Εδώ και πολλά χρόνια οι τιμές των κλασικών αυτοκινήτων έχουν ξεφύγει για να το θέσω όσο πιο απλά γίνεται. Έχουμε δει πολλές φορές αυτοκίνητα να αλλάζουν χέρια έναντι εξωφρενικών ποσών και η αγορά δεν εμφανίζει σημάδια κάμψης καθώς σε κάθε σημαντική δημοπρασία προκύπτει ένα νέο παράδειγμα που δείχνει ότι η ζήτηση για κλασικά αυτοκίνητα είναι τεράστια και συντηρείται από μερικά ιδιαίτερα… χοντρά πορτοφόλια. Πάρε για παράδειγμα τα ομολογουμένως πανέμορφο και σε κατάσταση βιτρίνας Honda NSX-R από το μακρινό 2003. Κάποιος, τότε, αποφάσισε να αποχωριστεί ένα σημαντικό ποσό για εκείνη την εποχή ώστε να γίνει κάτοχος ενός Honda NSX-R facelift. Για την ακρίβεια, για να έχει το προνόμιο να είναι ένας από τους 140 τυχερούς που θα το κάνουν δικό τους.
Λογικό. Να θυμίσουμε ότι το NSX-R ήταν μία ελαφρύτερη, ισχυρότερη και γενικότερα πιο ικανή/σκληροπυρηνική έκδοση του στάνταρ Honda NSX που είναι ούτως ή άλλως ένα μοντέλο με πολύ ιδιαίτερη ιστορία και πολύ ειδικά χαρακτηριστικά. Εξοπλισμένο με άφθονα ανθρακονήματα στο αμάξωμα, επιπλέον εξωτικά υλικά στα μηχανικά και την καμπίνα, έναν ατμοσφαιρικό V6 με χωρητικότητα 3.2 λίτρων ο οποίος συναρμολογούνταν στο χέρια από έναν τεχνικό της ιαπωνικής εταιρίας με διαδικασίες που εφαρμόζονταν κατά κύριο λόγο στους αγώνες, κοντύτερες σχέσεις στο 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αναβαθμισμένη ανάρτηση, ισχυρότερο και πιο ανθεκτικό σύστημα πέδησης και το pedigree του Honda NSX, το “R” ήταν ένα μικρό διαμάντι και ως τέτοιο, δεν ήταν φθηνό. Σε καμία περίπτωση δεν κόστιζε σχεδόν 1 εκατομμύριο ευρώ όμως, ακόμα και αν συνυπολογίσουμε τον πληθωρισμό…
Είκοσι τρία χρόνια αργότερα πάντως, ένας τυχερός άνθρωπος πρόσφερε €934.375 για να το αποκτήσει. Η δημοπρασία έλαβε χώρα στη Villa d’Este και το κατάλευκο Honda NSX-R που βλέπεις στις φωτογραφίες, έχοντας διανύσει λιγότερα από 16.000 χιλιόμετρα στη ζωή του και όντας σε πραγματικά άριστη κατάσταση, θα μεταφερθεί στο νέο σπίτι του για να πάρει την θέση του στο γκαράζ του νέου ιδιοκτήτη. Αυτό που πάντα μου προκαλεί θλίψη σε τέτοιου είδους δημοπρασίες ή αγοραπωλησίες είναι ότι η τιμή πώλησης του αυτοκινήτου καθιστά οποιαδήποτε πιθανότατα για χρήση του σχεδόν μηδενική. Τις περισσότερες φορές πρόκειται για… επενδύσεις και κανείς δεν πρόκειται να απαξιώσει την επένδυση του χρησιμοποιώντας την ή τουλάχιστον, σχεδόν κανείς.
Πάντως δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς πώς μπορεί να μαγευτεί κάποιος από το sex-appeal του Honda NSX-R. Απλά δες το στο κλασικό Championship White χρώμα του με τις ασορτί ζάντες ελαφρού κράματος της BBS, το λειτουργικό αλλά κομψό αεροδυναμικό πακέτο και το 90s εσωτερικό με τα carbon/Kevlar καθίσματα που επενδύονται με κατακόκκινη Alcantara. Τι άλλο να ζητήσει κανείς, πέραν από την ηχητική πανδαισία ενός ατμοσφαιρικού V6 δια χειρός (κυριολεκτικά) Honda που στροφάρει βόρεια των 8.000 σ.α.λ.; Καλοτάξιδο!