνότερο Suzuki δεν είναι το Ignis αλλά το Swift, στην έκδοση με τον 1200άρη mild-hybrid βενζινοκινητήρα των 83 ίππων που κοστίζει €14.380 ή αν προτιμάς, €300 λιγότερο από το αντίστοιχο Ignis. Αναπάντεχο αλλά έτσι έχουν τα πράγματα.

Toyota

Το φθηνότερο μοντέλο της Toyota τυγχάνει να είναι και το νεότερο στην γκάμα της καθώς το Aygo X παρουσιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους και κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες στην αγορά. Εδώ υπάρχει ένας διαθέσιμος κινητήρας, ένας 1000άρης με 72 ίππους αλλά 13 διαφορετικές εκδόσεις, η φθηνότερη εκ των οποίων κοστίζει €14.370. Η Toyota ποντάρει πολλά στο στιλ του νέου Aygo X και θα δούμε αν ο Βενιαμίν της γκάμας ανταποκριθεί στις προσδοκίες.

Volkswagen

Περίπου στα ίδια χρήματα με το Toyota Aygo X κυμαίνεται και η φθηνότερη πρόταση της Volkswagen. Το up! στην έκδοση move up! με τους 65 ίππους, 6 αερόσακους, ατσάλινες ζάντες 14 ιντσών, κλιματισμός κ.ά κοστίζει €14.200 και θα ικανοποιήσει τις πλέον βασικές ανάγκες μετακίνησης με πλεονέκτημα το μικρό του μέγεθος και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Volvo

Η Volvo έχει καθιερωθεί εδώ και αρκετά χρόνια ως μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική στην premium κατηγορία ενώ δεν χρειάζεται να σου πω ότι τον τελευταίο καιρό εστιάζει στα ηλεκτρικά και την βιωσιμότητα των προϊόντων της. Το φθηνότερο μοντέλο της όμως δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από ένα βενζινοκίνητο XC40 που ναι μεν διαθέτει αξιοπρεπέστατο εξοπλισμό, ποιότητα κατασκευής και κύρος αλλά κοστίζει και από €38.947… Είναι φθηνότερο από το Range Rover Evoque τουλάχιστον…

Prev Post Porsche 911 GT3 R. Πιστή στην παράδοση.
Next Post Ferrari 296 GT3. Η νέα γενιά!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook