Καμία απολύτως εξωτερική διαφοροποίηση το αεριοκίνητο Golf |
Διαφορετικά θα γράφαμε ότι το πολυαγαπημένο Golf στις αγορές όλου του κόσμου και σε όλες τις γενιές του, αποκτά τώρα μία διαφορετική έκδοση που με αυτήν περνάει σε άλλη διάσταση. Δεν υπερβάλλουμε διότι με την έκδοση αυτήν στοχεύει πολλαπλά αλλά κυρίως στην προστασία του περιβάλλοντος και στην…οικονομική προστασία αυτών που θα την αγοράσουν.
Τί εννοούμε;
Αριστερά δείκτης για το φυσικό αέριο, δεξιά για την βενζίνη |
Μα φυσικά το φυσικό αέριο που είναι το δεύτερο καύσιμο μαζί με την βενζίνη που μεταφράζεται σε τριπλή οικονομία. Χαμηλή τιμή καυσίμου, χαμηλή κατανάλωση και απαλλαγή τελών κυκλοφορίας. Στο πρώτο, η σημερινή τιμή είναι 75 λεπτά του ευρώ ανά κιλό, αφού έτσι μετράται το φυσικό αέριο. Στο δεύτερο, η χαμηλή κατανάλωση είναι δεδομένη λόγω του γεγονότος ότι το φυσικό αέριο μπαίνει συμπυκνωμένο και έτσι καταναλώνεται αργά. Ως προς το τρίτο από μόνο του είναι πολύ σημαντικό και φυσικά όχι μόνο διότι σας απαλλάσσει από τέλη κυκλοφορίας αλλά και για το καλό στο περιβάλλον καθώς εκτός των άλλων στον στάνταρ εξοπλισμό διαθέτει και start-stop.
Στον ίδιο χώρο τάπα για βενζίνης και για φυσικό αέριο |
Δύο είναι οι δεξαμενές που δέχονται το φυσικό αέριο, από 7,5 κιλά η κάθε μία άρα 15 κιλά συνολικά και βρίσκονται κάτω από τον χώρο της ρεζέρβας, που σημαίνει ότι δεν έχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ενώ μειώνεται ελαφρά και ο χώρος αποσκευών που παραμένει πάντως πλήρως εκμεταλλεύσιμος και σε κάθε περίπτωση ικανός να φιλοξενήσει αποσκευές οικογένειας σε ταξίδι. Ο δεύτερος τρόπος κίνησης έρχεται από τον κινητήρα βενζίνης των 1,4 λίτρων με απόδοση 110 ίππους και ροπή 200 Nm από μόλις 1.500 σ.α.λ. Ένας γνωστός για τις δυνατότητες και την αξιοπιστία του κινητήρας που δέχτηκε κάποιες επεμβάσεις για να δεχθεί και τα δύο καύσιμα.
75 λεπτά το κιλό. Όσο για τα 16.3 κιλά που πήρε, εξηγείται από το γεγονός ότι το γεμίσαμε πρωί και με πολύ χαμηλή θερμοκρασία |
Ίδιο κατά τα άλλα
Στα υπόλοιπα δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές που σημαίνει πλούσιος εξοπλισμός, σχεδίαση που αρέσει και οδική συμπεριφορά που εμπνέει σιγουριά και στιβαρότητα. Μεγάλοι χώροι για την κατηγορία του και φυσικά ούτε λόγος για εργονομία και ποιότητα κατασκευής αφού σε όλους τους παραπάνω τομείς παίρνει άριστα. Η διαφορά στον πίνακα οργάνων είναι οι δύο δείκτες καυσίμου ώστε να γνωρίζετε πάντοτε την κατανάλωση εκάστου και το πόσα χιλιόμετρα μπορείτε να διανύσετε ακόμη συνολικά. Πρέπει να διευκρινίσουμε ότι εφόσον έχει φυσικό αέριο καταναλώνει μόνο από αυτό και μόνο αν τελειώσει γυρνάει σε βενζίνη χωρίς να καταλάβετε το παραμικρό τόσο στην αλλαγή όσο και στην γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου εννοώντας στο γκάζι, στις επιταχύνσεις κ.λ.π. Ενδιαφέρον ακόμη παρουσιάζει και η ένδειξη στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων σχετικά με την ποιότητα του φυσικού αερίου που βάλατε εκφρασμένη σε επι τοις εκατό. Ως προς την κατανάλωση η μέση τιμή που πετύχαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής και με μικτή οδήγηση ήταν πέντε κιλά φυσικού αερίου και έξη λίτρα βενζίνης πάντα για τα 100 χλμ.
Καλή τιμή, ελλιπές δίκτυο
Οι 110 ίπποι κινούν αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο |
Το φυσικό αέριο αποτελεί την πιο συμφέρουσα λύση σήμερα και λόγω της τιμής του και λόγω της χαμηλής κατανάλωσης οπότε η αναλογία χρήματα προς χιλιόμετρο είναι εξαιρετικά καλή. Ποιο είναι το πρόβλημα; Το ελλιπές δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού ενώ είμαστε εν αναμονή αύξησης του αριθμού τους. Στην Θεσσαλονίκη ήδη λειτουργεί ο δεύτερος σταθμός ανεφοδιασμού δυτικά αλλά και πάλι χρειάζεται ολοκλήρωση των υποδομών, προκειμένου να αποτελέσει κίνητρό αγοράς τέτοιας έκδοσης, η τιμή της οποίας βρίσκεται στα 19.800 ευρώ.
Εάν θα το αγόραζα;
Φυσικά και πολύ ευχαρίστως αφού θα με πάει στην Αθήνα με τα μισά χρήματα των διοδίων και συγχρόνως δεν θα πληρώνω και τέλη κυκλοφορίας ενώ θα οδηγώ κινητήρα βενζίνης (που είναι άλλο πράγμα όπως και να το κάνουμε). Τι ζητάω; Να βρίσκω ευκολότερα το φυσικό αέριο, που για την ώρα εκτός των μεγάλων πόλεων είναι πρόβλημα.
• Οικονομία ως προς τη χρήση |
• Περιορισμένο δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου
|
• Οικολογικός χαρακτήρας | |
• Λογικός κόστος κτήσης | |
• Ποιότητα | |
• Συνδυαστική αυτονομία | |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1400 κ.εκ. TSiΊπποι 110Τελική ταχύτητα 194 χλμ/ώρα0-100 χλμ/ώρα 10,1’’Μέση κατανάλωση δοκιμής 5 kg / 100 χλμΕκπομπές CO2 94 γρ./χλμ