Το παρελθόν της Toyota είναι αρκετά πλούσιο ώστε η ιαπωνική εταιρία να μην ξεμείνει ποτέ από ιδέες και το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι μία φήμη που λέει ότι το αγωνιστικό τμήμα Gazoo Racing της Toyota σκέφτεται πολύ σοβαρά να εμπλουτίσει την γκάμα που ήδη περιλαμβάνει μοντέλα όπως η Supra, το 86, το Yaris και η Corolla με ένα ακόμα, μικρότερο και αρκετά… πικάντικο ώστε όχι μόνο να δικαιολογεί την παρουσία του στην οικογένεια αλλά και να παρέχει στην ιαπωνική μάρκα μία entry-level πρόταση στον χώρο των motorsports. Ναι, ο Βενιαμίν της γκάμας της Toyota Gazoo Racing θα έχει πραγματικό αγωνιστικό pedigree καθώς στόχος της ιαπωνικής μάρκας είναι να λάβει μέρος σε αγώνες στην “Rally 4” κατηγορία αλλά αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζει για εμάς η πολιτική έκδοση.
Αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα από την χώρα του ανατέλλοντος ηλίου λοιπόν, η Gazoo Racing όχι μόνο σκέφτεται αλλά έχει αποφασίσει να εντάξει στην γκάμα της το νέο Starlet. Ένα μοντέλο με μήκος που δεν θα υπερβαίνει τα 3.85 μέτρα και εφόσον οι στόχοι της ιαπωνικής εταιρίας επιτευχθούν, δεν θα ζυγίζει περισσότερο από 1.000 κιλά. Κι αν η βασική έκδοση του φημολογούμενου μοντέλου κινείται χάρη σε κάποιο υβριδικό κινητήριο σύνολο χαμηλού κυλινδρισμού και ιπποδύναμης, δεν θα ισχύει το ίδιο για την “GR” έκδοση. Αυτή θα εξοπλίζεται με μία ελαφρώς υποβαθμισμένη εκδοχή του G16E-GTS τρικύλινδρου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα με χωρητικότητα 1.6 λίτρων που γνωρίσαμε στο GR Yaris. Μόνο που για το GR Starlet, η χωρητικότητα του θα μειωθεί στα 1.3 λίτρα και η ιπποδύναμη του δεν θα ξεπερνά τους 150 ίππους. Δεν χρειάζονται περισσότεροι για ένα μικρό και ελαφρύ hatchback άλλωστε, όπως δεν χρειάζεται κάποιο αυτόματο κιβώτιο ή ένα σύστημα τετρακίνησης που αμφότερα θα αύξαναν το βάρος, την πολυπλοκότητα και την τιμή του μοντέλου.
Αν τελικά αποδειχθεί ότι εκεί που υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά και το Toyota Starlet βρει τον δρόμο για την παραγωγή, οι πληροφορίες λένε ότι θα κοστίζει περίπου 1.5 με 1.8 εκατομμύρια yen ή €9.000 με €10.500 με την τρέχουσα ισοτιμία ενώ η κορυφαία, GR έκδοση θα κοστίζει περίπου 1 εκατομμύριο yen περισσότερο ή από €15.000 έως €16.500. Οι τιμές αυτές αφορούν βεβαίως την εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας καθώς προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν το μοντέλο προορίζεται και για άλλες χώρες, ούτε πόσο μπορεί να κοστίζει αλλού. Το θέμα είναι υπάρχει χώρος στην τρέχουσα αγορά, με τις συνθήκες που την διαμορφώνουν, για ένα μοντέλο όπως το φημολογούμενο Toyota Starlet;