Το τρίτο κατά σειρά μοντέλο της κινέζικης Zeekr μετά το 001 και το 009 δεν θα ονομαστεί τελικά “003” όπως περιμέναμε, αλλά “X”. Το είδαμε πριν από μερικές ημέρες όταν η ίδια η εταιρία δημοσίευσε στον λογαριασμό της σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάποιες… κατασκοπευτικές φωτογραφίες αλλά έχουμε την δυνατότητα να το δούμε πολύ καλύτερα σήμερα αφού η εταιρία του ομίλου της Geely το παρουσίασε επίσημα και με σχεδόν όλες τις λεπτομέρειες. Αυτό είναι λοιπόν το Zeekr X που αναμένεται να λανσαριστεί στην εγχώρια αγορά της Κίνας μέσα στους επόμενους μήνες και στην ευρωπαϊκή αγορά λίγο αργότερα, με αγορές όπως αυτές της Νορβηγίας και της Σουηδίας όπου τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έχουν μεγαλύτερη δημοτικότητα να έχουν, φυσικά, προτεραιότητα.
Το Zeekr X βασίζεται στην SEA αρχιτεκτονική του group η οποία χρησιμοποιείται ήδη στο Smart #1, για να αναφέρω ένα μοντέλο με παρεμφερή χαρακτηριστικά. Το μήκος του αγγίζει τα 4.45 μέτρα, έχει πλάτος 1.83 μέτρα και ύψος 1.57 μέτρα ενώ το μεταξόνιο του ορίζεται στα 2.75 μέτρα που σημαίνει ότι είναι κατά 18 εκατοστά μακρύτερο του προαναφερθέντος Smart #1 αλλά έχει ακριβώς το ίδιο μεταξόνιο με αυτό. Σχεδιαστικά, οι φωτογραφίες του καμουφλαρισμένου μοντέλου δεν άφηναν πολλά στην φαντασία αλλά τώρα μπορούμε να διακρίνουμε με περισσότερη ευκρίνεια κάποια χαρακτηριστικά όπως τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός, την απουσία συμβατικής γρίλιας, τα τονισμένα και σε διαφορετικό χρώμα από αυτό του αμαξώματος (όπως και οι κολώνες αλλά και η οροφή) φτερά και στο πίσω μέρος, τα λεπτά φανάρια που καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της πίσω πόρτας και χωρίζονται από το φωτιζόμενο logo της εταιρίας. Επί της ουσίας, πρόκειται για μία εξέλιξη της “Krypton” σχεδιαστικής γλώσσας της Zeekr ενώ στα highlights του αμαξώματος δεν θα μπορούσαμε να μην συμπεριλάβουμε το κοντό αλλά… σμιλευμένο καπό, την απουσία συμβατικών χειρολαβών και στα πλαϊνά την χαρακτηριστική, διαγώνια γραμμή που ξεκινά χαμηλά, λίγο πίσω από τον εμπρός τροχό και καταλήγει στο παράθυρο της πίσω πόρτας.
Προς το παρόν, η Zeekr δεν έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες από την καμπίνα, ούτε αποκάλυψε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου δηλώνοντας μονάχα ότι επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε λιγότερο από 4.0 δευτερόλεπτα. Για την ιστορία, αυτό το νούμερο θυμίζει τα 3.9 δευτερόλεπτα που χρειάζεται το Smart #1 Brabus για την ίδια δοκιμασία, οπότε δεν θα μας προξενούσε έκπληξη αν το Zeekr X εξοπλιζόταν με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης περίπου 430 ίππων. Όπως δεν θα προξενούσε έκπληξη αν το Zeekr X πρόσφερε την επιλογή μίας έκδοσης με έναν ηλεκτροκινητήρα και περί τα 270 άλογα… όπως το Smart #1. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το νέο μοντέλο της κινέζικης εταιρίας θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στα σχέδια της για διπλασιασμό των πωλήσεων στα 140.000 αυτοκίνητα και ότι θα έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό σε μία κατηγορία όπου οι κατασκευαστές επικεντρώνονται λόγω της τεράστιας απήχησης που έχει στο αγοραστικό κοινό.