Το EV9 αποτελεί το τελευταίο βήμα της πορείας της Kia στην ηλεκτροκίνηση και όπως το προηγούμενο EV6, έχει γίνει δεκτό από τον κόσμο και τους εκπροσώπους του ειδικού τύπου με πολύ θετικό τρόπο. Δεν είναι τυχαίο που σε σύντομο χρονικό διάστημα έχει καταφέρει να κατακτήσει πολλαπλά βραβεία για τον σχεδιασμό του, τον τίτλο του Women’s Worldwide Car of the Year καθώς και αυτόν του Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Όμως η κορεατική εταιρία δεν έχει ολοκληρώσει την δουλειά της πάνω στο συγκεκριμένο μοντέλο και δεν αναφερόμαστε φυσικά στο facelift – απέχουμε αρκετά χρόνια από αυτό. Η κορυφή της γκάμας του EV9 παραμένει κενή αλλά όχι για πολύ ακόμα καθώς η Kia ανακοίνωσε ότι στις αρχές του 2025 θα λανσάρει στην αγορά το EV9 GT.
Παρότι η εταιρία δεν είναι έτοιμη ακόμα να αποκαλύψει λεπτομέρειες για την επερχόμενη ναυαρχίδα της, δεν θα ήταν παράλογο να υποθέσουμε ότι το EV9 GT θα ακολουθήσει την ίδια φόρμουλα με τα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας επιδόσεων “GT”. Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα θα αποκτήσει ένα ελαφρώς πιο επιθετικό bodykit που θα προσδίδει τον απαραίτητο σπορ χαρακτήρα στην ήδη εντυπωσιακή εμφάνιση του αμιγώς ηλεκτρικού SUV ενώ η Kia αναφέρει πως θα αναβαθμίσει την ανάρτηση αλλά και το σύστημα πέδησης ώστε το EV9 GT να προσφέρει την οδική συμπεριφορά που αρμόζει σε ένα μοντέλο αυτού του επιπέδου και προσανατολισμού αλλά και την απαιτούμενη ασφάλεια και ευστάθεια ανεξαρτήτως ταχυτήτων. Εννοείται δε, ότι το πακέτο της αισθητικής (και όχι μόνο) αναβάθμισης θα ολοκληρώνεται από ένα σετ νέων ζαντών ελαφρού κράματος που θα επενδύεται λογικά με ελαστικά υψηλών επιδόσεων.
Όταν μιλάμε για “GT” ναυαρχίδες όμως, περισσότερο ενδιαφέρον απ’ οτιδήποτε άλλο έχουν αυτά που δεν φαίνονται, αυτά που είναι υπεύθυνα για την κίνηση. Σε αυτόν τον τομέα η Kia αποφάσισε να γίνει περισσότερο αινιγματική καθώς δεν αποκάλυψε ούτε από πού θα προέρχεται το κινητήριο σύνολο του EV9 GT, ούτε τα νούμερα που θα το συνοδεύουν – ιπποδύναμη, ροπή και αυτονομία δηλαδή. Το μόνο που δήλωσε είναι ότι το μοντέλο θα διαθέτει “τεράστια απόδοση” που θα έχει ως αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της διαδικασίας του 0-100 km/h σε 4.0 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει ότι το EV9 GT θα είναι περίπου 1.3 δευτερόλεπτα ταχύτερο από το EV9 GT Line των 384 ίππων και περίπου 0.5 δευτερόλεπτα πιο αργό από το EV6 GT των 585 ίππων, χωρίς να ξεχνάμε ότι το μεγάλο SUV είναι αρκετά βαρύτερο από μικρότερο EV6. Από εκεί και πέρα, το θέμα είναι πόσο μεγάλη θα είναι η θυσία στον τομέα της εμβέλειας ή αν η Kia προγραμματίζει την αναβάθμιση και του αποθηκευτικού μέσου είτε στο μέγεθος, είτε στην χημεία, ώστε να παραμείνει στα ίδια επίπεδα ή γιατί όχι, να αυξηθεί. Λίγη υπομονή ακόμα και όλα θα γίνουν γνωστά.