 |
Αρκετά καλαίσθητη η προσθήκη του επιπλέον όγκου στο πίσω μέρος |
Όταν μιλάμε για το VW Golf λίγα πράγματα υπάρχουν να αναφέρεις τα οποία δεν έχουν ειπωθεί. Αντίθετα όταν η κουβέντα έρχεται στην station έκδοχη, στο Golf Variant, τότε υπάρχουν πάμπολλα πράγματα να γράψει κανείς, ειδικά μετά από μία πολυήμερη συμβίωση μαζί του. Αυτό διότι δυστυχώς τα station αυτοκίνητα στη χώρα μας δεν έχουν τη τύχη και την αντιμετώπιση που τους χαρακτηρίζει σε ολόκληρη την υπόλοιπη Ευρώπη. Για κάποιον, ακατανόητο, λόγο θεωρούμε τα station αυτοκίνητα ότι δεν μας ταιριάζουν, δεν μας αρέσουν και φυσικά αυτό αποτυπώνεται στους πίνακες των πωλήσεων όπου αποδεικνύεται περίτρανα πως τα station μοντέλα δεν είναι μέσα στις προτιμήσεις των Ελλήνων. Εμείς σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να σας αλλάξουμε γνώμη, απλώς θα σας παραθέσουμε την πραγματικότητα όπως αυτή έχει, τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με το Golf Variant.
 |
Αρκετά ουδέτερη η εξωτερική του εικόνα από το πλαϊνό μέρος |
To ίδιο σοβαρό και στιβαρό
Σχεδιαστικά, έως και τις πίσω κολόνες το αμάξωμα του VW Golf Variant είναι ίδιο με αυτό της πεντάθυρης έκδοσης. Οι διαφορές ξεκινούν από εκεί και πέρα, εξαιτίας φυσικά της ύπαρξης του επιπλέον όγκου. Το γεγονός αυτό έχει επιβάλλει μία σχεδιαστική προσαρμοστικότητα αλλά και αύξηση των διαστάσεων. Το μήκος του αμαξώματος του VW Golf Variant είναι αυξημένο κατά 307 χιλιοστά (συνολικό μήκος 4.562 χιλιοστά). Το μεταξόνιο παραμένει φυσικά ίδιο με του χάτσμπακ στα 2.635 χιλιοστά, αφού και αυτό βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB, του ομίλου VW. Αισθητικά δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις παρά μόνο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
 |
Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος |
Στο εσωτερικό του το VW Golf Variant δεν διαφοροποιείται από αυτό των χάτσμπακ εκδόσεων τόσο σχεδιαστικά όσο και ποιοτικά. Σοβαρή και ουδέτερη σχεδίαση με προτεραιότητα στην εργονομία, έγχρωμη οθόνη αφής πολυμέσων και φινίρισμα που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία, είναι τα χαρακτηριστικά του. Η ευρυχωρία της καμπίνας είναι πολύ καλή. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες μπορούν να φιλοξενηθούν δίχως πρόβλημα. Πέμπτος, στη μέση του πίσω καθίσματος, θα δυσκολευτεί κυρίως λόγω του υψηλού τούνελ στο δάπεδο. Ο χώρος αποσκευών, είναι εξαιρετικός στα 605 λίτρα, ενώ αν αναδιπλωθούν πλήρως τα πίσω καθίσματα (αναδιπλώνονται πανεύκολα μέσω ενός μοχλού στο χώρο αποσκευών), η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.620 λίτρα. Το δάπεδο παραμένει επίπεδο. Το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας είναι μεγάλο διευκολύνοντας τη φορτοεκφόρτωση αντικειμένων.
 |
Ιδιαίτερα άνετα ακόμη και μετά από τα πολύωρα ταξίδια που κάναμε μαζί του |
Γνώριμο μέγεθος
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 105 ίππους και τα 250 Nm ροπής, από τις 1.500 έως και τις 2.750 σ.α.λ. Όσον αφορά τις επιδόσεις του, το Golf Variant με το συγκεκριμένο μοτέρ χρειάζεται 11.2 δευτ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και έχει τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωσή του κατά τη διάρκεια της δοκιμής των 2000 χιλιομέτρων βρέθηκε στα 6 λίτρα/100 χλμ. (χάρη και στην ύπαρξη Start/Stop), χωρίς καμία ιδαίτερη προσπάθεια από μέρους μας για οικονομική οδήγηση, ενώ εκπέμπει 102 γρ./χλμ. CO2 και πληρώνει 91.8 Ευρώ τέλη κυκλοφορίας.
Για οικογενειακές μετακινήσεις χωρίς πονοκεφάλους
Θα μου πείτε ότι ο συγκεκριμένος υπότιτλος είναι σχεδόν κλισέ και δεν θα διαφωνήσω μαζί σας καθόλου. Όσο κλισέ όμως, άλλο τόσο και περισσότερος σημαντικός είναι, καθώς εμπεριέχει πολλές και διαφορετικές συνιστώσες, τις οποίες το Golf Variant υπερκαλύπτει. Η πρώτη έχει να κάνει με την ασφάλεια της οικογένειας, όπου βεβαίως η κατάσταση είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο απ’όλες τις απόψεις. Η δεύτερη έχει να κάνει με το κόστος μετακίνησης όπου και εδώ τα πράγματα είναι θετικά, καθώς τα έξη λίτρα της μέσης κατανάλωσης σημαίνουν ταξίδια χωρίς υψηλό κόστος. Και το τρίτο και εξίσου σημαντικό είναι η δυνατότητα μεταφοράς όλων μα όλων των πραγμάτων της συζύγου και των παιδιών. Η ευχέρεια να λες στη γυναίκα σου «πάρε μαζί σου ότι θέλεις» χωρίς να σκέφτεσαι που θα τοποθετήσεις όλα τα πιθανά και απίθανα που νομίζει ότι μπορεί να χρειαστούν και που φυσικά στις περισσότερες των περιπτώσεων θα επιστρέψουν χωρίς καν να βγούνε από τις βαλίτσες.
 |
Χωρίς αλλαγές η εσωτερική του εμφάνιση |
Το VW Golf Variant είναι ιδανική επιλογή για όποιον θέλει… περισσότερο Golf ή για αυτόν που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο με πραγματικά μεγάλο χώρο αποσκευών, που δεν θυσιάζει όμως την οδική συμπεριφορά του ούτε στο ελάχιστο. Η τιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης είναι στα 21.670 ευρώ (με όφελος απόσυρσης).
• Πρακτικότητα – χώροι |
• Κιβώτιο με μόνο πέντε σχέσεις
|
• Ποιότητα κατασκευής |
|
• Οικονομία στη χρήση |
|
• Άνεση στο ταξίδι |
|
|
|
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι 105
Τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα 10,7’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6 λτ. / 100 χλμ
Εκπομπές CO2 102 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας 91,8€
Του Σωτήρη Βουτσελά
 |
Όμορφη πινελιά οι μπάρες της οροφής |
 |
Άκρως ικανοποιητικοί οι χώροι για την κατηγορία του |
 |
Ιδιαίτερα πρακτικό για όσους έχουν μεγάλες μεταφορικές ανάγκες |
 |
Διανύει χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει οδηγό και συνεπιβάτες. |