To τελευταίο καιρό η VW φαίνεται πως έχει ενεργοποιήσει το σύνολο των αισθητήρων της και αφουγκράζεται τις ανάγκες, τις επιθυμίες, τα θέλω και τη τάση της αυτοκίνησης, με σκοπό να δημιουργήσει ή να ανανεώσει τα μοντέλα της, με βάση όλα τα παραπάνω. Η παρουσίαση του ολοκαίνουριου Arteon ήταν η πρώτη απτή κίνηση προς αυτή τη κατεύθυνση, ενώ η νέα γενιά του Polo, που είναι και το σημερινό αντικείμενο της δοκιμής μας, το επιβεβαίωσε και το T-Roc δεν αφήνει πλέον κανένα περιθώριο αμφισβήτησης της νέας σχεδιαστικής και όχι μόνο φιλοσοφίας, που χαρακτηρίζει τη VW. Bεβαίως οφείλουμε να σημειώσουμε πως το Polo δεν είναι τόσο ριζοσπαστικό όσο τα Arteon και T-Roc, αλλά αυτό είναι απολύτως λογικό, καθώς πρόκειται για τη νέα γενιά ενός μοντέλου με ιστορία πέντε γενεών και παρελθόν που μετράει πάνω από 14 εκατομμύρια πωλήσεις.
Καινούριο σε όλα του
Η νέα γενιά του Polo βασίζεται στη πλατφόρμα MQB Α0 του ομίλου Volkswagen. Oι διαστάσεις του έχουν αυξηθεί σημαντικά καθώς είναι μακρύτερο κατά 81 χλστ. φτάνοντας τα 4.053 μέτρα σε μήκος, είναι πλατύτερο κατά 69 χλστ. και πλέον βρίσκεται στα 1.751 μέτρα σε πλάτος, ενώ είναι και 7 χλστ. χαμηλότερο με το ύψος να βρίσκεται πλέον στα 1.446 μέτρα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το πάτωμα του αυτοκινήτου είναι πλήρως καλυμμένο κάτι που γίνεται για αεροδυναμικούς λόγους. Συνολικά η εμφάνιση του αυτοκινήτου είναι η πλέον ενδιαφέρουσα από κάθε άλλη γενιά, καθώς οι σχεδιαστές του κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αρκετά εντυπωσιακό σύνολο, με πολύ έντονες γραμμές οι οποίες χαρίζουν μία δυναμική σιλουέτα στο Γερμανικό μοντέλο. Αυτό οφείλεται επιπρόσθετα στα μεγαλύτερα εμπρός φωτιστικά σώματα, στον ανασχεδιασμό των προφυλακτήρων καθώς και στα φώτα ημέρας τύπου led που βρίσκονται κάθετα τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος.
Ποιοτικό και νεανικό
Πολύ μεγάλες είναι όμως και οι αλλαγές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς από τη μία απέκτησε επιτέλους το χρώμα που επιβάλλεται, ειδικά στην έκδοση beats της δοκιμής μας, να έχει ένα μοντέλο που κατά κύριο λόγο απευθύνεται σε νεαρές ηλικίες, ενώ από την άλλη η ποιότητα τόσο των υλικών όσο και συνολικά της κατασκευής δείχνει και είναι σημαντικά αναβαθμισμένη. Παράλληλα δεν θα μπορούσε να λείψει και όλη, η εντελώς αναγκαία πλέον, σύγχρονη τεχνολογία όπως για παράδειγμα ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων (Active Info Display) δεύτερης γενιάς, ο οποίος προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα για τις προβολές των ενδείξεων του.
Εντελώς διαφορετική είναι και η κεντρική κονσόλα χάρη στη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής που ξεκινάει από 6,5 και φτάνει τις 8 ίντσες, ενώ είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό και διακρίνεται για τα γραφικά και την υψηλή της ανάλυση. Θα πρέπει να αναφέρουμε ακόμα την ασύρματη φόρτιση για smartphones, τη συνδεσιμότητα τους μέσω MirrorLink Android Auto και Apple CarPlay και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι επίσης ένα από τα δυνατά χαρτιά του νέου Polo καθώς τέσσερα ενήλικα άτομα δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν ενώ τα 355 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά για τη κατηγορία. Βέβαια εδώ πρέπει να σταθούμε στο γεγονός πως στην έκδοση Beats της δοκιμής μας, λόγω της ύπαρξης ενός subwoofer, η χωρητικότητα του πορτ μπαγκαζ είναι μειωμένη κατά 50 λίτρα.
Πολύ καλός συνδυασμός
To αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον χιλιάρι τρικύλινδρο TSi κινητήρα στην έκδοση με τους 95 ίππους (διατίθεται και με 115) και συνδυαζότανε με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της VW, το γνωστό DSG των επτά σχέσεων. Τα 10.8’’ που απαιτούνται για το 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 187 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι νούμερα απόλυτα εφικτά, ενώ η ευκολία στην οδήγηση, ειδικά σε αστικές συνθήκες, αυξάνεται κατακόρυφα εξαιτίας του αυτόματου κιβωτίου. Παράλληλα για τους πιο ανήσυχους οδηγικά, υπάρχει η δυνατότητα της επιλογής sport στο κιβώτιο, η οποία αφενός κάνει τις αλλαγές των σχέσεων πιο άμεσες, αφετέρου «κρατάει» μία σχέση σε υψηλότερες στροφές. Τέλος για τους απαιτητικούς και όσους θέλουν να έχουν το πλήρη έλεγχο της οδήγησης, υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι για την αλλαγή των ταχυτήτων. Σε ότι έχει να κάνει με το σύστημα πέδησης, αυτό αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω. Η αίσθηση αλλά και η αντοχή τους στη σκληρή χρήση, δεν παρουσίασαν κάτι το αρνητικό.
Δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου μοντέλου
Το πρώτο πράγμα που εντοπίζεις κατά την οδήγηση του νέου Polo είναι η εξαιρετικά υψηλή ποιότητα κύλισης η οποία σε συνδυασμό με τη σχεδόν πλήρη απουσία εξωτερικών θορύβων και την έλλειψη κραδασμών από τον τρικύλινδρο κινητήρα, δημιουργούν την αίσθηση ότι βρίσκεστε σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ισχύς των 95 ίππων γίνεται αισθητή από τις χαμηλές στροφές όπου ενώ δεν υπάρχει κανένας λόγος αυτές να ανέβουν καθώς το μόνο που θα «κερδίσετε» είναι η αύξηση της κατανάλωσης και μάλιστα εντελώς αναίτια. Ακόμη και αν κάνετε τις αλλαγές των σχέσεων χειροκίνητα με τη βοήθεια των paddles θα διαπιστώσετε πως μπορείτε να κινηθείτε πολύ γρήγορο διατηρώντας το εύρος αλλαγής ταχυτήτων από 2000 έως 3000 στροφές ανά λεπτό, όπου και αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 175 Nm.
Οδηγώντας με σβέλτο ρυθμό και με τον τρόπο που περιγράψαμε λίγο πρίν, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χλμ. τιμή αρκετά καλή, η οποία βεβαίως έχει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης στη καθημερινότητα. Από εκεί και πέρα διαπιστώνεις πως οι άνθρωποι της VW προσέγγισαν κατά πολύ τη χρυσή τομή ανάμεσα σε άνεση και σωστή οδική συμπεριφορά. Από τη μία οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφούνται σχεδόν στο σύνολό τους από την ανάρτηση, ενώ από την άλλη το Polo μπορεί να οδηγηθεί πολύ εύκολα από τον καθημερινό οδηγό, γρήγορα και απολαυστικά, ενώ για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και η έκδοση GTi.
Συνολικά βελτιωμένο
Αναμφίβολα το νέο Polo είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένο σε όλα τα επίπεδα και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τον ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας και μάλιστα να προκαλέσει τρικυμία σε αυτή. Νεανική εμφάνιση έξω, ποιοτικά και όμορφα στο μάτι υλικά στο εσωτερικό, πλούσιος εξοπλισμός, εξαιρετικοί χώροι και αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου στο δρόμο, συνθέτουν ένα πραγματικά ικανό σύνολο. Ένα σύνολο που στη περίπτωση της έκδοσης beats της δοκιμής μας, με τον 1000άρι TSi των 95 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο DSG κοστίζει 17000 Ευρώ.
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Ποιότητα και εικόνα εσωτερικού
- Οδική συμπεριφορά
- Συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου
- Χώροι
- Ηχομόνωση
- Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
- Αίσθηση πλαστικών στις πόρτες
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 1000 κ.εκ. Turbo |
Ίπποι | 95 |
0-100 | 10.8″ |
Τελική ταχύτητα | 187 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 7.9 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 105 γρ/χλμ |
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]